Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2018: Skok Citroënu a Peugeotu, pád Dacie a Fordu

David Bureš David Bureš 4. 8. 2018 • 06:17
55
Zatímco Citroën si v červenci meziročně v počtu registrací pomohl o 47,6 % a Peugeot dokonce o 59,2 %, Ford nebo Dacia zaznamenaly výrazný pokles.

Turbulentní období na českém trhu s automobily pokračovalo i v červenci. Po červnovém poklesu počtu registrací o 2,6 % nastal mohutný růst, červencových 21.638 registrovaných osobních automobilů je o 10,1 % více než před rokem. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Růst přitom táhly dvě klíčové značky na českém trhu. Celkově druhý Volkswagen si ve srovnání s loňským červencem polepšil o 41,2 %, obdobným tempem rostl i celkově třetí Hyundai. Úspěšný měsíc to byl i pro Peugeot, 1.017 registrací ho vyneslo na páté místo před Ford. Však to také bylo o 59,2 % více než před rokem.

Právě Ford patří mezi značky, kterým se minulý měsíc moc nedařilo. Registrace mu meziročně klesly o bezmála 13 %. Slabší měsíc to byl také pro Dacii, sice si udržela čtvrtou příčku, 1.097 registrovaných aut je ale o 27,3 % méně než před rokem. Klesly i BMW (-28,6 %) a Mercedes (-23,9 %).

Hodně naopak rostl celkově sedmý Renault (+34,4 %) nebo desátý Citroën (+47,6 %). Nejvýše každopádně zůstává domácí Škoda, jejíchž 5.673 registrací je o 5,7 % více než před rokem.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř. Značka Prodeje v 7/2018 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 5673 +5,7 26,22
2. Volkswagen 2495 +41,2 11,53
3. Hyundai 2345 +41,0 10,84
4. Dacia 1097 -27,3 5,07
5. Peugeot 1017 +59,2 4,7
6. Ford 1010 -12,9 4,67
7. Renault 880 +34,4 4,07
8. Toyota 862 +28,3 3,98
9. Kia 833 +6,8 3,85
10. Citroën 710 +47,6 3,28
11. Seat 622 -6,6 2,87
12. Opel 511 +1,8 2,36
13. Mercedes-Benz 480 -23,9 2,22
14. BMW 445 -28,6 2,06
15. Suzuki 366 +23,7 1,69
16. Nissan 342 -21,4 1,58
17. Audi 338 +8,7 1,56
18. Mitsubishi 259 +32,8 1,2
19. Mazda 236 -12,6 1,09
20. Fiat 211 -0,5 0,98
- CELKEM 21.638 +10,1 -

Růst Hyundaie je přitom způsoben především úspěchem jeho modelu ix20, registrace letitého MPV totiž meziročně vyskočily o 95,3 %. Stal se tak pátým nejprodávanějším autem na trhu. Dařilo se rovněž i20, která si v meziročním srovnání pomohla o bezmála 61 %. Podobně Volkswagen těžil z mohutného růstu Tiguanu, jehož červencové registrace proti loňskému roku vyskočily ze 146 na 497 kusů. Peugeotu zase pomohl 99% růst SUV 2008.

Nejprodávanějším modelem na trhu každopádně zůstává Škoda Octavia, jejíž 1.864 registrovaných kousků je každopádně na stejné úrovni co loni. Druhá Fabia po slabších měsících poskočila o 16,7 %, naopak Superbu se tentokrát moc nedařilo, 349 registrací je o 45,1 % méně než před rokem.

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř. Značka Prodeje v 7/2018 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Octavia 1864 +0,5 8,61
2. Škoda Fabia 1435 +16,7 6,63
3. Škoda Rapid 845 +8,1 3,91
4. Hyundai i30 642 +12,0 2,97
5. Hyundai ix20 619 +95,3 2,86
6. Volkswagen Golf 559 +10,0 2,58
7. Volkswagen Tiguan 497 +240,4 2,3
8. Dacia Duster 461 -6,3 2,13
9. Škoda Karoq 458 - 2,12
10. Škoda Kodiaq 457 +22,2 2,11
11. Peugeot 2008 380 +99,0 1,76
12. Hyundai i20 370 +60,9 1,71
13. Škoda Superb 349 -45,1 1,61
14. Kia Ceed 321 -13,5 1,48
15. Seat Leon 313 -0,3 1,45
16.-17. Nissan Qashqai 276 +2,2 1,28
16.-17. Volkswagen Passat 276 -24,6 1,28
18. Renault Clio 266 +32,3 1,23
19. Ford Fiesta 262 +835,7 1,21
20.-21. Citroën Berlingo 260 +57,6 1,2
20.-21. Hyundai Tucson 260 -19,5 1,2

Výsledky po sedmi měsících roku pak naznačují, že se zájem o nové automobily dostává na svůj strop, 165.422 registrovaných vozů je o nepatrných 0,8 % více než před rokem. Statistiky ale mohou také ovlivňovat nadcházející přísnější emisní normy, respektive související omezená nabídka verzí u některých modelů.

Pořadí nejlepších se přitom lehce proměnilo. Nejvýše sice zůstává Škoda následovaná Volkswagenem a Hyundaiem, čtvrtou příčku však obsadila Dacia, která přeskočila Ford. Ten letos zatím klesá o 13,4 %. Na šestou příčku se pak díky významnému růstu o 27,2 % vypracoval Peugeot, zatímco Renault se propadl na osmé místo.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř. Značka Prodeje v 1-7/2018 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 52649 +4,1 31,83
2. Volkswagen 16236 -4,5 9,81
3. Hyundai 12712 +1,6 7,68
4. Dacia 9634 +6,1 5,82
5. Ford 8449 -13,4 5,11
6. Peugeot 6780 +27,2 4,1
7. Kia 6316 +13,7 3,82
8. Renault 6125 -4,7 3,7
9. Toyota 5845 +17,8 3,53
10. Citroën 4262 +23,4 2,58
11. Mercedes-Benz 4259 -17,9 2,57
12. Seat 4169 -15,3 2,52
13. Opel 3920 -16,4 2,37
14. BMW 3768 -13,0 2,28
15. Nissan 3522 +0,1 2,13
16. Suzuki 3298 +56,8 1,99
17. Mazda 2047 +7,3 1,24
18. Audi 1828 -34,7 1,11
19. Mitsubishi 1422 +1,3 0,86
20. Fiat 1330 -35,3 0,8
- CELKEM 165.422 +0,8 -

Ze všech nových aut jich 71,4 procenta koupily firmy. Téměř dvě třetiny vozů jsou s benzinovým motorem, podíl dieselů je 31,05 procenta. Počet dovezených osobních aut vzrostl meziročně o 9,5 procenta, přičemž podíl vozidel starších než deset let je mírně nadpoloviční.

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly proti loňskému roku o 5,7 procenta na 11.229 vozů. První je značka Peugeot s 1472 registracemi, druhý je Volkswagen a třetí Renault. Prodej nákladních aut se do konce července zvýšil o více než tři procenta na 5713 vozů. Nejvíce prodaly firmy DAF, Mercedes-Benz a MAN.

Nové registrace autobusů rostly zhruba o 58 procent na 646 kusů. První je domácí značka Iveco Bus, druhý skončil rovněž tuzemský SOR a třetí je Mercedes-Benz.

Poptávka po motocyklech stoupla meziročně o 2,1 procenta na 11.670 strojů. Nejvíce prodala Honda, následují Yamaha a CF Moto.

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
6. 8. 2018 08:41
Re: Z toho vyplývá, že jsme na tom ekonomicky líp,
Problem bol v tom, ze aj ked segra vedela co chce a kolko za to priblizne chce dat, neboli schopni ju ani zobrat na skusobnu jazdu, pripadne jej dat nejaky termin. O case dodania auta ani nehovorim. To boli take vseobecne kecy v rovine mozno o dva, mozno tri mesiace ale bez zaruky. To u Kie ju obletovali ako vcelicky. Dali dobru ponuku a jasny kratky termin dodania, ktory aj dodrzali.
5. 8. 2018 14:23
Re: Z toho vyplývá, že jsme na tom ekonomicky líp,
ja som mal len pozitívne skúsenosti s 3 predajcami suzuki, s ktorými som bol v kontakte (aj fyzickom, nielen telefonickom), ale bol som nadštandardný zákazník, vedel som presne čo chcem, chcel som to hneď a bol som v obraze, takže nebol veľký priestor na nejaké mudrovačky a išlo sa rovno na vec :-) Ale zvŕtali sa pekne, zabezpečili rýchlo skúšobnú aj u predajcu, kde som to nechcel kúpiť a nikto nemal s ničím problém.
5. 8. 2018 14:15
Re: fiat, mazda
myslím tiež, že mazda je len o cene, je o stupeň drahšia ako konkurenti a je viac takých, čo hovoria, chcel som mazdu, ale to čo som kúpil stálo o dosť menej. Napr. M2 je výrazne drahšia ako svišť, ale auto je len o kúsok lepšie a možno ani nie je.
5. 8. 2018 14:08
Re: Z toho vyplývá, že jsme na tom ekonomicky líp,
ja som jeden z nich. Chcel som nové béčko a svišť je dobré auto, s dobrým motorom a dobrou jazdou za dobrú cenu. Nejaký problém? Ja sa skôr divím, že niekto za vyššiu cenu kúpi holátko fabku s balónovými plecháčmi a s interiérom služobnej dodávky.
Avatar - rohYpnol
5. 8. 2018 11:07
Re: Ze všech nových aut jich 71,4 procenta koupily firmy.
Svým způsobem snižuje.

Ve spoustě společností máš volný výběr vozu a jsi limitován jen cenou. TO je pravda. Ale obvykle ten výběr je takový, že si můžeš vybrat cokoliv, jen když to bude Škoda a bude to stát do XY Kč... 8-s :-!

Prostě u Škody hodně zvyšujou prodeje velké firemní nákupy. Proto prodejní čísla neznamenají jen to, jak jsou automobily u zákazníků oblíbené (co vede v osobních preferencích řidičů).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud