Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Centodieci oficiálně: Nižší váha, vyšší výkon a spousta nostalgie

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 8. 2019
73
Zobrazit náhledy (73)
Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110

Nabídka unikátních modelů Bugatti se před pár dny rozrostla o další speciální edici, která už svým názvem připomíná významné výročí 110 let od založení jedné z nejprestižnějších značek světa. To však není jediná připomínka minulosti.

V názvu Centodieci se totiž ukrývá podstatně více odkazů, než 110 let od založení značky. Odkazuje totiž také na model EB110, jednou z nejúchvatnějších aut devadesátých let, které vzniklo k oslavě 110. narozenin Ettoreho Bugatti. A jak už jsme psali již dříve, právě EB110 se stalo předobrazem pro moderní Centodieci.

Poslední symbolika jména pak leží v samotné číslovce dieci, tedy deset, která označuje počet kusů z této limitované série. Naštěstí se ale desítka neodrazila i na ceně, která je ovšem i tak celkem extrémní. Cena každého vozu by se totiž měla pohybovat okolo 8 milionů euro, což je v přepočtu cca 207 milionů korun.

Designu novinky jsme se věnovali již koncem minulého týdne, kdy na veřejnost unikly první oficiální fotografie. Sama automobilka však nedávno zveřejnila i tiskovou zprávu, která design výjimečného vozu ještě dále rozvádí a vyzdvihuje některá technická i designová úskalí, kterým museli technici čelit.

I když je Centodieci postaveno na základech Chironu, designéři se postarali, aby svým designem maximálně odkazovalo na EB110. Charakteristická podkova Bugatti na přídi se zmenšila na minimum a po jejích stranách se objevily výrazné nasávací otvory, které kromě jiného usměrňují obtékání vzduchu skrze karoserii pro lepší aerodynamiku. Zajímavým prvkem jsou také extrémně tenká LED světla s denním svícením, která podtrhují sportovní ambice modelu, jeho moderní techniku a současně se snaží vzdát hold nevšední přídi modelu EB110.

360p720p1080p

Při bočním pohledu je patrné, že ikonický tvar písmena C na B-sloupku nahradila pětice kulatých otvorů, kterými Centodieci opět odkazuje na model EB110. I tento designový prvek je však plně funkční a zajišťuje dostatečný přívod vzduchu k osmilitrovému motoru W16, který je ukryt pod lehce zatmaveným sklem – a to je další odkaz na EB110. V zadní části si můžeme všimnout čtyř koncovek výfuku, které jsou umístěny netradičně v páru nad sebou. Zajímavým detailem je však i lehce přesahující křídlo s nastavitelným sklonem, které je připomínkou modelu EB110SS a současně vozu zajišťuje dostatečný přítlak.

Tím nejzajímavějším u vozů Bugatti je ale především jejich motor. Čtyřikrát přeplňovaná 8.0 litrová W16 pod kapotou Centodieci dokáže nabídnout výkon až 1.176 kW (1.600 k), o jejichž přenos na všechna kola se stará sedmistupňová DSG převodovka. Oproti Chironu navíc Centodieci shodilo 20 kilogramů, díky čemuž jeho poměr váhy a výkonu dosahuje: 1,13 kilogramů na koně a 885 koní na tunu.

Z 0 na 100 km/h dokáže Centodieci akcelerovat za 2,4 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne za 6,1 sekundy a sprint z 0 na 300 km/h pokoří za 13,1 sekundy. Oproti Chironu je však jeho maximální rychlost omezena „pouze“ na 380 km/h. Centodieci však nebude zajímavé jen svou schopností akcelerace v přímce, ale také schopností zatáčet. Oproti Chironu se totiž přítlak zvýšil o 90 kilogramů a laterální zrychlení dosahuje až 1,6 G.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku