Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2018: Skok Citroënu a Peugeotu, pád Dacie a Fordu

David Bureš
Diskuze (55)
Zatímco Citroën si v červenci meziročně v počtu registrací pomohl o 47,6 % a Peugeot dokonce o 59,2 %, Ford nebo Dacia zaznamenaly výrazný pokles.

Turbulentní období na českém trhu s automobily pokračovalo i v červenci. Po červnovém poklesu počtu registrací o 2,6 % nastal mohutný růst, červencových 21.638 registrovaných osobních automobilů je o 10,1 % více než před rokem. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Růst přitom táhly dvě klíčové značky na českém trhu. Celkově druhý Volkswagen si ve srovnání s loňským červencem polepšil o 41,2 %, obdobným tempem rostl i celkově třetí Hyundai. Úspěšný měsíc to byl i pro Peugeot, 1.017 registrací ho vyneslo na páté místo před Ford. Však to také bylo o 59,2 % více než před rokem.

Právě Ford patří mezi značky, kterým se minulý měsíc moc nedařilo. Registrace mu meziročně klesly o bezmála 13 %. Slabší měsíc to byl také pro Dacii, sice si udržela čtvrtou příčku, 1.097 registrovaných aut je ale o 27,3 % méně než před rokem. Klesly i BMW (-28,6 %) a Mercedes (-23,9 %).

Hodně naopak rostl celkově sedmý Renault (+34,4 %) nebo desátý Citroën (+47,6 %). Nejvýše každopádně zůstává domácí Škoda, jejíchž 5.673 registrací je o 5,7 % více než před rokem.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 7/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda5673+5,726,22
2.Volkswagen2495+41,211,53
3.Hyundai2345+41,010,84
4.Dacia1097-27,35,07
5.Peugeot1017+59,24,7
6.Ford1010-12,94,67
7.Renault880+34,44,07
8.Toyota862+28,33,98
9.Kia833+6,83,85
10.Citroën710+47,63,28
11.Seat622-6,62,87
12.Opel511+1,82,36
13.Mercedes-Benz480-23,92,22
14.BMW445-28,62,06
15.Suzuki366+23,71,69
16.Nissan342-21,41,58
17.Audi338+8,71,56
18.Mitsubishi259+32,81,2
19.Mazda236-12,61,09
20.Fiat211-0,50,98
-CELKEM21.638+10,1-

Růst Hyundaie je přitom způsoben především úspěchem jeho modelu ix20, registrace letitého MPV totiž meziročně vyskočily o 95,3 %. Stal se tak pátým nejprodávanějším autem na trhu. Dařilo se rovněž i20, která si v meziročním srovnání pomohla o bezmála 61 %. Podobně Volkswagen těžil z mohutného růstu Tiguanu, jehož červencové registrace proti loňskému roku vyskočily ze 146 na 497 kusů. Peugeotu zase pomohl 99% růst SUV 2008.

Nejprodávanějším modelem na trhu každopádně zůstává Škoda Octavia, jejíž 1.864 registrovaných kousků je každopádně na stejné úrovni co loni. Druhá Fabia po slabších měsících poskočila o 16,7 %, naopak Superbu se tentokrát moc nedařilo, 349 registrací je o 45,1 % méně než před rokem.

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ZnačkaProdeje v 7/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Octavia1864+0,58,61
2.Škoda Fabia1435+16,76,63
3.Škoda Rapid845+8,13,91
4.Hyundai i30642+12,02,97
5.Hyundai ix20619+95,32,86
6.Volkswagen Golf559+10,02,58
7.Volkswagen Tiguan497+240,42,3
8.Dacia Duster461-6,32,13
9.Škoda Karoq458-2,12
10.Škoda Kodiaq457+22,22,11
11.Peugeot 2008380+99,01,76
12.Hyundai i20370+60,91,71
13.Škoda Superb349-45,11,61
14.Kia Ceed321-13,51,48
15.Seat Leon313-0,31,45
16.-17.Nissan Qashqai276+2,21,28
16.-17.Volkswagen Passat276-24,61,28
18.Renault Clio266+32,31,23
19.Ford Fiesta262+835,71,21
20.-21.Citroën Berlingo260+57,61,2
20.-21.Hyundai Tucson260-19,51,2

Výsledky po sedmi měsících roku pak naznačují, že se zájem o nové automobily dostává na svůj strop, 165.422 registrovaných vozů je o nepatrných 0,8 % více než před rokem. Statistiky ale mohou také ovlivňovat nadcházející přísnější emisní normy, respektive související omezená nabídka verzí u některých modelů.

Pořadí nejlepších se přitom lehce proměnilo. Nejvýše sice zůstává Škoda následovaná Volkswagenem a Hyundaiem, čtvrtou příčku však obsadila Dacia, která přeskočila Ford. Ten letos zatím klesá o 13,4 %. Na šestou příčku se pak díky významnému růstu o 27,2 % vypracoval Peugeot, zatímco Renault se propadl na osmé místo.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-7/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda52649+4,131,83
2.Volkswagen16236-4,59,81
3.Hyundai12712+1,67,68
4.Dacia9634+6,15,82
5.Ford8449-13,45,11
6.Peugeot6780+27,24,1
7.Kia6316+13,73,82
8.Renault6125-4,73,7
9.Toyota5845+17,83,53
10.Citroën4262+23,42,58
11.Mercedes-Benz4259-17,92,57
12.Seat4169-15,32,52
13.Opel3920-16,42,37
14.BMW3768-13,02,28
15.Nissan3522+0,12,13
16.Suzuki3298+56,81,99
17.Mazda2047+7,31,24
18.Audi1828-34,71,11
19.Mitsubishi1422+1,30,86
20.Fiat1330-35,30,8
-CELKEM165.422+0,8-

Ze všech nových aut jich 71,4 procenta koupily firmy. Téměř dvě třetiny vozů jsou s benzinovým motorem, podíl dieselů je 31,05 procenta. Počet dovezených osobních aut vzrostl meziročně o 9,5 procenta, přičemž podíl vozidel starších než deset let je mírně nadpoloviční.

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly proti loňskému roku o 5,7 procenta na 11.229 vozů. První je značka Peugeot s 1472 registracemi, druhý je Volkswagen a třetí Renault. Prodej nákladních aut se do konce července zvýšil o více než tři procenta na 5713 vozů. Nejvíce prodaly firmy DAF, Mercedes-Benz a MAN.

Nové registrace autobusů rostly zhruba o 58 procent na 646 kusů. První je domácí značka Iveco Bus, druhý skončil rovněž tuzemský SOR a třetí je Mercedes-Benz.

Poptávka po motocyklech stoupla meziročně o 2,1 procenta na 11.670 strojů. Nejvíce prodala Honda, následují Yamaha a CF Moto.

David Bureš
Diskuze (55)
Avatar - wakantanka
6. 8. 2018 08:41
Re: Z toho vyplývá, že jsme na tom ekonomicky líp,
Problem bol v tom, ze aj ked segra vedela co chce a kolko za to priblizne chce dat, neboli schopni ju ani zobrat na skusobnu jazdu, pripadne jej dat nejaky termin. O case dodania auta ani nehovorim. To boli take vseobecne kecy v rovine mozno o dva, mozno tri mesiace ale bez zaruky. To u Kie ju obletovali ako vcelicky. Dali dobru ponuku a jasny kratky termin dodania, ktory aj dodrzali.
5. 8. 2018 14:23
Re: Z toho vyplývá, že jsme na tom ekonomicky líp,
ja som mal len pozitívne skúsenosti s 3 predajcami suzuki, s ktorými som bol v kontakte (aj fyzickom, nielen telefonickom), ale bol som nadštandardný zákazník, vedel som presne čo chcem, chcel som to hneď a bol som v obraze, takže nebol veľký priestor na nejaké mudrovačky a išlo sa rovno na vec :-) Ale zvŕtali sa pekne, zabezpečili rýchlo skúšobnú aj u predajcu, kde som to nechcel kúpiť a nikto nemal s ničím problém.
5. 8. 2018 14:15
Re: fiat, mazda
myslím tiež, že mazda je len o cene, je o stupeň drahšia ako konkurenti a je viac takých, čo hovoria, chcel som mazdu, ale to čo som kúpil stálo o dosť menej. Napr. M2 je výrazne drahšia ako svišť, ale auto je len o kúsok lepšie a možno ani nie je.
5. 8. 2018 14:08
Re: Z toho vyplývá, že jsme na tom ekonomicky líp,
ja som jeden z nich. Chcel som nové béčko a svišť je dobré auto, s dobrým motorom a dobrou jazdou za dobrú cenu. Nejaký problém? Ja sa skôr divím, že niekto za vyššiu cenu kúpi holátko fabku s balónovými plecháčmi a s interiérom služobnej dodávky.
Avatar - rohYpnol
5. 8. 2018 11:07
Re: Ze všech nových aut jich 71,4 procenta koupily firmy.
Svým způsobem snižuje.

Ve spoustě společností máš volný výběr vozu a jsi limitován jen cenou. TO je pravda. Ale obvykle ten výběr je takový, že si můžeš vybrat cokoliv, jen když to bude Škoda a bude to stát do XY Kč... 8-s :-!

Prostě u Škody hodně zvyšujou prodeje velké firemní nákupy. Proto prodejní čísla neznamenají jen to, jak jsou automobily u zákazníků oblíbené (co vede v osobních preferencích řidičů).