Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport: Světový rychlostní rekord 431 km/h

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 7. 2010
28
14
Zobrazit náhledy (28)
Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4
Sotva se nový Veyron Super Sport neoficiálně objevil na internetu, už se zapsal do Guinnessovy knihy světových rekordů.

V sobotu 3. července 2010 představila automobilka Bugatti zatím neoficiálně novou verzi modelu Veyron 16.4 - Super Sport. Vůz v atypické barevné kombinaci je odlehčenou a výkonnější verzí běžného Veyronu. Čerň karbonových karosářských panelů je doplněna sytě oranžovými spodními partiemi a koly.

Čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválcový gigant o objemu 8,0 l dostal větší turbodmychadla i mezichladiče stlačeného vzduchu. Tím jeho výkon narostl ze 737 kW (1001 k) na 883 kW (1200 k) a točivý moment je opravdu mamutích 1500 Nm, ten se zvýšil o 250 Nm. Hnací síly přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka na všechna kola. Revizí prošel i podvozek, kde najdeme zesílené stabilizátory a závodní tlumiče pérování s upravenými zdvihy pružin.

Nejmarkantnější změny designu jsou k vidění na střeše, kde chybí pro Veyron typické mohutné lapače vzduchu nad motorem. Místo nich jsou tam menší vstupy, které trochu připomínají ty boční na starších modelech Ferrari. Nový je přední difuzor, vzadu najdeme dvojitý. Místo jediné velké centrálně umístěné mohutné koncovky výfuku vypouštějí spaliny do ovzduší dvě malé.

Veyron 16.4 Super Sport pilotoval testovací jezdec Bugatti a bývalý pilot F1 Pierre-Henri Raphanel. Na firemní testovací trati Ehra-Lessien nedaleko Wolfsburgu dosáhl průměrné rychlosti 431,072 km/h, která je novým oficiálním světovým rekordem produkčních vozů. V první jízdě sobotního odpoledne dosáhl francouzský jezdec rychlosti 427,933 km/h, ve druhé v opačném směru dokonce 434,211 km/h.

Šéfinženýr Bugatti Wolfgang Schreiber po úspěšném pokusu řekl: Předpokládali jsme, že by mohl dosáhnout průměru 425 km/h, takřka ideální povětrnostní podmínky ale dovolily více. Na trať svítilo slunce a teploměr ukazoval 25 stupňů Celsia. Jízdám, které začaly přesně ve 14:00, byli přítomni jak komisaři TÜV, tak i zástupci Guinnessovy knihy rekordů.

Silniční verze, jenž bude určena k prodeji, bude mít maximální rychlost elektronicky omezenou na 415 km/h. Světovou premiéru si odbude v polovině srpna na prestižním Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach. Specifikace prvních pěti kusů série World Record Edition budou přesně odpovídat rekordnímu vozu včetně barevné kombinace. Později bude k mání i celokarbonové provedení.

Za pět let výroby prodala Bugatti Automobiles S.A.S. 295 Veyronů, z nichž 271 si již zákazníci užívají plnými doušky. Produkce varianty Super Sport se rozběhne v Molsheimu na podzim.

Francouzský pilot Pierre-Henri Raphanel se v letech 1988-1989 pokoušel celkem sedmnáctkrát o starty ve Velkých cenách F1 na vozech Lola, Coloni a Rial. Vyšel mu jediný: Grand Prix Monaka 1989. Po devatenácti kolech se ale u jeho Coloni CF188B-Ford porouchala převodovka. Později se přeorientoval na závody sportovních vozů, dvě druhá místa z 24 hodin Le Mans (1992 s Toyotou TS010 a 1997 s McLarenem F1 GTR) hovoří o jeho úspěších jasnou řečí. Teď je navíc letos devětačtyřicetiletý rodák z Alžíru světovým rekordmanem.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Hodinky na poslednej foto
| 11. 7. 2010
Budou to další hodinky pro majitele Bugatti Veyron (Parmigiani Bugatti Faubourg), zřejmě nějaká superlimitka k tomuto BV SS, cena tak 4-5 mil., v tomto případě spíš ještě o ten "supersport" víc.
Ciferník "z boku" je proveden proto, aby se při řízení nemuselo otáčet zápěstím a bylo na něj stále vidět...
Třeba tady jsou podobné modely:

[odkaz]
Avatar - Đawson
co by ne...
| 11. 7. 2010
Vždyť 1000 koní je málo >:D
Avatar - Litrico
Hodinky na poslednej foto
| 9. 7. 2010
Nevie niekto co su to za hodinky na poslednej foto? Vyzeraju famozne...
Avatar - white label
Bugatti
| 9. 7. 2010
...a i tam by sis připadal jak na klikaté okresce... ;-)
Jaká je skutečnost?
| 9. 7. 2010
Krásné auto musí jezdit pomalu aby ho každý viděl! Ošklivé musí jet rychle aby si ho nikdo nevšimnul. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku