Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Chiron: Osm barevných schémat je jen základ

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Bugatti Chiron není k mání pouze v podobě, kterou jsme viděli v Ženevě. Nový konfigurátor odhaluje více možností.

Chiron se na první sérii oficiálních fotografií i na ženevském stánku alsaské automobilky objevil v kombinaci tradičního modrého laku – světlé a tmavé. Zájemci, kteří disponují zbytečnými 2,4 miliony eur (bezmála 65 miliony korun!) na svých kontech, mají ale na výběr. Nově spuštěná internetová stránka odhaluje podobu dalších možných variant. Nejde o tradiční konfigurátor, kde by si klient naspecifikoval auto celé, ale přehled základních odstínů.

Kromě toho ženevského je Chiron k mání i jednobarevný, tmavě modrý nebo černý. Jinými možnostmi jsou červená a černá, bílá a vínová, béžová a tmavě hnědá, bílá a světle modrá, respektive stříbrná a tmavě modrá. Další možnost představuje ponechání holých uhlíkových vláken s typickou strukturou, jen patřičně ošetřených. Také kola včetně brzdových třmenů jsou uzpůsobena jednotlivým schématům.

Možností personalizace tedy v tuto chvíli nabízejí u Bugatti dost, ale určitě se chystají vyhovět i opravdu individuálním přáním. Jen si vzpomeňte, kolik limitovaných edic měl Veyron, ke konci produkce se automobilka chlubila dokonce jednotlivými exempláři. Kůží čalouněné kokpity jsou k mání zatím pouze v černé, hnědé, béžové a světlejší žlutohnědé, alespoň to vyplývá z fotek.

Chiron pojmenovaný podle slavného monackého automobilového závodníka pohání šestnáctiválcem do W objemu 7993 cm3. Ten díky čtyřem dvoustupňovým turbům dává neskutečných 1499 koní (1103 kW). Točivý moment 1600 N.m přenáší sedmistupňová DSG. Hypersport je 4544 mm dlouhý, 2038 mm široký a 1212 mm nízký a váží bez pěti kilogramů dvě tuny. To mu ale nebrání jet až 420 km/h, čímž se stává nejrychlejším autem planety, které je možné koupit a legálně provozovat na silnicích. Z klidu na stovku vystřelí během 2,5 s, zrychlení na dvojnásobek mu trvá 6,5 s, trojnásobku pak dosáhne za 13,6 s. V Molsheimu vznikne jen pět stovek Chironů, alespoň takové jsou zatím plány. Produkce je omezena na 65 kousků za rok.

Podobně jako Veyron, i Chiron má svého předchůdce. Modrý koncept EB 18/3 nesl před sedmnácti lety také jméno Louise Chirona, legendy spojené hlavně s vozy Bugatti. Slavný pilot závodil pětatřicet let, před druhou světovou válkou třikrát zvítězil na Masarykově okruhu v Brně (naposledy s Alfou Romeo). Později vystřídal monoposty a sportovní vozy Mercedes-Benz, Talbot-Lago, Maserati, OSCA a Lancia. S Aurelií GT vyhrál dokonce Rallye Monte Carlo 1954, nebyl zdaleka pouze jezdcem Velkých cen!

Čtyřkolový Chiron ročníku 1999 poháněl ještě experimentální osmnáctiválec do W 6255 cm3/408 kW, který se nakonec do série nedostal. Supersport měl samočinnou převodovku, která přenášela 650 N.m točivého momentu už tehdy na všechna kola. Modrá střela dlouhá 4,42 m s hmotností 1750 kg dokázala jet až 350 km/h.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
15. 3. 2016 17:02
Re: nejvíce "fascinující" je na designu použitá klika dveří
I Veyron měl normální kliky. Někdy kroutím hlavou nad tím, jaký způsob otevírání dveří někdo nevymyslí. Možná to vypadá pěkně, ale pokud si s tím musím hrát, abych dveře otevřel, místo abych prostě vzal za kliku, tak mě to moc nenadchne. Například Ferrari má atypickou kliku, která celkem funguje. Aston Martin na druhou stranu, ač je mám rád, nic moc.
15. 3. 2016 16:35
Re: ešte že tak
AM jsou krásná auta, ale jejich běžná produkce má prakticky řádově nižší ceny. A zpracování bohužel místy pokulhává. Musíš se na to dívat tak, že jim to dává charakter. ;-) Tak nějak to k tomu patří.
15. 3. 2016 14:42
Re: ešte že tak
ok, ftípek, na širona nemám, ale v teoretickej rovine by som aj tak skončil u astona.
15. 3. 2016 14:18
Re: ešte že tak
"Konfigurátor" byl k dispozici už od představení v Ženevě. Nicméně je to jen taková ochutnávka. Fantazii se meze nekladou.
15. 3. 2016 11:07
ešte že tak
tá ženevská kombinácia nebola pre mňa, ale je na výber, idem konfigurovať.