Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick LaCrosse eAssist: Lehká elektrifikace

Ondřej Láník Ondřej Láník 19. 11. 2010 • 14:25
6
Zobrazit náhledy (6)
Buick
Pětimetrový sedan LaCrosse se v L.A. představil jako čtyřválcový mild-hybrid.

Příští rok v létě začne Buick na severoamerických trzích nabízet model LaCrosse eAssist. Jedná se o rozšíření stávající základní čtyřválcové motorizace 2,4 SIDI, s přímým vstřikováním benzinu, o pomocný elektromotor na místě alternátoru. Relativně jednoduché řešení je současně prostorově nenáročné a levné, takže hybridní model v řadě LaCrosse má být jedním z nejdostupnějších hybridů ve své třídě.

Nový hybridní pohon vznikl zařazením nového vodou chlazeného motor-alternátoru kombinovaného s funkcí startéru na místo standardního alternátoru. Elektrický stroj je tedy ke spalovacímu motoru připojen prostřednictvím řemenu.

Novinkou proti předchozímu řešení je podstatně vyšší výkon elektrické soustavy. V elektromotorickém režimu dává jednotka dodatečných 11 kW, při generátorovém využití je k dispozici 15 kW brzdného výkonu. V první generaci mild-hybridu Buicku bylo k dispozici pouze 2 kW resp. 5 kW (pro elektrické brzdění).

Energie přeměněná při brzdění je ukládána do lithiové sady akumulátorů, umístěné v zavazadelníku společně s výkonovou elektronikou a měničem. Hmotnost akumulátorů činí pouze 29 kg, chlazení zajišťují ventilátory přivádějící chladicí vzduch z interiéru vozidla. Relativně malé rozměry akumulátorů umožnily zachování alespoň částečné variability úložného prostoru, zadní sedadla lze i nadále částečně sklápět a převážet tak například lyže.

Výkonnější elektrický systém sice neumí pohánět relativně velký automobil čistě elektrickou silou, ale umožňuje rozšířit dobu, po kterou není do motoru přiváděno palivo (při zpomalování, při nesešlápnutém pedálu akcelerátoru, apod.).

V režimu chodu motoru bez dodávky paliva (při nesešlápnutém akcelerátoru) se rotor generátoru otáčí společně s klikovou hřídelí motoru. Jakmile řidič sešlápne pedál plynu, pomáhá elektromotor v komfortním záběru hnací soustavy bez vibrací, které by mohly vznikat při startu čtyřválce. I samotné vypínání spalovacího motoru je z hlediska vibrací utlumeno právě díky zapojení elektrického stroje přes klínový řemen.

Integrace nové elektrické části do jednoho celku pouze se spalovacím motorem dovolila použití standardní šestistupňové automatické převodovky Hydra-Matic 6T40 , která prošla jen dílčími úpravami. Nový software zmenšil ztráty prokluzem při rozjezdu a během řazení a současně zkrátil časy potřebné pro změnu převodového stupně. Hydraulické čerpadlo je poháněno elektromotorem, aby byla zajištěna funkce i v okamžicích, kdy není spalovací motor v provozu.

Součástí koncepce spořicí palivo je zapojení asistence elektromotoru v mírných stoupáních, kdy není díky dodatečnému elektrickému výkonu nutné podřazovat na nižší převodový stupeň.

Buick LaCrosse eAssist dostal kompletně zakrytovanou podlahu pro lepší aerodynamické vlastnosti karoserie, pneumatiky s nízkým valivým odporem, nebo aktivní klapky na přídi, které umožní rychlejší zahřátí motoru na provozní teplotu po startu, resp. při jízdě vyššími rychlostmi zlepšují součinitel odporu vzduchu, jsou-li uzavřeny.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku