Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v srpnu 2015: Opel v Top 5, překonal tisícovku prodaných aut

Český trh v srpnu 2015: Opel v Top 5, překonal tisícovku prodaných aut

Český trh v srpnu 2015: Opel v Top 5, překonal tisícovku prodaných aut Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (54)
Domácí trh s novými auty rostl v srpnu takřka třetinově, počty registrací jednotlivých značek však rekordní nejsou. Rostl tradičně Nissan, Opel a Ford.

Český trh s novými osobními automobily zaznamenal ve srovnání s loňským osmým měsícem dramatický nárůst. Zatímco před rokem uváděly statistiky SDA pouhých 13.937 přírůstků, v uplynulém měsíci vyjelo na naše silnice 18.278 vozů. To je o 31,1 %, respektive 4.341 kusů více.

Tuzemská značka se umí doma přehoupnout přes 7.000 nových aut za jeden kalendářní měsíc, dokázala to letos (a zároveň) v historii už dvakrát - v dubnu a ve velmi silném červenci. Lídrem trhu je nadále, o tom není pochyb, ale srpen byl obecně v absolutních číslech slabší nejen pro ni. Tentokrát si čeští klienti, ať už hlavně firemní, či v menší míře soukromí koupili přesně 5.057 nových osobních aut s okřídleným šípem. To znamená o 1.396 více než ve srovnatelném období letopočtu 2014. Škodovce aktuálně patří tržní podíl 27,7 %, což také není nijak vysoká cifra.

Český trh v srpnu 2015 – pořadí značek (Top 15)
Období8/20158/20158/2014[ks][%]
Poř.KategorieOATržní podílOAZměna (rok)změna (rok)
1.Škoda5,05727.7%3,6611,39638.1%
2.Hyundai1,95710.7%1,53142627.8%
3.Volkswagen1,83210.0%1,45837425.7%
4.Ford1,5168.3%92858863.4%
5.Opel1,0595.8%62143870.5%
6.Renault6523.6%47817436.4%
7.Seat6363.5%622142.3%
8.Dacia6213.4%647-26-4.0%
9.Peugeot5513.0%4846713.8%
10.BMW5392.9%34019958.5%
11.Kia5392.9%53810.2%
12.Audi3922.1%3019130.2%
13.Toyota3702.0%2799132.6%
14.Citroën3491.9%384-35-9.1%
15.Nissan3351.8%19014576.3%
-Ostatní značky1,87310.2%1,47539827.0%
-CELKEM18,278100.0%13,9374,34131.1%

Hyundai se po velmi nevýrazném období začíná vzmáhat. Z koláče ukrojil výrazných 10,7 % díky 1.957 jednotkám. Dvoutisícová hranice pro něj zůstala tabu, ale i tak se jedná o výrazný úspěch. Volkswagen však příliš nezaostal (1.832) a zároveň okupuje rovných deset procent trhu. Ford se nespokojil s překročením tisícovky, ale rovnou pokořil patnáct stovek (!), modrý ovál si připsal na konto celkem 1.516 kusů. Poslední značkou s čtyřciferným přírůstkem je Opel. Blesk z Rüsselsheimu se může pyšnit 1.059 přírůstky, hlavně díky 315 Insigniím. Jedná se zcela jistě o dodávku firemnímu klientovi.

Mezi tentokrát šestým Renaultem a desátým BMW je rozdíl pouhých 113 registrací. Spodní polovina první desítky je vždy nabitá, tentokrát navíc rozšířená o jedno další místo, protože Bavoři mají s Kiou úplně stejně (539). A co ti mezi nimi? „Diamant“ se dostal na 652, španělská odnož VW dosáhla 636 a atypicky až osmá Dacia 621. Výrazně už ztratil přímý francouzský konkurent Renaultu se lvem (551).

V případě Audi, Toyoty, Citroënu a Nissanu už aktuální čísla začínají trojkou. Značka DS, luxusní odnož dvojitého šípu, je nově uváděna samostatně. Do první patnáctky se neprotlačila z německého luxusního triumvirátu jen trojcípá hvězda Mercedesu.

Lídra v meziročních procentních nárůstech představuje vycházející slunce Nissanu se skokem více než tříčtvrtinovým, přesáhl 76 %. Následuje rekordman Opel, který se zlepšil o 70,5 % a Ford se zastavil nad 63 %. Přes polovinu hlásí ještě Mnichov, ten se dokonce blíží šedesátce. Pátý je celkový lídr z Mladé Boleslavi (+38,1 %). Ten sice na procenta vzhledem k objemům nových registrací mívá méně, ale vévodí kusovým šplhounům.

Konkrétní zisk Škodovky jsme vzpomínali již výše. Druhý je Ford (+588 aut),bronz patří Opelu (+438). Následuje jinak stříbrný Hyundai se skokem o 426 kusů, má tedy za sebou opravdu velmi slušný měsíc. Data mimochodem pocházejí ze statistik Svazu dovozců automobilů. Tzv. reexporty, které vydává Médea, v nich nejsou zahrnuty. Tato PR agentura právě pro HMC (Hyundai Motor Czech) pracuje... Do kompletní první pětky nám chybí ještě VW (+374).

Sestupy zaznamenaly jen dvě značky. V případě Citroënu se bohužel jedná o víceméně setrvalý stav, pohoršil si o 9,1 % (-35 vozů). Což ale na druhou stranu není nijak dramatické. Druhým propadákem se překvapivě stala Dacia, ale odepsala si jen čtyři procenta, respektive 26 aut. Vzhledem k předchozím vynikajícím výsledkům se však bohužel jedná o ústup ze slávy a záporné znaménko jí upřít nelze. Ztratili Češi o levné vozy z Rumunska zájem? Doufejme, že ne.

Vstoupit do diskuze (54)