Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac STS-V a XLR-V jdou do Evropy

Ondřej Láník Ondřej Láník 23. 8. 2005 • 14:18
13
129
Zobrazit náhledy (13)
Cadillac XLR Cadillac XLR Cadillac XLR Cadillac XLR Cadillac XLR Cadillac XLR Cadillac XLR Cadillac XLR
Americké luxusní modely STS a XLR se ve Frankfurtu představí ve svých nejvýkonnějších variantách, které mají konkurovat evropským modelům.

Po tom, co americká autorita SAE zavedla nové standardy pro měření výkonů motoru, získaly výkonné agregáty GM výhodu několika koní navíc, zatímco řada asijských modelů je nyní v USA papírově slabší. Bitva o zákazníky v USA, jejíž součástí je i propagace resp. přímé srovnání vysokých výkonů motorů, často vedla k uvádění vyšších výkonů než bylo reálně zákazníkům k dispozici. Respektování nového standardu je, podobně jako řada dalších norem, pouze dobrovolnou iniciativou jednotlivých výrobců, ale přesto jde o krok vpřed, protože nyní budou výkony podle SAE J1349 snáze srovnatelné. General Motors, do jehož portfolia Cadillac patří, byl mezi prvními výrobci, kteří přistoupili na uvádění parametrů motorů podle nové normy SAE.

Písmeno "V" v názvu novinek je identifikátorem nejsilnější motorizace každé řady Cadillaku. Obnovená symbolika byla uvedena v modelu CTS-V, který má 298 kW. Nové Cadillaky STS-V dosahují podle nové normy 350 kW a XLR-V pak 330 kW. Osmiválec Northstar 4,4 l DOHC disponuje variabilním časováním ventilů a přeplňováním mechanickým kompresorem. Nejvyšší výkon limuzíny dosahuje 350 kW při 6400 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 595 Nm při 3900 ot./min. Roadster disponuje výkonem 330 kW při 6400 ot./min a točivým momentem 561 Nm ve 3900 ot./min.

Limuzína má více výkonu údajně proto, že rozlehlejší motorový prostor umožnil zástavbu objemnějšího sacího a výfukového potrubí, XLR-V je však lehčí a dosahuje proto lepší výkonové hmotnosti. Obě vozidla jsou dodávána se šestistupňovou automatickou převodovkou Hydramatic, která umožňuje také manuální volbu převodu. Zrychlení z 0 na 96 km/h trvá méně než 5 sekund, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Související články

Témata
23. 8. 2005 20:34
Re: Krtek kutí – Krtek zákonodárcem (27)
Famózní fabulace. Špica... Člověče výborný Úplně ty fronty vidím
23. 8. 2005 20:29
Re: FX35 nebo FX45?
No, snad nám to Švihák vysvětlí... každopádně v FX by měl sedět velmi jistej rafan... Alespoň půlTerminator A navíc, chtít ušetřit pár pětek u auta, který budeš muset napájet tak 17 litry na sto... no to snad ani... chodit "po Praze a shánět 35 nebo (?) 45... podivná pohádka. Nekupujou tahle (a nejen tahle)auta náhodou ti, co na ně mají?
23. 8. 2005 20:12
Re: FX35 nebo FX45?
Co je to za blábol, že nechceš vskočit do první efix? Kupoval jsi už někdy auto? Přece když by sis chtěl koupit efix, tak nám to tu nepíšeš, ale ráno se zastavíš u Impexty a objednáš si Infi v barvě, výbavě a motorizaci jaké budeš chtít. Někde tu píšeš, že jezdíš v Avantime. To jsi také kupoval tak, žes chodil po Praze? A kde po Praze? Po Letenskejch sadech? Já tomu nějak nerozumím. Takhle jsem se s nákupem aut ještě nesetkal. Já auta nekupuju chozením, ale návštěvou tam, kde se prodávaj. Asi to bude nějakej tvůj speciální postup. Nebo jak je to?
23. 8. 2005 19:05
Re: FX
Velká kláda. Píšu o tom u Lexe. Po Praze nemusíš shánět. Nejlepší je si ho jít koupit. U Nissan ho může srovnávat s Muranem jen ten, kdo ho neviděl... nebo že by tě lámali na Murano A co ta nerozhodnost? 35 nebo 45? To ti snad už muselo být jasné včera ráno... Teda jestli se takhle kupuje efixko, tak to tu mou story o něm raději nečti...
23. 8. 2005 18:51
Re: Cadillacy jsou blíže než vypadají - repete
Tohle je teda fakt za jedna.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku