Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v srpnu 2009: Citroën C1 v Top 5 minivozů, Panda se Sparku vzdaluje

Aleš Dragoun
Diskuze (40)
Srpnové prvenství v kategorii nejmenších automobilů na českém trhu patří opět Pandě. Do první pětky se tentokrát protlačil Citroën C1.

Italský medvídek z polské továrny v Tychách triumfoval letos již počtvrté, v osmém měsíci roku 2009 si připsal celkem 92 registrací. Stříbrný skončil jeho věčný soupeř Spark se 76 novými auty. Na třetím místě pak najdeme Hyundai i10 se 64 vozy, čtvrtou příčku pak obsadil již v titulku zmíněný Citroën C1 s 59 kusy na kontě. Top 5 uzavírá Suzuki Splash se 49 vozy. Díky úspěchu malého citroënu z Kolína se musela Kia Picanto spokojit se šestou pozicí, znovu osmé skončilo Twingo a dařilo se i Fordu Ka, který dosáhl 10 registrací, což mu zajistilo místo v Top 10. Z měsíčního pořadí vypadl znovu Atos Prime, který se do něj již nejspíš nevrátí. Kromě tradičně chybějícího Volkswagenu Fox v něm ale nenajdeme ani Opel Agila!

V porovnání se srpnem 2008 si Panda polepšila, ovšem tentokrát jen o 5,7 % (z 87 kusů). Spark a i 10 vykazují naopak velmi podobné ztráty. Chevrolet má o 32,1 % méně, před rokem bylo nově zaregistrováno 112 vozů. Počty zástupce značky Hyundai klesly o 31 kusů, tedy 32,6 % (z 95). Největší nárůst nejen mezi první pětkou, ale ze všech mrňousů zaznamenal Citroën C1, který získal 84,4 %, v srpnu 2008 se totiž prodalo 32 kolíňat s dvojitým šípem ve znaku. V této statistice nám zbývá Suzuki Splash, které má + 6 aut (loni 43, letos + 14 %).

Propadákem srpnového žebříčku je Toyota Aygo (- 62,5 %, z 24 na pouhých 9). Celkem bylo zaregistrováno v této kategorii 478 nových vozů, což je oproti stejnému měsíci roku 2008 pokles o 68 aut, tedy o 12,5 %, loni jich bylo 546.

Třída mini, registrace na českém trhu v srpnu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období8/20091-8/20098/20091-8/2009
1.Fiat PANDA9289719,2%21,0%
2.Chevrolet SPARK7677715,9%18,2%
3.Hyundai i106464213,4%15,1%
4.Citroën C15923612,3%5,5%
5.Suzuki SPLASH4951510,3%12,1%
6.Kia PICANTO434889,0%11,4%
7.Peugeot 107382597,9%6,1%
8.Renault TWINGO171013,6%2,4%
9.Fiat 500161423,3%3,3%
10.Ford KA10292,1%0,7%
11.Toyota AYGO9861,9%2,0%
12.Smart FORTWO4350,8%0,8%
13.Toyota IQ140,2%0,1%
-Ostatní modely0540,0%1,3%
-CELKEM4784265100,0%100,0%

V celkovém pořadí od začátku roku vede nadále Panda s 897 kusy, druhému Sparku se již vzdálila o 120 vozů, mini z Jižní Koreje jich má totiž 777. Hyundai i 10 je na třetí příčce (642), Splash čtvrtý s 515 kusy a pátá je Kia Picanto, pro kterou se zatím rozhodlo 488 zákazníků. Vedoucí Panda má podíl ve třídě 21 %, Spark 18,2 %, i10 15,1 %, Splash 12,1 % a Picanto 11,4 %. Ostatní soupeři jsou i nadále hluboko pod desetiprocentní hranicí. V celoročním žebříčku tak mezi prvními pěti nedošlo k žádné změně.

