Changan CV11: další čínské MPV je na světě
Čínská společnost na svých webových stránkách uvádí, že její kořeny sahají až do roku 1862. Rozhodně se nemusíte bát, že by chtěli otřást evropským prvenstvím vynálezu automobilu. Firma se až do druhé poloviny padesátých let zabývala výrobou zbraní. Prvním samohybným vozidlem byl v roce 1958 lehký terénní automobil, model Jeep 46, jehož výroba se v šedesátých letech přesunula do společnosti Beijing Motor.
Až v osmdesátých letech dvacátého století se rozběhla výroba miniautomobilů, která se stala základem další produkce. V současnosti tato společnost spolupracuje s automobilkami Ford a Suzuki. V Číně si tak můžete koupit právě končící druhou generaci Mondea, které bude mít na výrobním štítku vyraženo Made in China. V minulém roce tato skupina vyrobila 700 tisíc aut, z toho polovina představovala produkci licenčních Fordů (Mondeo a Fiesta) a Suzuki.
Changan Automobile Group se neomezuje jen na licenční výrobu a spolupráci se známými značkami, ale snaží se prosadit i s výrobky ze své vlastní produkce. Zatím posledním je MPV s prostým označením CV11, který se v podobě koncepčního vozu představil na autosalonu v Šanghaji v roce 2003.
Changan se netají velkými obchodními plány, které má s tímto modelem, ale je poněkud skoupá na jeho technické údaje. Neoficiální zdroje uvádějí, že má být 4445 mm dlouhý, 1768 mm široký a 1640 mm vysoký. Kola přední nápravy má roztáčet dvoulitrový čtyřválec o výkonu 102 kW (139 k) a maximálním točivém momentu 186 Nm. Původní design je dílem italského studia IDEA.
Automobilka samotná o voze uvádí, že má umělecký design, kvalitní výkony, jízdní komfort a bezpečnost na vysoké úrovní. Jeho motor je výkonný a zároveň přátelský k životnímu prostředí. O interiéru hovoří jako o velmi prostorném a flexibilním.
Hodnocení věrohodnosti takových informací prozatím musíme ponechat na těch, kteří se již svezli. Jistým vodítkem však je fakt, že v portfoliu této automobilové skupiny je také v Evropě známý Landwind.