Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS Coupe: První dojmy

14. 10. 2010 • 04:30
31
5
Zobrazit náhledy (31)
Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS
Třetí karosářskou verzí Cadillacu CTS je zajímavě tvarované kupé, které má na pařížškém autosalonu evropskou premiéru.

Cadillac CTS Coupé je v zásadě americkou odpovědí na Mercedes-Benz třídy E kupé, se vším, co k tomu patří. Motorizace V6 3,6 l bude stát jen 54 tisíc Euro, což je na auto s výkonem 308 koní (227 kW) velmi slušná nabídka. Sekunduje jí brutální CTS-V s motorem V8 6,2 l, který nabízí dokonce 565 koní (414 kW). Mimochodem, nadupaný osmiválec zvládne sprint na stovku dokonce za pouhé 4 sekundy.

My jsme ale zkoumali šestiválcové provedení, od které však CTS-V zvenku poznáte snad jen podle jiného nárazníku a voštinové mřížky chladiče. Kupátko od Cadillacu je na živo skutečně kus auta – 4,79 metru dlouhý masiv s ostře řezanými tvary. Designéři přistupovali k jeho stylingu skutečně zostra. Karoserie je ale vytvarovaná do agresivní elegance, která je zakončená ostrým hrotem na zadním čele. Už od prvního pohledu ale rozhodně nejde o žádný nadupaný „supersport“.

O tom vás přesvědčí i volant s obvyklým průměrem 38 cm a s možností manuálního řazení, které je místo klasických pádel vyřešeno titěrnými tlačítky ze zadní strany volantu. Sedadlo řidiče má široký rozsah nastavení a sedák se dá nastavit opravdu nízko. Jiné automobilky by se mohly z tohoto příkladu poučit...

Dovnitř se nastupuje dveřmi s opravdu netradičním způsobem otevírání. Zámek není ve dveřích, ale je součástí bočního panelu karoserie a odjišťuje se stisknutím dotykového tlačítka ve štěrbině na konci dveří. Otevírání zevnitř probíhá pomocí snadno viditelného tlačítka, opět dotykového. Kdyby snad systém selhal, vysvobodíte se zatáhnutím nenápadné záložní mechanické páčky na podlaze.

Interiér CTS Coupé je prostorný, troufneme si tvrdit, že i větší než v již zmíněném éčkovém kupé. Uspořádání 2+2 v tomto případě překvapivě značí, že se dá opravdu pohodlně sedět i vzadu. Jediné, co vadí, je klesající střecha, která značně omezuje prostor pro hlavu.

Nakonec tedy to hlavní, co mi vadí, je volba materiálů. Zajímavé drobnosti, jako vrchní díl palubky obšitý černou kůží nebo elegantní pásky lesklého dřeva, jsou přebity nesmyslným šedým dekorem z plastu, který nemá pěkný povrch ani tvar. Černou kůži navíc na palubní desce doplňuje krémově světlý plast napodobující kůži a o pár odstínů jiný světlý plast kolem výdechů klimatizace. Divoké sny interiérových designérů završují tlačítka nejrůznějších tvarů.

Strohost je někdy lepší cestou, než úsilí za každou cenu předvést všechny své možnosti. To je přesně případ tohoto cadillacu, na který se budete mnohem raději dívat zvenku než zevnitř. Parametry obou motorů jsou ale vynikající. Pokud jim budou odpovídat i schopnosti podvozku, na případné svezení se rozhodně těšíme.

Témata
15. 10. 2010 13:14
Re: Kus auta?
Časy se mění už i v Americe Fullsize je dneska spíš původní Midsize narozdíl od evropy kdy auta rostou a rostou. >:D
Avatar - gld
14. 10. 2010 23:35
Re: Kus auta?
časy sa menia, veľké kupátka (česť výnimkám) vymreli a teraz platí za veľké aj nové cts

Taký ideový nástupca eldorada v menšom, dobe prislúchajúcom kabátiku
14. 10. 2010 13:30
Kus auta?
Rozesmálo mě jak redaktoři píší kus auta. Kde jsou ty doby kdy jsem měl Ford Thunderbird kupé které měřilo 5,1 metrů. ;-)
Avatar - Barrichello
14. 10. 2010 12:13
Re: Interiér
Ten intieriér je naprosto v pohodě, krom volantu, ten se nepovedl. Je hodně úsměvný, že si evropský novinář stěžuje na šedé palsty, když evroské káry jsou plné šedých a černých plastů a když se podíváme na káry středních a nižších tříd, tak jsou fakt krásné kousky - splet plastů, ergonomie pravda perfektní, aby ne když tam taky není co ovládat >:-[] O kůži nebo dřevu nemůže být řeč, popř. jen v nejvyšších verzích nebo za hoodně tučnej příplatek.
Zato posmívané imitace dřeva třeba milý koncern VW sám využíval hojně, stačí si najít některé audi, vw a něco proniklo i do škodivek.

V neposlední řadě je vhodný se podívat na ceník, jaký vůz se srovnatelnými výkonovými parametry nabízí EU a za KOLIK.
Zejména srovnání CTS-V vychází vcelku zajímavě.....protože to prakticky žádnou konkurenci nemá :-)
Stejně jako třeba nový aktuální V6 Mustang.
14. 10. 2010 10:50
Interiér
Jiný kraj, jiný mrav. Zas na druhou stranu, co by řekli amíci na zbytečný patlání se s knedlo zelo vepřo pívo, když si můžeš dát burgr a kolu. Oni to prostě dělaj jinak.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku