Cadillac Escalade čtvrté generace: Nový osmiválec 6,2 l (420 k) a až 8 míst
Nový Cadillac Escalade je hlavně o výkonu, prostoru a luxusu na palubě. Vůz se začne vyrábět na jaře příštího roku v Texasu a nabídne jak standardní, tak prodloužený rozvor. Již v základu přitom není žádný drobek. Na délku měří 5.180 milimetrů, je 1.889 milimetrů vysoký a 2.044 mm široký. Prodloužená verze nese označení ESV a je o 508 milimetrů delší. S rozvorem náprav 3.302 milimetrů svou základní verzi přerostl o 355 mm. K čemu tak obrovské rozměry? Především kvůli prostoru na palubě, kam se vejde až 8 cestujících.
Vůz se bude vyrábět s pohonem zadní nápravy i jako čtyřkolka. Podobně jako koncernoví sourozenci v podobě Chevroletu Suburban a GMC Yukon dostal nový podvozek Cadillac Magnetic Ride Control, který je podle automobilky celosvětově nejlépe reagujícím systémem. Ruku v ruce s tím jde i zcela nová karoserie, která je ze 75% procent vyrobena z vysokopevnostní oceli. Plně vybavený Escalade se základním rozvorem náprav proto váží „jen“ 2.541 kilogramů, což je vzhledem k vnějším rozměrům nevídané.
Změny designu jsou spíše evoluční, i tak ale poznáte nový Escalade na první pohled. Charakteristické linie vozu byly nyní ještě více vyhraněny, chybět nemohou ani moderní Full LED světlomety. Vnějším rozměrům odpovídá také nabídka disků o velikostech 20 a 22“.
Revoluci však nacházíme při pohledu do interiéru. Ten nám automobilka v rámci jedné z upoutávek představila již dříve, vzhledem k dosavadním zvykům amerických vozů jsme se však dočkali něčeho nevídaného. Pryč jsou tvrdé a nevzhledné plasty, nyní zde panuje kůže, dřevo a především moderní technologie. Základem středové konzoly je velký dotykový displej multimediálního centra. Má úhlopříčku 12,3“ a jsou skrze něj ovládány veškeré elektronické systémy. Volič převodovky je podle amerických zvyku umístěn pod volantem, čímž vznikl dostatek prostoru na středovém tunelu.
Pod kapotou se objeví zcela nový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním paliva a systémem odpojování válců. Má objem 6,2 litru a výkon 313 kW (420 koní), což k rozpohybování amerického monstra dostačuje s velkými rezervami. Agregát standardně spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou Hydra-Matic 6L80. Automobilka neuvádí, jakou spotřebu motor vykazuje. Rovněž cena zatím zůstala nezveřejněna.