Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette z roku 1976 jako Sport Wagon

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 1. 2016 • 23:05
16
2
Zobrazit náhledy (16)
Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette
Chevrolet Corvette byl automobilkou vždy nabízen jen jako roadster nebo kupé, ale občas lze narazit i na jiné karosářské verze.

Chevrolet již u první generace Corvette v padesátých letech stvořil vedle sériového roadsteru mimo jiné i koncept kombi. K sériové produkci sice nedošlo, ale prototyp posloužil za inspiraci pro dnes velmi ceněné třídveřové kombi Nomad na základech Bel Airu.

V následujících generacích Chevrolet s Corvette v oblasti rozšíření karosářských verzí již příliš neexperimentoval, což se ovšem nedá říct o nezávislých úpravcích. Není díky tomu problém narazit na limuzíny nebo off-roady na základech téměř všech generací a občas se objeví i jiná specialita.

Představovat ji může i ve sportovní kombík proměněná Corvette třetí generace, za jejíž přestavbou stojí slavný úpravce John Greenwood se svou firmou. Právě on v sedmdesátých letech připravoval vozy tehdejší třetí generace pro závody a zároveň nabízel úpravy karoserií a techniky pro běžný silniční provoz.

Tento konkrétní stroj opustil automobilku jako standardní kupé s odnímatelnými střešními panely v provedení pro modelový rok 1976. Poměrně zásadní proměny své karoserie se dočkal koncem sedmdesátých let.

V rámci proměny ve Sport Wagon bylo odříznuto celé zadní čelo Corvette, horní kryt zádi až po hrany blatníků a část B sloupků včetně zadního okna. Následně byla nasazena nová dlouhá střecha s velkými bočními okny a elektricky vzhůru výklopným zadním oknem umožňujícím přístup do zavazadlového prostoru.

Vůz na snímcích se vedle úpravy na kombi dočkal i body kitu Can Am. Ten představuje výměna výklopných světlometů za pevné, nová kapota motoru, rozšíření předních i zadních blatníků ve stylu závodních Greenwood Corvette a úpravu zádi, jíž nyní namísto čtyř kruhových svítilen dominuje o dvě více.

Vedle karoserie se pak mohla odehrát poměrně zásadní úprava i v interiéru, v němž totiž díky prodloužení střechy vznikl prostor pro zadní sedadlo, což Corvettu z čistě dvoumístného stroje proměnilo v 2+2. Ve voze na snímcích pak bylo namísto původních předních sedadel použito manuálně ovládaných sedaček z produkce automobilky Porsche z konce sedmdesátých a první poloviny osmdesátých let.

Červená Greenwood Corvette Can Am Sport Wagon na snímcích je momentálně ve washingtonském Gig Harbor a je nabízena prostřednictvím eBay Motors k prodeji za minimální částku 9.900 amerických dolarů (zhruba 250.000 Kč).

Pod silně upravenou karoserií se ukrývá standardní technika v podobě atmosférického osmiválce o objemu 5,7 litru ve spojení s automatickou převodovkou. Ve výbavě nechybí elektrické ovládání oken, klimatizace a CD přehrávač. Vůz je podle prodávajícího plně funkční a v dobré kondici.

Témata
Avatar - Glaukos
4. 1. 2016 12:38
Re: :-/
mě se to líbí
:-/
Ako vidno, sprzniť nádherné auto a spraviť z neho Quasimoda sa dá v každej dobe, nie je to len výsada dnešných "tvorcov". 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud