Bugatti Chiron: Osm barevných schémat je jen základ
Chiron se na první sérii oficiálních fotografií i na ženevském stánku alsaské automobilky objevil v kombinaci tradičního modrého laku – světlé a tmavé. Zájemci, kteří disponují zbytečnými 2,4 miliony eur (bezmála 65 miliony korun!) na svých kontech, mají ale na výběr. Nově spuštěná internetová stránka odhaluje podobu dalších možných variant. Nejde o tradiční konfigurátor, kde by si klient naspecifikoval auto celé, ale přehled základních odstínů.
Kromě toho ženevského je Chiron k mání i jednobarevný, tmavě modrý nebo černý. Jinými možnostmi jsou červená a černá, bílá a vínová, béžová a tmavě hnědá, bílá a světle modrá, respektive stříbrná a tmavě modrá. Další možnost představuje ponechání holých uhlíkových vláken s typickou strukturou, jen patřičně ošetřených. Také kola včetně brzdových třmenů jsou uzpůsobena jednotlivým schématům.
Možností personalizace tedy v tuto chvíli nabízejí u Bugatti dost, ale určitě se chystají vyhovět i opravdu individuálním přáním. Jen si vzpomeňte, kolik limitovaných edic měl Veyron, ke konci produkce se automobilka chlubila dokonce jednotlivými exempláři. Kůží čalouněné kokpity jsou k mání zatím pouze v černé, hnědé, béžové a světlejší žlutohnědé, alespoň to vyplývá z fotek.
Chiron pojmenovaný podle slavného monackého automobilového závodníka pohání šestnáctiválcem do W objemu 7993 cm3. Ten díky čtyřem dvoustupňovým turbům dává neskutečných 1499 koní (1103 kW). Točivý moment 1600 N.m přenáší sedmistupňová DSG. Hypersport je 4544 mm dlouhý, 2038 mm široký a 1212 mm nízký a váží bez pěti kilogramů dvě tuny. To mu ale nebrání jet až 420 km/h, čímž se stává nejrychlejším autem planety, které je možné koupit a legálně provozovat na silnicích. Z klidu na stovku vystřelí během 2,5 s, zrychlení na dvojnásobek mu trvá 6,5 s, trojnásobku pak dosáhne za 13,6 s. V Molsheimu vznikne jen pět stovek Chironů, alespoň takové jsou zatím plány. Produkce je omezena na 65 kousků za rok.
Podobně jako Veyron, i Chiron má svého předchůdce. Modrý koncept EB 18/3 nesl před sedmnácti lety také jméno Louise Chirona, legendy spojené hlavně s vozy Bugatti. Slavný pilot závodil pětatřicet let, před druhou světovou válkou třikrát zvítězil na Masarykově okruhu v Brně (naposledy s Alfou Romeo). Později vystřídal monoposty a sportovní vozy Mercedes-Benz, Talbot-Lago, Maserati, OSCA a Lancia. S Aurelií GT vyhrál dokonce Rallye Monte Carlo 1954, nebyl zdaleka pouze jezdcem Velkých cen!
Čtyřkolový Chiron ročníku 1999 poháněl ještě experimentální osmnáctiválec do W 6255 cm3/408 kW, který se nakonec do série nedostal. Supersport měl samočinnou převodovku, která přenášela 650 N.m točivého momentu už tehdy na všechna kola. Modrá střela dlouhá 4,42 m s hmotností 1750 kg dokázala jet až 350 km/h.