Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cake Kalk je neskutečně lehká elektrická terénní motorka ze Švédska

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Elektrický motocykl Cake Kalk přitahuje pozornost svým minimalistickým designem a zaujme i svou nízkou hmotností, která je jednou z jeho velkých předností pro jízdu v terénu.

Společnost Cake se sídlem ve Stockholmu založil Stefan Ytterborn a jejím cílem je vývoj a výroba elektrických motocyklů. První model pojmenovaný Kalk míří do terénu a tomu je v jeho konstrukci i vzhledu podřízeno úplně vše.

Základem stroje je rám z hliníkové slitiny, v jehož spodní části před zadním kolem je uložen elektromotor IPM s nejvyšším výkonem 15 kW a točivým momentem 42 N.m. Elektromotor má nastavitelné úrovně brzdění a jezdec může volit z trojice jízdních režimů. Přímo nad motorem je umístěna lithium-iontová baterie s kapacitou 2,6 kWh.

Cake Kalk má být schopen jízdy rychlostí do 80 km/h, což je pro zábavné svezení v terénu naprosto dostačující a jeho dojezd se má pohybovat v závislosti na provozních podmínkách až kolem 80 km.

Motocykl se díky hojnému využití hliníkových slitin a uhlíkových vláken pyšní hmotností pod 70 kg. Podvozek stroje se pak může pochlubit špičkovými komponenty v čele s přední stavitelnou vidlicí Öhlins se zdvihem 204 mm a zadní centrální jednotkou pružení Öhlins TTX. Přední i zadní 24palcová kola jsou osazena brzdovými kotouči o průměru 220 mm, s nimiž spolupracují čtyřpístkové třmeny.

Společnost Cake plánuje vyrobit model Kalk nejprve v limitované edici padesáti exemplářů s cenou 14.000 eur (zhruba 355.000 Kč). Tyto motocykly zamíří ke svým majitelům v létě letošního roku a následovat má nelimitovaná sériová výroba, která se má rozběhnout koncem roku 2018.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
9. 2. 2018 16:34
Re: těžiště
Mi se teda design nelíbí vůbec. Divné strohé tvary a k tomu dost nedotažené detaily. Například chybí vodítko řetězu nebo kryt zadního tlumiče. Ale největší úlet je cena, třeba v porovnání s terénním elektroendurem KTM které má přes trochu vyšší váhu určitě mnohem lepší parametry i robustnost a prodávali ho loni kolem 200 tisíc.
9. 2. 2018 14:04
těžiště
těžiště mi připadá docela vysoko - soudím podle tvaru a umístění baterie. Ale vizuálně moc hezký kousek, čistý inženýrský design.
9. 2. 2018 13:02
Čekal jsem lehčí
Pod slovy neskutečně lehká jsem čekal výrazně míň, těch 70 kilo mají běžně trialové motorky se spalovákem, které přitom vypadají o dost robustněji. Ale tohle je elektrika, ta holt něco váží. Mít to aspoň 4x větší kapacitu a dvakrát nižší cenu vypadalo by to už zajímavě