Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buggyra slaví v Jaramě: Ovládla i Pohár konstruktérů

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)
Český závodní tým Buggyra International Racing Systém měl dnes na španělském okruhu Jarama další důvod k radosti. V prvním nedělním závodě dojel Adam Lacko na třetím a David Vršecký na pátém místě. V bodovém součtu to znamená zisk v hodnocení týmů nazvané

Češi si tak v součtu se sobotním individuálním titulem Lacka, odvážejí z jihu Evropy double, na který se jim podařilo dosáhnout po osmi letech. Celkově získal tým z Roudnice nad Labem týmové prvenství již popáté. Předtím se to podařilo v letech 2007, 2008, 2009 (současně i jezdecký titul) a v roce 2015 (bez jezdeckého titulu).

Buggyra se původně chtěla soustředit jen na individuální titul mistra Evropy a ve druhém voze se měli střídat piloti, což se na začátku sezony i dělo. Po skvělých výkonech Lacka se ale tým držel v popředí, a proto se rozhodl do seriálu nasadit dvojnásobného evropského šampiona Vršeckého, který již neplánoval naplno závodit a věnoval se vývoji aut. Dvojice Lacko, Vršecký nastupovala od třetího závodu (z celkových devíti) nakonec soupeřům nedala šanci. „Kroužili jsme si hezky na trati a výsledkem jsou dva tituly,“ notovali si společně v neděli odpoledne Lacko a Vršecký.

„Na začátku sezony nebylo hodnocení týmů naším prioritní cílem, ale začalo se nám dařit, tak jsme si řekli, proč to nezkusit a podařilo se," radoval se manažer týmu Jan Kalivoda a dodal: „Příčiny týmového úspěchu jsou dva. Prvním byly skvělé výkony nového mistra Evropy Adama Lacka v průběhu celé sezony. Druhým se stal nástup Davida Vršeckého, který původně měl startovat letos pouze příležitostně. Svými zkušenostmi a schopnostmi má na úspěchu také výrazný podíl.“

První dnešní závod vyhrál Maďar Norbert Kiss před Němcem Jochenem Hahnem, třetí byl Adam Lacko a pátý David Vršecký. Závěrečný závod dne (a celé sezony) se jel tradičně hendikepovým způsobem a prvních osm z předchozího závodu se na start postavilo v opačném pořadí. Z výhry se radoval domácí matador Antonio Albacete a sedmý skončil Lacko. Vršecký měl smůlu, protože musel po kolizi se soupeři odstoupit.

Náladu to však v zázemí českého týmu rozhodně pokazit nemohlo. Za všechny se vyjádřil novopečený evropský šampion Adam Lacko: „V posledním závodě se mi přehříval motor, takže jsem na doporučení mechaniků přes vysílačku raději zvolnil a pustil před sebe Maďara Kisse. Přes drobné problémy jsem si ovšem nedělní závody užíval. Celkově shrnuto, máme za sebou úspěšný rok a dobrou bilanci. Podařilo se nám splnit úkoly, se kterými jsme do Španělska cestovali. Mám titul, tým Buggyra má titul, a tak jsem pochopitelně spokojený,“ prohlásil šampion.

Konečné pořadí ME 2017 – jezdci: 1. Lacko (ČR/Buggyra) 381; 2. 2. Hahn (Něm./Iveco) 343; 3. Kiss (Něm./Mercedes-Benz) 315; 4. Halmová (ČR/MAN) 298; 5. Albacete (Šp./MAN) 255; 6. Lenz (Něm./MAN) 184; 7. Körber (Něm./Iveco) 153; 8. Vršecký (ČR/Buggyra) 150; 9. Kursim (Něm./Mercedes-Benz) 88; 10. Rodrigues (Port./MAN) 70; … 21. Vojtíšek (ČR/MAN) 3. Bodovalo 24 jezdců.

Pohár konstruktérů: 1. Buggyra Racing 558, 2. Iveco Magirus 518, 3. Reinert Adventure (MAN) 505.

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)