Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet (ex Daewoo): Třídveřový Kalos a dva koncepty

Ladislav Čermák
Diskuze (10)
Korejská akvizice hyperkoncernu GM se pochlubí v Paříži třídveřovou verzí úspěšného Kalose a dvěma koncepty, blízkými sériové výrobě.

Kalos, který se na evropských prodejích Chevroletu (GM Daewoo) podílí 42 procenty, dostává dva roky po premiéře emotivně tvarovanou třídveřovou verzi s nezměněnými rozměry proti pětidveřovému hatchbacku. O poznání sportovněji působí mírně restylizované nárazníky s doplněnými aerodynamickými prvky, dynamicky se zužující druhá boční okna a zejména stoupající prolamované prahy. S pětidveřovým provedením koresponduje i paleta tří ekonomických zážehových čtyřválců, spokojivších se s 91 oktanovým palivem - 1,2i (53 kW), 1,4i (61 kW) a 1,4i 16V (69 kW), přičemž poslední jmenovaný uděluje dle slov výrobce lehkému subkompaktu udivující dynamiku, vyjádřenou hodnotami 176 km/h a 0-100 km/h za 11,1 s a zaplacenou rozumnými 7 litry benzínu na 100 km. Interiér odlišují od ostatních variant přidané odkládací prostory a dvoubarevné provedení interiérových panelů.

M3X je oficiálním předskokanem nového Matize, který přijde na trh na jaře 2005. Pouze 3,5 m dlouhý, zato však neobyklých 1,5 m vysoký minivozík s nadprůměrným rozvorem 2,36 m nabízí dostatečný prostor čtyřem dospělým a jejich zavazadlům ve variabilním interiéru a na střešních lištách. Karoserie dostala proti současnému usměvavému "Matýzkovi" dynamičtější stoupající linie, přišla o charakteristické kulaté oči, zato se však tváří mnohem svalnatěji, než skutečně je. Šikmá záď a stylisticky sjednocená příď od nynějška charakterizují low-endového Chevroleta, stejně jako litrový čtyřválec 47 kW, který se narozdíl od 16" kol, výfuku s dvojitou koncovkou a panoramatické skleněné střechy patrně stane součástí základní specifikace nového Matize.

S3X uzavírá trojici novinek v podobě velmi sympaticky tvarovaného necelých 4,7 m dlouhého SUV, které je prvním projektem, pro korejskou pobočku kompletně vyvinutým již pod křídly GM. Vůz těchto proporcí se patrně objeví v sériové výrobě za dva roky, ovšem s největší pravděpodobností bez hybridního pohonu, který používá S3X. Hlavním argumentem zbraně proti veleúspěšnému konkurenčnímu Sorentu je sedmimístné uspořádání interiéru a také předpokládaná premiéra prvního vznětového motoru pod kapotou GM/Daewoo v Evropě. Koncept láká pozornost výdechy v předních blatnících, 20" koly, pokročilými světlomety, dynamicky tvarovanými náběry vzduch v předním nárazníku, velkou panoramatickou skleněnou střechou se žaluziemi, elegantním interiérem zdobeným pravým dřevem a kovovými dekory a palubními multimédii s velkým barevným monitorem o uhlopříčce 18 cm.

Ladislav Čermák
Diskuze (10)