Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

České Budějovice testují Iveco Urbanway Full Hybrid

Iveco Urbanway 12 m
Iveco Urbanway 12 m
Iveco Urbanway 12 m
Iveco Urbanway 12 m
5 Fotogalerie
Diskuze (3)
Dopravní podnik města České Budějovice testuje v ostrém linkovém provozu městský autobus Iveco Urbanway Full Hybrid ve dvounápravovém provedení.

Dopravní podnik města České Budějovice nasadil díky spolupráci se společností Iveco Czech Republic v posledním srpnovém týdnu na svou linku číslo 12 autobus s hybridním pohonným systémem. Cestující mají možnost si jej zde vyzkoušet až do úterý 5. září letošního roku. Dopravní podnik města České Budějovice tak prověří po elektrobusu a autobusu na CNG další z řady alternativních pohonů.

Slavoj Dolejš, ředitel a místopředseda představenstva dopravního podniku, k tomu uvedl, že vozy s alternativními pohony jsou ideální ekologickou volbou pro města typu Českých Budějovic. Součástí příprav zavádění do praxe je podle jeho slov proto i testování různých typů vozů, které by byly pro podmínky tohoto města vhodné a umožnily výraznou obnovu vozového parku.

Iveco Urbanway Full Hybrid je sériový hybrid s akumulátory, který je vedle elektrického pohonu vybaven i přeplňovaným vznětovým šestiválcem Tector 7 o objemu 6,7 litru, splňujícím emisní normu Euro 6. Standardem je u toto autobusu režim Arrive & Go, což znamená kompletně elektrický příjezd a odjezd z autobusových zastávek bez hluku a emisí.

Při využití čistě elektrického režimu s vypnutým vznětovým motorem uvádí Iveco u autobusu Urbanway Full Hybrid snížení vibrací i hluku o více než 50 %. Navíc, s rekuperací energie při každém brzdění a klesání, má hybridní pohonných systém umožňovat značnou úsporu paliva při akceleraci.

Při použití ve městech s pomalou, intenzivní dopravou, nabízí tento sériový hybrid podle materiálů svého výrobce úspory paliva až 40 % ve srovnání s konvenčním srovnatelně velkým a výkonným autobusem.

Iveco Urbanway Full Hybrid pak má vynikat i výrazně nižším emisemi škodlivých výfukových plynů. Ve srovnání s autobusem poháněným pouze vznětovým motorem se má v případě CO2 v gramech na kilometr jednat o snížení o 33 % a NOx až o 40 %.

Vstoupit do diskuze (3)