Český trh v srpnu 2008: Hyundai i10 míří na vrchol třídy, v srpnu již na druhém místě
Zatímco i-desítku si odvezlo 95 nových majitelů, tedy o dva více, než v červenci, italští medvídci si našli 87 zákazníků. Na čtvrtém místě skončil další ambiciozní nováček – Suzuki Splash, stačilo mu k ní 43 kusů. Jeho prodej je momentálně podpořen akční slevou 15.000 Kč na všechny verze kromě základní litrové s výbavou GA.
Dvojče Hyundaie i10, Kia Picanto, se s počtem 31 kusů umístilo až na sedmé pozici, oproti červenci si pohoršilo o plných osmnáct kusů. Nad ním skončila kolíňata s francouzskými pasy Peugeot 107 a Citroënu C1, první desítku doplňují ještě Hyundai Atos Prime, Toyota Aygo a na poslední příčce shodně Fiat 500 s Renaultem Twingo.
V prodejích za osm měsíců roku 2008 vede Spark před Pandou, na bronzové příčce je Hyundai Atos, ale ten už má náskok pouhých 22 vozů před Kiou Picanto. Ovšem nástupce Atosu - i10 - zřejmě ještě do konečných statistik za letošní rok výrazně promluví, vždyť jich po našich silnicích jezdí už takřka tři stovky, a to se prodává teprve čtvrtý měsíc! Korejská miniauta momentálně představují více než 40 % odbytu nejmenší třídy.
Jak dopadlo meziroční srovnání? V porovnání se srpnem loňského roku je na tom třída malých vozů prakticky totožně. Loni našlo své nové majitele 550 automobilů, letošní registrace tedy poklesly jen o 0,7 % na 546 vozů. Třída představuje pouze 3,75 % objemu českého trhu.
Od začátku roku si své nové majitele našlo 5198 miniaut, což je oproti loňským 4579 o 13,5 % více.
Ještě jedna zajímavost na závěr – vznětové motory činí v této kategorii jen mizivé procento (přesněji 0,63 %) nových registrací, minivozy jsou zaměřeny přece jen spíše na nižší cenu a diesely jsou pro většinu zákazníků příliš drahé a nevyplatí se jim. Stylová pětistovkaje však koncipována pro jiný okruh motoristů a proto není divu, že právě její vznětová verze je nejprodávanějším minivozem s tímto druhem pohonu – celkem brázdí od ledna české silnice dvanáct nových naftových cinquecent.
Minivozy, registrace na českém trhu v srpnu 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 8/2008 | 1-8/2008 | 8/2008 | 1-8/2008 |
1. | Chevrolet SPARK | 112 | 1395 | 20,5% | 26,8% |
2. | Hyundai i 10 | 95 | 299 | 17,4% | 5,8% |
3. | Fiat PANDA | 87 | 825 | 15,9% | 15,9% |
4. | Suzuki SPLASH | 43 | 131 | 7,9% | 2,5% |
5. | Peugeot 107 | 39 | 428 | 7,1% | 8,2% |
6. | Citroën C1 | 32 | 268 | 5,9% | 5,2% |
7. | Kia PICANTO | 31 | 559 | 5,7% | 10,8% |
8. | Hyundai ATOS | 26 | 581 | 4,8% | 11,2% |
9. | Toyota AYGO | 24 | 161 | 4,4% | 3,1% |
10. | Fiat 500 | 22 | 154 | 4,0% | 3,0% |
10. | Renault TWINGO | 22 | 235 | 4,0% | 4,5% |
12. | Opel AGILA | 7 | 53 | 1,3% | 1,0% |
13. | Smart FORTWO | 5 | 66 | 0,9% | 1,3% |
14. | Volkswagen FOX | 1 | 32 | 0,2% | 0,6% |
- | Ford KA | 0 | 11 | 0,0% | 0,2% |
- | CELKEM | 546 | 5198 | 100,0% | 100,0% |