TEST Chevrolet HHR – Normalizované retro
Poválečný Chevy Suburban se kvůli svému modernímu klonu jistě v hrobě neobrací – kdyby jen tušil, s kolika bezpečnostními úskalími a normami se musí prodrat jakékoli nové auto, držel by chladič. Ani v době retromilné se zkrátka důsledné retro postavit nedá, a tak jsou návraty otázkou kompromisu nejen nákladového. V post-korejské (a nutno říci úspěšné) modelové škále evropského zastoupení Chevroletu ale HHR září i tak. Takže, jak se jeví oranžový otesánek očima českých silnic?
Velmi osobitý vnější vzhled je určitě hlavním lákadlem, zapomenuty by však neměly být dvě věci: čistě racionálně jde o kompaktní MPV a i podle toho je možné vůz hodnotit, retro neretro. Ale tak drsní nebudeme, auta tohoto typu se nekupují kvůli prostornosti.
Do poměrně úzké, a tedy optimálně čtyřmístné karoserie se nastupuje neméně úzkou čtveřicí dveří, které zároveň tvoří hranici mezi hrou na dvacáté století a solidní současností. Jediným majákem v záplavě tvrdých plastů je předsazený otáčkoměr a tradiční, byť možná zvyk vyžadující ovladače oken na středovém panelu. Vyšší postavy budou mít problém jak s malou výškou nad sedákem, tak s výhledem. Sedadlo řidiče je sice trochu výškově seřiditelné, ale 185 cm vysoký jezdec musí (také kvůli střešnímu oknu) už ohýbat hlavu. Hlava si vůbec užije – jen jejím tlakem na opěrky je možno udržet je v žádoucí výšce. Jinak prostě bez jakékoli viditelné aretace sjedou dolů.
Ale abychom jen nekritizovali – zadní víko se vyklápí sice jen do malé výšky, odkrývá ale zavazadelník s objemem plných 638 litrů, disponující navíc dvojitým dnem. Zadní sedáky i opěradla lze sklopit jedním pohybem a vzniklý prostor se zcela rovnou podlahou se chlubí kapacitou přes 1600 litrů.
Jedinou v ČR dostupnou pohonnou jednotkou je čtyřválec 2.4 s velmi tichým chodem, vyrovnaným, i když nijak oslňujícím zátahem a snad i střídmou spotřebou. Tu jsme si ale nevychutnali, protože mezi klikovkou a kardanem ze všech svých sil pracoval čtyřstupňový automat. Padesátitisícový příplatek za tento agregát je investicí vhodnou leda pro výjimečně letargické retrofily, ostatní asi odradí prakticky jedenáctilitrová spotřeba. Malý počet stupňů by ani tak nevadil, řazení je kupodivu rychlé a hladké, ale převody ženou motor do otáček i v situacích jiných než mezních.
Jízda, daná částečně i možnostmi výhledu a charakteristikou převodovky, je ale veskrze příjemná, očekávatelně houpavá a v zatáčkách nakláněcí. Ani na sedmnáctipalcových kolech jsme si neužili mnoho jinak citelných výtluků, zde auto splňuje nároky pohotovosti dokonale. Pokud tedy od vozu nečeká majitel vlastnosti „hot rods“, může být spokojen – jistá omezení daná konstrukcí zadní nápravy s vlečenými rameny se ale nezapřou. Brzdy vykazují i po opakovaném použití dobrou spolehlivost a to i přes přítomnost bubnů na zadních kolech.
Nedávné zlevnění přiblížilo cenu Chevroletu HHR tržní realitě, takže pokud majitel příliš nevyrostl a nevyžaduje automat, nemáme vlastně racionální důvod, proč tohle velmi minoritní auto nedoporučit.
Plusy:
- Design exteriéru
- Tichý motor
- Prostorný zavazadelník
- Jízdní komfort
- Rychlé řazení automatu
Minusy
- Spotřeba verze s automatem
- Plasty a prostornost interiéru
- Nízko výklopné páté dveře
- Výhled
První cena vozu | 464.900,- (2.4 16V 125 kW 5M) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 464.900,- (2.4 16V 125 kW 5M) |
Základní cena testovaného vozu | 514.900,- (2.4 16V 125 kW 4A) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 547.900,- (2.4 16V 125 kW 4A) |