Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette z roku 1976 jako Sport Wagon

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Chevrolet Corvette byl automobilkou vždy nabízen jen jako roadster nebo kupé, ale občas lze narazit i na jiné karosářské verze.

Chevrolet již u první generace Corvette v padesátých letech stvořil vedle sériového roadsteru mimo jiné i koncept kombi. K sériové produkci sice nedošlo, ale prototyp posloužil za inspiraci pro dnes velmi ceněné třídveřové kombi Nomad na základech Bel Airu.

V následujících generacích Chevrolet s Corvette v oblasti rozšíření karosářských verzí již příliš neexperimentoval, což se ovšem nedá říct o nezávislých úpravcích. Není díky tomu problém narazit na limuzíny nebo off-roady na základech téměř všech generací a občas se objeví i jiná specialita.

Představovat ji může i ve sportovní kombík proměněná Corvette třetí generace, za jejíž přestavbou stojí slavný úpravce John Greenwood se svou firmou. Právě on v sedmdesátých letech připravoval vozy tehdejší třetí generace pro závody a zároveň nabízel úpravy karoserií a techniky pro běžný silniční provoz.

Tento konkrétní stroj opustil automobilku jako standardní kupé s odnímatelnými střešními panely v provedení pro modelový rok 1976. Poměrně zásadní proměny své karoserie se dočkal koncem sedmdesátých let.

V rámci proměny ve Sport Wagon bylo odříznuto celé zadní čelo Corvette, horní kryt zádi až po hrany blatníků a část B sloupků včetně zadního okna. Následně byla nasazena nová dlouhá střecha s velkými bočními okny a elektricky vzhůru výklopným zadním oknem umožňujícím přístup do zavazadlového prostoru.

Vůz na snímcích se vedle úpravy na kombi dočkal i body kitu Can Am. Ten představuje výměna výklopných světlometů za pevné, nová kapota motoru, rozšíření předních i zadních blatníků ve stylu závodních Greenwood Corvette a úpravu zádi, jíž nyní namísto čtyř kruhových svítilen dominuje o dvě více.

Vedle karoserie se pak mohla odehrát poměrně zásadní úprava i v interiéru, v němž totiž díky prodloužení střechy vznikl prostor pro zadní sedadlo, což Corvettu z čistě dvoumístného stroje proměnilo v 2+2. Ve voze na snímcích pak bylo namísto původních předních sedadel použito manuálně ovládaných sedaček z produkce automobilky Porsche z konce sedmdesátých a první poloviny osmdesátých let.

Červená Greenwood Corvette Can Am Sport Wagon na snímcích je momentálně ve washingtonském Gig Harbor a je nabízena prostřednictvím eBay Motors k prodeji za minimální částku 9.900 amerických dolarů (zhruba 250.000 Kč).

Pod silně upravenou karoserií se ukrývá standardní technika v podobě atmosférického osmiválce o objemu 5,7 litru ve spojení s automatickou převodovkou. Ve výbavě nechybí elektrické ovládání oken, klimatizace a CD přehrávač. Vůz je podle prodávajícího plně funkční a v dobré kondici.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Glaukos
4. 1. 2016 12:38
Re: :-/
mě se to líbí
:-/
Ako vidno, sprzniť nádherné auto a spraviť z neho Quasimoda sa dá v každej dobe, nie je to len výsada dnešných "tvorcov". 8-s