Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti v Paříži 2004

Ondřej Láník
V nekonečný příběh se proměnila příprava prvního Bugatti pod křídly Volkswagenu.

Veyron 16.4

V době, kdy už je jasné, že první model nebude v žádném případě přinášet zisk, ale může Volkswagenu jen částečně přinést zpět investované prostředky, se podle tiskové zprávy dostává vývoj do finální fáze. Testuje se 11 prototypů v různých podmínkách, tak aby unikátní automobil dělal opravdu čest svému jménu.

Jeden z prvních Bugatti Veyron právě prochází testem na 50 tisíc kilometrů, na jiné Bugatti je připraven test, při kterém na okruhu brzdí z rychlosti 250 km/h na 80 km/h a pak ihned akceleruje na 250 km/h. Toto 5 x za sebou a pak znova 5 x na jiném místě okruhu. Jednou z testovacích tratí je i legendární západoněmecké zelené peklo – Nürburgring. Pro testy i pro malosériovou výrobu připravil Michelin jediné silniční pneumatiky pro rychlosti přes 400 km/h.

Problémy se stabilitou zažehnávají aktivní přítlačné prvky vpředu a vzadu, které ve vysokých rychlostech generují několik set kilogramů dodatečné přítlačné síly.

O šestnáctiválci jsme psali již několikrát, ale aktuální zpráva k němu nic nového nesděluje. O voze víme to, že bude mít pohon všech kol a také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku (obdoba DSG), kterou zkonstruovala a pro Bugatti vyrábí britská konstrukční kancelář Ricardo.

Produkce Bugatti Veyron 16.4 má být zahájena v létě příštího roku, první dodávky zákazníkům jsou slíbeny ve druhé polovině roku 2005. No, uvidíme…


Ondřej Láník