Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bus Profi: Prodej i pronájem

Ladislav Černý
Diskuze (1)
Nový prodejce autobusů Bus Profi z Nového Strašecího si v Čechách klade za cíl zvýšit kvalitu služeb a nabídku použitých i nových autobusů.

V oboru mezinárodního obchodu s dopravní technikou se lidé z firmy z Nového Strašecí na dálnici D6 pohybují devatenáct let. Nově se zaměřila také na prodej, pronájem a výkup autobusů všech značek a typů. V případě mikrobusů jde také o nová vozidla. Autobusy k prodeji či pronájmu se nacházejí na velké parkovací ploše u sídla firmy. Bus Profi buď autobusy kupuje a následně prodává či pronajímá. Bere vozidla i do komisního prodeje.

Pronájem

Všechny autobusy si lze pronajmout, což je velmi výhodné pro sezonní přepravní práce. Firma nabízí délku pronájmu od sedmi dnů do tří let, v případě krátkodobého s plným servisem, dlouhodobý lze kombinovat s následným odkupem za zůstatkovou cenu.

Doprovodné služby

Bus Profi se také zabývá vyhledáváním autobusů v Česku i celé Evropě na míru požadavků zájemce. V případě zájmu zajistí vše související s dovozem autobusu, STK a jeho přihlášením na nového majitele. Spolupráce firmy Bus Profi s bankovními i nebankovními společnostmi otvírá cestu k nabídce nejvýhodnějšího financování koupě vozidla. Zájemci o polepy nemusí hledat dalšího partnera, firma z Nového Strašecí umí i včetně celopolepů toto zařídit.

Na podrobnější informace o firmě Bus Profi jsme se zeptali jejího jednatele Ondřeje Dvořáka.

Prodáváte také nové autobusy. O jaké jde?

Společnost Bus Profi se nově od loňského podzimu zabývá i prodejem nových autobusů, konkrétně mikrobusů s počtem míst k sezení cca 20. Na loňském ročníku Czech Bus jsme vystavili první dva kusy mikrobusů na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter. Ve spolupráci s naším italským karosářem a dodavatelem mikrobusů plánujeme v letošním roce dodávat všechny druhy autobusů od zájezdových, přes městské, po speciální – například hop On hop Off, nebo upravené pro přepravu hendikepovaných.

Nakupujete použitá vozidla tzv. na sklad či spíše na základě konkrétního požadavku potenciálního kupce?

Část vozidel se nakupuje na sklad, ale velká většina se objednává až na základě konkrétní specifikace zákazníka. Co se týče použitých vozidel, tam je situace přesně obráceně. Velká většina ojetých vozidel se nakupuje tzv na sklad, nebo nabízí formou komisního prodeje a jen malá část se vyhledává a nakupuje přímo podle přání klienta.

S jakým maximálním stářím autobusu kupovaného na sklad pracujete?

Celkově pracujeme s výkupem autobusů do cca 15 let stáří, ale jsou i výjimky registrované například před 20 lety.

Vyhledáváte autobusy pro nákup zejména v Česku nebo vaše akvizice jsou cca půl na půl v Česku a ostatních evropských státech?

Naše akvizice se díky dlouholeté zkušenosti s mezinárodním obchodem neomezuje jen na Česko, ale velmi často nakupujeme kvalitní vozy i v Německu, Belgii, Nizozemsku a dalších členských státech EU. Jeden z posledních vozů jsme dovezli dokonce z Norska. Rozhodující je stav vozidla a jeho cena. V případě, kdy známe prodávajícího a servisní historii vozu, nebráníme se nákupu ani v zemích jako je Slovensko, Polsko, nebo Maďarsko. Co se dovozu a administrativy týče, umíme vše.

Jste zaměřeni více na nějakou autobusovou značku? Pokud ano, proč?

Naše společnost patří mezi neznačkové prodejce autobusů, tedy obchodujeme s autobusy všech výrobců bez dalších omezení. Samozřejmě se u nás během roku objevuje velký počet autobusů značky Mercedes-Benz. To je dáno širokou oblíbeností této značky a její kvalitou. Vozidla značek Mercedes-Benz a Setra též patří k nejrychleji obchodovaným značkám. Vzhledem k našemu mezinárodnímu působení jsme schopni tyto autobusy

vykupovat a prodávat za velmi zajímavých podmínek. Mezi další oblíbené značky bezesporu patří autobusy MAN, Volvo, Scania a další.

Prodáváte použité autobusy výhradně v Česku nebo máte mezinárodní zaměření?

Jak jsem již zmínil, společnost Bus Profi má mezinárodní přesah. Jen část všech autobusů prodáme v tuzemsku. To je dáno především velikostí a zaměřením trhu. Starší autobusy například Euro 3 se stále setkávají s poptávkou dopravních firem například ze Srbska, kdežto mladší a vybavenější vozy Euro 4 a 5 se dobře prodávají v Česku nebo Polsku, Chorvatsku, Bulharsku atd. Již při výkupu konkrétního vozu se snažíme na cenovou a technickou stránku věci dívat optikou našeho budoucího zákazníka dle standardů běžných v jeho zemi, nebo regionu.

Jaké služby nabízíte k pronájmu?

Běžnou součástí každého pronájmu autobusu je povinné a havarijní pojištění. Dle přání klienta a dle typu pronájmu následně můžeme nabídnout pokrytí servisních nákladů a to dle stáří vozidla od 60 do 100 % všech nákladů, nebo připojištění na technickou poruchu pro případ, kdy zákazník hradí servis kompletně ze svého.

O jakou délku podnájmu autobusu je dle jeho zaměření největší zájem?

V této oblasti se rozchází naše zkušenost z nákladní kamionové a autobusové zájezdové dopravy. Klienti nákladních vozidel požadují nejčastěji 24 měsíců pronájmu, zatímco u autobusů se setkáváme s největším zájmem o pronájem na dobu 5–8 měsíců. Z toho jasně vyplývá, že klient jeví největší zájem o pronájem v letních měsících dle délky své sezóny tak, aby co nejefektivněji vykryl zvýšenou letní poptávku a naopak utlumil náklady v zimních měsících, kdy nemá takový objem práce.

Nacházíte se v pěkném areálu. Kdy byl vybudován?

Naše budova s přilehlými parkovacími plochami a se zázemím pro STK byla dokončena v roce 2007, oslaví tedy letos deset let své existence.

Ladislav Černý
Diskuze (1)
Avatar - JiRkA997CZ
3. 4. 2017 08:52
Špatný nadpis
Správně by se článek měl jmenovat "Rééklamáá"