Cadillac STS-V a XLR-V jdou do Evropy
Po tom, co americká autorita SAE zavedla nové standardy pro měření výkonů motoru, získaly výkonné agregáty GM výhodu několika koní navíc, zatímco řada asijských modelů je nyní v USA papírově slabší. Bitva o zákazníky v USA, jejíž součástí je i propagace resp. přímé srovnání vysokých výkonů motorů, často vedla k uvádění vyšších výkonů než bylo reálně zákazníkům k dispozici. Respektování nového standardu je, podobně jako řada dalších norem, pouze dobrovolnou iniciativou jednotlivých výrobců, ale přesto jde o krok vpřed, protože nyní budou výkony podle SAE J1349 snáze srovnatelné. General Motors, do jehož portfolia Cadillac patří, byl mezi prvními výrobci, kteří přistoupili na uvádění parametrů motorů podle nové normy SAE.
Písmeno "V" v názvu novinek je identifikátorem nejsilnější motorizace každé řady Cadillaku. Obnovená symbolika byla uvedena v modelu CTS-V, který má 298 kW. Nové Cadillaky STS-V dosahují podle nové normy 350 kW a XLR-V pak 330 kW. Osmiválec Northstar 4,4 l DOHC disponuje variabilním časováním ventilů a přeplňováním mechanickým kompresorem. Nejvyšší výkon limuzíny dosahuje 350 kW při 6400 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 595 Nm při 3900 ot./min. Roadster disponuje výkonem 330 kW při 6400 ot./min a točivým momentem 561 Nm ve 3900 ot./min.
Limuzína má více výkonu údajně proto, že rozlehlejší motorový prostor umožnil zástavbu objemnějšího sacího a výfukového potrubí, XLR-V je však lehčí a dosahuje proto lepší výkonové hmotnosti. Obě vozidla jsou dodávána se šestistupňovou automatickou převodovkou Hydramatic, která umožňuje také manuální volbu převodu. Zrychlení z 0 na 96 km/h trvá méně než 5 sekund, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.