Ve srovnání s prvními osmi měsíci loňského roku si Panda polepšila o 8,7 %. Spark je na tom stále o dost hůře, vykazuje -44,3 %, letos se prodalo o 618 aut méně. Do tohoto přehledu zařazujeme i Hyundai i10 a Suzuki Splash, byť mají stále navýšení v řádech stovek procent, ale oba modely se začaly dovážet již na jaře 2008. Indická i10 má +114,7 % (+343 vozů), Splash pak dokonce +293,1 % (+384 aut). Kia Picanto ztratila 12,1 %, rozhodlo se pro ni o 71 Čechů méně než loni. Celý trh se propadl o 933 kusů, z 5.198 na 4.265, tedy o 17,9 %.

V srpnu se prodaly tři minivozy se vznětovými motory, dva Hyundaie i10 a jeden Smart ForTwo.

Aleš Dragoun
Diskuze (40)
9. 9. 2009 11:37
Re: Panda
>:D >:D >:D :yes: >:D >:D >:D >:D :yes:

No comment. Ale díky ti za potvrzení mé teorie, že je Ka naprosto zbytečný model a že i přes to, že má jinou cenovou politiku (tedy je o něco levnější než F 500) jsou jeho prodeje na rozhodujících trzích -- titěrné, byť se jedná o auto s rozvorem 2,3 m s parametry supersportu. Já narozdíl od tebe v Ka nejen že jel,a le i seděl. Tvůj příZpěvek mimoto, že opravdu obsahje hrubé (nejhrubšího zrna, neboť naspat stráta to už je hodně silné kafé) chyby, tak i několik zcela logických antagonizmů... Viel gluck.

P.S. Počkám si na to, až bude mít Ka motor 1,4 T. Ono by za ten motor byla vděčná nejen Fiesta, ale také Focus... Ale Ford jaksi takový motor co? Ford takový motor ani po 3 letech co ho konkurence má... nemá... :-)

A F 500? Tak mizerný podvozek, tak mizerné řízení... a má motor 180 kobylek.. Ajaj... tady něco neštimuje...
Avatar - Plautus
9. 9. 2009 09:54
Re: Panda
v tom poslednom odstavci si len zopakoval to, čo tu už niekto napísal a síce, že Ka je "zbytočný model" od Fordu...je to ešte menšia Fiesta, a práve tej Fieste dajú pri rozhodovaní mnohí prednosť kvôli úžitku z toho auta a navyše zostanú pri rovnakom štýle...takže súhlas s tým, že súčasná Ka je tak trochu zbytočná...
čo sa týka jazdných vlastností, tak pri mini aute a k nemu viazanej podvozkovej platforme neočakávam nič iné ako "poskakovanie" v meste, to auto nie je na závodenie, na diaľnici je to aj napriek sebelepšiemu naladeniu podvozka neisté a v meste je to "lepšie" (tvrdšie) naladenie k ničomu, je to práveže len na ostudu, o to viac na našich nekvalitných mestských "cestách"...takže to je druhý významný dôvod, vďaka ktorému je Ka zbytočný model a na Fiat 500 sa predajmi nikdy ani chytať nebude...ten totiž dáva zákazníkovi skutočne to, čo potrebuje, mestské približovadlo so zodpovedajúcimi jazdnými vlastnosťami a štýlom, ktorý Ka nikdy mať nebude, tak to je a treba sa s tým zmieriť. Je zbytočné obhajovať niečo, čo je neobhájiteľné.
A ešte raz sa vrátim k vyjadreniu k B segmentu z posledného odstavca, som zvedavý, čo urobí s predajmi facelift GP spolu s MultiAir-mi...ale keby sa osobne rozhodujem medzi GP a Fiestou, tak dám prednosť GP, to auto je pre mňa stále štýlovejšie a motoricky bude ďalej...
8. 9. 2009 21:38
Re: Panda
Tak to asi v kuloárech tekla desítka s tuzemákem proudem
Avatar - Ronault.
8. 9. 2009 21:28
Re: Panda
Tak to se v kuloárech šíří poplašné zprávy, že se Navtech dal na vegetariánství, to se omlouvám ;-)
8. 9. 2009 21:26
Re: Panda
Kam ty chodíš pro tyhle bláboly? K sojovýmu králi? Já se masem živím a jím, pokud ti to uniklo. ;-)