Iveco Bus Urbanway: Více cestujících
Silný, všestranný, výkonný a atraktivní, takový je nový autobus Urbanway, který byl odhalen letos v rámci kongresu UITP v Ženevě. Tento vůz může být vybaven šestiválci Cursor 9 nebo Tector 7.
S motorem Tector 7 Euro 6 o výkonu 210 kW (286 k) se Urbanway může pochlubit snížením hmotnosti o více než 800 kilogramů ve srovnání s jeho předchůdcem dvanáctimetrovým Citelisem s motorem Cursor 8 Euro 5/213 kW (290 k). Nabízí tedy 10% navýšení kapacity pro přepravu cestujících a zvyšuje tak ziskovost provozovatele.
Celkově přepracovaná karosérie vozu v sobě kombinuje vyšší odolnost a snížení hmotnosti. Výhodou kompletní ocelové konstrukce je úplné ošetření kataforézou, která vozidlo chrání před korozí. Toto ošetření se používá na všech vozech modelové řady Iveco Bus.
Zajímavý vzhled
Styl městského autobusu zvýrazňují nové světlomety složené z denních LED světel a zadní světelný modul LED s brzdovými, směrovými, koncovými a zpětnými světly. Tyto výrazné originální prvky jsou elegantně zakomponované do karosérie vozu a dodávají mu styl, který je společností Iveco Bus rozšířen na celou řadu autobusů a autokarů Euro 6.
V interiéru je Urbanway vybaven detaily vytvářejícími příjemné prostředí pro cestující. Konečné úpravy vnitřního prostoru představují zcela nový koncept v rámci prosvětlení a výkonnosti. Nové vnitřní osvětlení se skládá ze dvou souvislých pásů LED, které mohou být upraveny na přání zákazníka pomocí mnoha opcí, například nepřímé osvětlení prostoru se dvěma pásy bodových světel LED zabudovanými v horním držáku tyčí. Prostor dveří je rovněž osvětlen bodovými LED světly.
Více místa ke stání
Střední dveře jsou posunuty více dozadu tak, aby byla zajištěna vyšší obsaditelnost (o 1,5 m2 více místa pro stání). Široká platforma ve středu vozu umožňuje umístění dvou invalidních vozíků. Nová řada sedadel je charakteristická snížením hmotnosti, modularitou a jednoduchou údržbou.
Nový systém vedení vzduchu integrovaný do střechy dovoluje distribuci vzduchu pro topení a klimatizaci a „vzduchové clony“ nad všemi dveřmi. Odhlučnění vnitřního prostoru je zajištěno díky novému vzduchovému kanálu, který je nezávislý na panelech vnitřního obložení. Výsledek tvoří výrazně lepší proudění vzduchu v tichém prostoru bez negativního vlivu na komfort.
Řidič
Nový pracovní prostor řidiče Urbanway je vyvinut v souladu s posledními standardy EBSF (European Bus System of the Future) a poskytuje to nejlepší v rámci ergonomie, prostoru a pohodlí. Urbanway má všechny předpoklady pro to, aby byl hodnocen jako nejlepší ve své třídě. Vyvýšená pozice řidiče nabízí výborný výhled, přehlednost a pohodlné řízení bez stresu. Zároveň chrání řidiče při čelních nárazech.
Přístup do prostoru šoféra je vylepšen zvláště díky nástupnímu schodu, který byl přepracován do čtvercového tvaru s plochou v porovnání s předchozí verzí větší o čtvrtinu. Řidič těží z mnoha změn, které zvyšují komfort a ergonomii, jako jsou širší prostor v kyčelní oblasti a oblasti kolen společně s otočným sedadlem, přístupnější polohou parkovací brzdy a snadným dosahem na ovládací prvky.
Konfigurace
Urbanway je k dispozici v délkách 10,5, 12 a 18 metrů a může být vybaven dvěma, třemi nebo čtyřmi dveřmi. Verze podvozků Euro 6 pro Urbanway jsou také k dispozici pro potřeby karosářů. Jako BHNS (francouzská norma pro autobus s vysokou úrovní služeb) představuje Urbanway širokou řadu konfi gurací od základní až po prémiovou s více než 3500 kombinacemi stylingu. Patří mezi ně například rozšířená boční okna, střešní obložení, sedadla a provedení interiéru na přání zákazníka.
Pohony
Iveco Bus potvrzuje svůj závazek k trvale udržitelné mobilitě nabídkou možnosti vybavit Urbanway alternativní hnací jednotkou na stlačený zemní plyn s motorem Cursor 8 CNG. Tento motor Euro 6 umožňuje provozovatelům pokračovat v rozšiřování vozového parku o autobusy CNG se stejnou technologií jako vozy Euro 5.
Diesel-elektrická hybridní verze bude také vybavena technologií Euro 6 vylepšenou novými prvky jako Arrive & Go, což znamená „kompletně elektrický“ příjezd a odjezd z autobusových zastávek bez hluku a emisí.