Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
12 Fotogalerie

Bugatti Baby II je nejdostupnějším nedostupným zástupcem své značky

Bugatti v souvislosti se 110. výročím založení původní automobilky nabídlo svým zákazníkům možnost svezení se svým nejmenším a nejméně výkonným modelem a zároveň upřesnilo jeho specifikace.

Bugatti během letošního autosalonu v Ženevě ohromilo především jedinečným La Voiture Noire a i díky němu bylo tak trochu stranou překvapení v podobě premiéry modelu Baby II, jenž je zmenšenou replikou slavného Type 35.

Bugatti Baby II je výsledkem vývoje, na němž dnešní automobilka spolupracovala s firmou The Little Car Company. Tento automobil přímo navazuje na Bugatti Type 52, který představuje 50% zmenšeninu závodního Type 35. Ten postavil Ettore Bugatti v roce 1926 pro svého čtyřletého syna Rolanda. Zákazníkům firmy se však tak líbil, že v letech 1927 až 1936 vzniklo dalších 500 exemplářů.

Bugatti uvádí, že v Ženevě byl vedle původního Baby, resp. Type 52 v černé barvě vystaven modrý model Baby II, který byl vyroben za využití 3D tisku a teprve nyní se prostřednictvím plně funkčního prototypu s označením XP1 představuje finální provedení. Veřejnost měla možnost se s ním seznámit v rámci oslav 110. výročí založení původní automobilky Bugatti během akce La Grande Fête v Molsheimu.

 

Bugatti Baby II je na rozdíl od svého vzoru z dvacátých a třicátých let dvacátého století výrazně větší a automobilka uvádí, že je 75% zmenšeninou původního Type 35. Díky tomu a použití posuvné konzole s pedály mohou za jeho volant kromě dětí usednout i dospělí nadšenci.

Srdcem modelu Baby II je elektromotor, který roztáčí kola zadní nápravy. Standardem pro každý z těchto malých automobilů jsou dva jízdní režimy. První z nich využívá výkon 1 kW a s maximální rychlostí 20 km/h je určen pro menší dětí, zatímco ten druhý s výkonem 4 kW nabídne rychlost až 45 km/h. Na přání pak budou dodávána provedení s tzv. Speed Key a samosvorným diferenciálem, která nabídnou třetí jízdní režim s výkonem 10 kW a maximální rychlostí až 90 km/h.

Automobil s celkovou délkou 2,8 m a šířkou 1,0 m bude dodáván se dvěma vyměnitelnými bateriemi. Standardem bude sada s kapacitou 1,4 kWh a vedle ní bude k dispozici i provedení 2,8 kWh pro dojezd na jedno nabití přes 30 km. Přesná hmotnost modelu Baby II má záviset na finálním provedení, ale automobilka uvádí, že má začínat na zhruba 230 kg.

 

Standardně bude malý automobil dodáván s karoserií v závodní francouzské modři s černým koženým čalouněním sedadla, ale samozřejmostí je možnost objednat si barevné provedení podle vlastních představ. Bugatti Baby II tak může být vyvedeno ve stejných barvách jako model Chiron nebo může svým provedením odpovídat i původním Type 35 slavných závodníků a závodnic.

Bugatti uvádí, že vedle barevného provedení si budoucí majitelé Baby II mohou vybírat ze tří specifikací, z nichž první představuje základní provedení s karoserií s kompozitních materiálů, druhou je verze s označením Vitesse s karbonových vláken a Speed Key, zatímco vrcholná třetí verze Pur Sang bude mít ručně vyrobenou hliníkovou karoserii a samozřejmě i Speed Key.

Bugatti Baby II má vzniknout podobně jako jeho vzor v sérii 500 vozů a ta byla vyprodána do tří týdnu od představení na autosalonu v Ženevě. Automobilka však uvádí, že zájemci o tento model se mohou stále zapsat do rezervačního seznamu s jistou šancí na úspěch v případě, že se některý z předchozích zákazníků svého Baby II vzdá.

Ceny začínají na částce 30.000 eur bez daně (zhruba 780.000 Kč) a výroba se má rozběhnout na začátku roku 2020. Bugatti Baby II vyrobí společnost Little Car Company ve Velké Británii a všech 500 automobilů má vzniknout v průběhu let 2020 a 2021.

Zdroj: Bugatti Automobiles S.A.S