Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v srpnu 2008: Hyundai i10 míří na vrchol třídy, v srpnu již na druhém místě

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
30 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Na prvním místě žebříčku registrací nových minivozů se nic nemění, stále dominuje Chevrolet Spark. Změna se udála na stříbrné příčce, kterou obsadil Hyundai i10.

Zatímco i-desítku si odvezlo 95 nových majitelů, tedy o dva více, než v červenci, italští medvídci si našli 87 zákazníků. Na čtvrtém místě skončil další ambiciozní nováček – Suzuki Splash, stačilo mu k ní 43 kusů. Jeho prodej je momentálně podpořen akční slevou 15.000 Kč na všechny verze kromě základní litrové s výbavou GA.

Dvojče Hyundaie i10, Kia Picanto, se s počtem 31 kusů umístilo až na sedmé pozici, oproti červenci si pohoršilo o plných osmnáct kusů. Nad ním skončila kolíňata s francouzskými pasy Peugeot 107 a Citroënu C1, první desítku doplňují ještě Hyundai Atos Prime, Toyota Aygo a na poslední příčce shodně Fiat 500 s Renaultem Twingo.

V prodejích za osm měsíců roku 2008 vede Spark před Pandou, na bronzové příčce je Hyundai Atos, ale ten už má náskok pouhých 22 vozů před Kiou Picanto. Ovšem nástupce Atosu - i10 - zřejmě ještě do konečných statistik za letošní rok výrazně promluví, vždyť jich po našich silnicích jezdí už takřka tři stovky, a to se prodává teprve čtvrtý měsíc! Korejská miniauta momentálně představují více než 40 % odbytu nejmenší třídy.

Jak dopadlo meziroční srovnání? V porovnání se srpnem loňského roku je na tom třída malých vozů prakticky totožně. Loni našlo své nové majitele 550 automobilů, letošní registrace tedy poklesly jen o 0,7 % na 546 vozů. Třída představuje pouze 3,75 % objemu českého trhu.

Od začátku roku si své nové majitele našlo 5198 miniaut, což je oproti loňským 4579 o 13,5 % více.

Ještě jedna zajímavost na závěr – vznětové motory činí v této kategorii jen mizivé procento (přesněji 0,63 %) nových registrací, minivozy jsou zaměřeny přece jen spíše na nižší cenu a diesely jsou pro většinu zákazníků příliš drahé a nevyplatí se jim. Stylová pětistovkaje však koncipována pro jiný okruh motoristů a proto není divu, že právě její vznětová verze je nejprodávanějším minivozem s tímto druhem pohonu – celkem brázdí od ledna české silnice dvanáct nových naftových cinquecent.

Minivozy, registrace na českém trhu v srpnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období8/20081-8/20088/20081-8/2008
1.Chevrolet SPARK112139520,5%26,8%
2.Hyundai i 109529917,4%5,8%
3.Fiat PANDA8782515,9%15,9%
4.Suzuki SPLASH431317,9%2,5%
5.Peugeot 107394287,1%8,2%
6.Citroën C1322685,9%5,2%
7.Kia PICANTO315595,7%10,8%
8.Hyundai ATOS265814,8%11,2%
9.Toyota AYGO241614,4%3,1%
10.Fiat 500221544,0%3,0%
10.Renault TWINGO222354,0%4,5%
12.Opel AGILA7531,3%1,0%
13.Smart FORTWO5660,9%1,3%
14.Volkswagen FOX1320,2%0,6%
-Ford KA0110,0%0,2%
-CELKEM5465198100,0%100,0%

Vstoupit do diskuze (7)