Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport: Z 0 na 300 km/h za 14,6 s

Ondřej Láník Ondřej Láník 3. 10. 2010 • 04:43
87
2
Zobrazit náhledy (87)
Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4
Nejdražší značka VW Group se na pařížském autosalonu se svým nejrychlejším Veyronem neprezentovala, přesto v Paříži nechyběla!

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, který měl premiéru na Concours d’Elegance v kalifornském Pebble Beach, byl v Paříži k vidění jen večer 29.9.2010, behěm koncernové prezentace Allez les Marque pro 1500 pozvaných hostů. Entré zajistila 3 stylová Bugatti 35 (průběh multimediální show na videu níže).

Bugatti Veyron 16.4 se stal ve své době nejrychlejším silničním automobilem. I když jeho výkon 1001 koní zůstal nepřekonán, rekord 407 km/h dokázali malosérioví výrobci pokořit. Bugatti Automobiles S.A.S. proto přichází v závěru kariéry Veyronu s pádnou odpovědí.

Nový Veyron 16.4 Super Sport posílil na 1200 koní (882 kW) při 6400 min-1 a 1500 Nm mezi 3000 a 5000 min-1. Při oficiálním měření na testovací dráze VW Ehra-Lessien dosáhl tento vůz rychlosti 431,072 km/h, což se stalo oficiálním rekordem. Zákaznické vozy budou mít omezovač nastavený z bezpečnostních důvodů na 415 km/h – při vyšších rychlostech hrozí selhání pneumatik. Jinak je ale auto s rekordním vozem technicky shodné.

Prvních pět super sportů navíc dostane stejné zbarvení v kombinaci černé a oranžové, která zůstane vyhrazena jen této speciální sérii.

Auto prošlo komplexními úpravami. Šetnáctiválcový motor dostal nová turbodmychadla, která dokáží vytvořit tlak potřebný pro daný výkon, a k nim větší mezichladiče stlačeného vzduchu. Zavěšení dostalo nové tlumiče odvozené z motoristického sportu, pružiny s mírně delším zdvihem a tužší stabilizátory s větším průměrem tyče. Díky tomu se může podvozek lépe vypořádat s nárůstem výkonu a maximální rychlosti. Auto dokáže projet zatáčku s bočním přetížením až 1,4 g.

Zajímavé jsou i další parametry: zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 2,5 s, 0-200 km/h je otázkou 6,7 s a 0-300 km/h zvládá Super Sport za 14,6 s. Kombinovaná spotřeba činí 23,1 l/100 km, což odpovídá emisím 539 g CO2/km.

Aktivní aerodynamika (změna světlé výšky v rozsahu 50 mm, změna nastavení záďového spojleru, klapky v předním difuzoru) mění součinitel odporu vzduchu od 0,348 (nastavení pro nejvyšší rychlosti, automaticky nad 375 km/h), přes 0,388 (standardní setup) a 0,471 (dynamická jízda nad 180 km/h) až po 0,695 (brzdění).

Radikální změny se dočkala karoserie. Nové celokarbonové šasi je lehčí a pevnější než skelet standardního Veyronu. Zlepšena byla také aerodynamika, včetně umístění sání. Vzduch k motoru u Veyronu Super Sport nesměřuje skrz velké oblouky nad střechou, místo toho má Veyron zářezy ve střeše za kabinou a dále zvětšené boční a čelní nasávací otvory. Vzadu se nachází dvojitý difuzor a výfuk vyvedený středem.

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport má vnější rozměry 4462 x 1998 x 1190 mm a rozvor 2710 mm. pohotovostní hmotnost činí 1838 kg. Palivová nádrž pojme 100 l, což je s ohledem na normovanou spotřebu relativně málo.

Výroba bude zahájena v listopadu. Prvních pět černo-oranžových kusů z World Series Edition už bylo prodáno, dočkají se ale i další zákazníci. Celkem bylo prodáno již 25 kusů Veyronů Super Sport a celkem 260 Veyronů od začátku produkce.

Zákazníkům Bugatti již předalo 250 Veyronů a 22 otevřených Veyronů Grand Sport (35 prodáno, 13 tedy zbývá vyrobit).

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/joQe1E5izlI?fs=1&hl=cs_CZ" style="auto"}

Témata
24. 11. 2010 17:54
Slabý motor
Trochu ztrácí dech ne? Když je na "100" za 3s tak by měl být na "300" za 9s slabota. >:D
Ale za ty prachy nekup to.
Avatar - Emel
3. 10. 2010 19:36
Seat Scirocco?
Co to tam bylo na začátku za sporthatch? :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku