Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rekordní Bugatti Chiron skutečně vznikne. Stojí majlant a má omezovač rychlosti

David Bureš David Bureš 9. 9. 2019
29
3
Zobrazit náhledy (29)
Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron

Upravené Bugatti Chiron zvládlo překonat hranici 300 mph. Prototyp se nakonec skutečně dostane do výroby.

Bugatti se po začlenění do skupiny Volkswagen Group stalo značkou stavějící nejrychlejší automobily světa. Veyron překonal hranici 400 km/h a měřítka posouvá i jeho nástupce Chiron, jehož upravený prototyp překonal hranici 300 mph (482 km/h). Dané auto nakonec bude skutečně možné koupit.

Jmenuje se Bugatti Chiron Super Sport 300+ a představil se v rámci letošních oslav 110 let od založení této francouzské značky. Přebírá prvky prototypu, který na testovací dráze Volkswagenu Ehra-Lessien jel až rychlostí 490,484 km/h.

To v první řadě znamená upravenou karoserii s prodlouženou zadní částí pro lepší aerodynamiku. Jsou tu i jiné koncovky výfuku, dvě zdvojené koncovky umístěné nad sebou vůz přebírá z modelu Centodieci, který letos vzdal hold někdejšímu Bugatti EB 110. I černo-oranžová barevná kombinace zůstává, odkazuje ostatně už na někdejší rekordní Veyron Super Sport.

Zachován byl také motor posílený proti Chironu. To znamená, že v představené novince osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly poskytuje 1600 koní (1.176 kW). Tolik má mimochodem jednotka přezdívaná Thor také v Centodieci.

Ne všechno ale z rekordního prototypu bylo zachováno. Jiná jsou černá kola a především se uvnitř objevují konvenční sedadla – ve speciálu byla jen sedačka řidiče, místo spolujezdce zabraly počítače a další speciální elektronika. A co víc, světlá výška se opět vrátila k normálu, aby mohl být Chiron Super Sport 300+ používán i na běžných silnicích. Ochranná klec pak bude dodávána pouze za příplatek.

Zvláštností pak je, že Bugatti Chiron Super Sport 300+ dostane omezovač rychlosti, a tak je otázkou, jestli sériové vozy vůbec oněch 490 km/h zvládnou. Automobilka totiž zatím údajně nerozhodla, na jakou úroveň omezovač nastaví. Přece jen zvládnout takovou rychlost už nebude jen tak.

Jak už to tak bývá, výroba takového speciálu bude omezena. Automobilka hodlá postavit jen 30 exemplářů tohoto speciálního Chironu, za který zákazníci zaplatí minimálně 3,5 milionu eur, což je v přepočtu přes 90 milionů korun.

Bugatti sice po začlenění do koncernu VW Group dostalo nálepku výrobce nejrychlejších aut na světě, s překonáváním rychlostních rekordů ale končí. „V budoucnosti se chceme zaměřit na nové oblasti,“ říká šéf automobilky Stephan Winkelmann. V minulosti přitom překonávání rychlostních rekordů bylo poněkud kontroverzní. Veyron Super Sport se sice zapsal do Guinnessovy knihy rekordů s výsledkem 431 km/h, prodávaná auta ale dostala omezovač rychlosti „jen“ na 415 km/h. I proto autoři Guinnessovy knihy rekordů výsledek přezkoumávali, nakonec se však rozhodli, že rekord platí.   

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Rekor - NEREKORD
| 9. 9. 2019
Výnimočne s tebou súhlasím. Tá obojsmerná jazda ma presne napadla keď posledne mudroval o tom, že cesta kde Švedi spravili rekord má sklon. Veď akýkoľvek sklon, alebo vietor je pri rekordnom pokuse nevýhoda, lebo rýchlosť sa priemeruje z dvoch pokusov v opačných smeroch.
Avatar - fostek
Rekor - NEREKORD
| 9. 9. 2019
Je mi moc líto, ale Bugatti (kterému fandím amiluji ho) nepřekonalo na okruhu VW žádný, ani jediný rekord.
A to dokonce, ani kdyby auto bylo sériové, což nebude.
Je toho hodně. Oficálně by Bugatti nepřekonalo rekord nikdy, protože potřebná je jízda v obou směrech a to v určitém časovém rozpětí (googlujte kolik - negoogluji)
I kdybychom toto odpustili.
Rychlostí okolo 500 jezdili s nesériovým autem na solné pláni pánové Campbell atd už ve 30tých letech. Dnešní Top fuel Dragstery to dokážou za 4 se***. To všechno jsou nesériová auta.
Auto není sériové, nebyly dodrženy podmínky atd.
Rekord není také nikde ofiko zaznamenán.
Jediný rekord mohlo Bugatti překonat, a to ten, který držel nacistický Mercedes třičtvrtě století a sebral mu ho Koenigseeg. Ovšem to by museli vyjet na silnici, dát to tam a dát to i zpátky.
Je mi líto, ale Koenig. zajel ten DOSUD PLATNY rekord s autem zákazníka na číslech. (Nevím co do něj nalili např, 100% není nic) ale Bugatti v Lessien ŽÁDNY REKORD NEPŘEKONALO.


Tak nějak nechápu, jaký rekordní Chiron chce prodávat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku