Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac v Ženevě 2004

Vitek
Nikdo nebere rčení „objem ničím nenahradíš“ vážněji, než americké automobilky. Zdvihové objemy jejich motorů jsou mnohdy ostatnímu světu nepochopitelné a jejich výkony občas také.

CTS V-Series – American Muscles

Nikdo nebere rčení „objem ničím nenahradíš“ vážněji, než americké automobilky. Zdvihové objemy jejich motorů jsou mnohdy ostatnímu světu nepochopitelné a jejich výkony občas také. A řady těchto svalovců nyní nově rozšířil Cadillac CTS V-Series. Sériový model CTS měl podle prapůvodních představ tvořit vrchol modelové nabídky Opelu a nahradit tak nevyráběnou omegu, poté vznikl nápad na novou generaci omegy na bázi CTS a realita je ta, že se CTS do Evropy dováží samostatně a jeho sportovní verze V-Series má být alternativou BMW 5 a Audi S6. Vždyť k tomu má ten nejlepší předpoklad – vidlicový osmiválec o objemu 5,7 l, který disponuje výkonem 294 kW (400 koní) při 6000 ot/min a točivým momentem 529 N.m při 4800 ot/min, což by mělo bohatě stačit k rozhýbání bezmála 1750 kg těžkého vozu s pohonem zadní nápravy. Cadillac přitom slibuje řízení, ovládání, komfort i podvozek na evropské úrovni.

XLR a SRX – do lepší společnosti

Dalším modelem v evropské nabídce Cadillacu je „otáčeč hlav“, roadster XLR Convertible. Díky extrémně hranatému designu, vlastnímu všem „caddie“ nového stylistického směru, jistě vzbudí na silnici patřičný rozruch a pokud chcete, aby se všichni otáčeli právě za vámi, musíte si počkat jen do dubna. O tři měsíce déle vydržte, pokud vám učarovalo superluxusní SUV s označením SRX, tento pětimetrový kolos vysoký téměř jeden a tři čtvrtě metru nedělá rozdílu mezi dálnicí a polní cestou, a to vše s notnou dávkou elegance a již zmíněné nepřehlédnutelnosti.


Vitek