Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet New Sail: Nový malý sedan pro Čínu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 13. 1. 2010 • 08:00
25
10
Zobrazit náhledy (25)
Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet
Společnost Shanghai GM představuje nový malý sedan s typovým označením Sail, který vznikl kompletně v nejlidnatější zemi světa.

Testovací exempláře najely zhruba 2 miliony kilometrů v extrémních povětrnostních podmínkách.

Na vývoji spolupracovaly firmy Shanghai GM a Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC). Obě jsou společnými podniky General Motors a čínské SAIC.

Pro nový Sail jsou k dispozici dva motory. Prvním je zážehový agregát S-TEC II objemu 1,2 litru se 64 kW, druhý 1,4 litrový poskytuje 76 kW. Oba disponují variabilní geometrií sání (VGIS) a splňují čínské emisní normy Phase IV, které jsou prakticky totožné se standardem Euro 4.

Průměrná spotřeba paliva u slabšího motoru činí 5,7 l/100 km, výkonnější pohonná jednotka je o dvě deci žíznivější. Převodovka je pětistupňová. Automobilka udává také hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h, ty činí u motoru 1,2 l 12,9 s, u 1,4litrového 11,9 s.

Sail je malý sedan, výrobce sice nezveřejnil žádné údaje o rozměrech, ale vůz by měl svou velikostí zhruba odpovídat čtyřdveřové verzi evropského modelu Aveo. Design exteriéru reprezentuje současný trend Chevroletu s přední maskou, rozdělenou podélným pruhem a velkým zlatým emblémem uprostřed. K dispozici je šest barev karoserie. Interiér poskytuje prostor pětici cestujících

Nezůstala zanedbána ani otázka bezpečnosti, byť v očích Evropanů jsou pouhé dva airbagy dnes již poněkud málo. Standardem je ale ABS s elektronickým distributorem brzdné síly, dětské pojistky v zadních dveřích a také zádržný systém pro nejmenší pasažéry. Cílem konstruktérů tohoto vozu je zisk čtyř hvězdiček v nárazových testech C-NCAP (China New Car Assessment Program).

V prodeji bude celkem pět variant v cenách od 8.400 do 10.100 dolarů (zhruba 151-182 tisíc Kč). Objednávky přijímají takřka čtyři stovky dealerů Shanghai-GM od 11. ledna 2010, jejich operátoři zákazníkům poskytují také nepřetržitou čtyřiadvacetihodinovou pomoc v nouzi.

Název Sail je u modelů čínské větve GM již tradicí. Jako první jej nesla místní varianta Corsy B, prodávaná v devadesátých letech pod značkou Buick. Nový Sail je určen zejména pro domácí trh, bude se vyvážet ale i do dalších zatím blíže nespecifikovaných zemí.

Související články

Témata
13. 1. 2010 20:02
Re: Ako...
Veď o tom to je - Škoda to proste robí dobre.
Audi je prémia, to je iný príad, aj keď máš pravu v tomto. ;-)
13. 1. 2010 17:53
Re: Ako...
no patri k sobe, protoze maji vepredu stejne logo:) Prece mi nechces rict, ze stat vedle sebe neco jako yeti a neco jako superb, tipl bys bez okolku stejnou znacku?
Nijak nezatracuju odliseni kazde modelove rady, je to v pohode, uz se mi hnusi audixicht, jen vyzdvihuju zdurazneni brandu jako to dela chevy.
Noa kdyz jsem nakousl tu skodovku, i ona se snazi "unifikovat modely" prednim grilem atd, nastesti jdou na to zatim dobre, zatim to je jen chladic a mozna ty svetla. Doufam, ze audi je uz dostatecny odstrasujici pripad, kam unifikace masky muze zajit, to uz je prehanka
Avatar - twistedTSD
13. 1. 2010 16:23
copy
no pripada mi celkem hezkej, ale zepredu se opravdu hodne podoba corolle sedan, a zadek je zas thalia...ale nemyslim ze to bude v cine nekomu vadit >:-[]
13. 1. 2010 16:04
Re: Ako...
Je to skoro detto, laik nemá šancu to rozoznať. Dá sa to aj inak.
Citroen C1, C2, C3, C3Picasso, C4, C4Picasso, GrandC4Picasso, C5, C6. Chceš povedať, že ktorékoľvek z týchto áut si pomýliš s niečím iným, že to nie je jasný Citroen? (možno s výnmkou C1, ale aj tam je odlišnosť masky od súrodencov výrazná). A chceš tvrdiť, že že sú si tieto vozy výrazom tak podobné, že sa dajú navzájom pomýliť? Alebo chceš tvrdiť, že niektoré z tých áut je málo Citroen, aby sa nedal na prvý pohľad zaradiť do rodiny Citroenov?
Vidíš, ide to aj inak, nie iba kopčením výrazových prvkov na celé portfólio modelov. ;-)
Mrkni na Renaulty. Detto. Značka Škoda. Tak isto. každý model je svojbytný, pritom legitímne a bez pochýb patrí k svojej značke.
13. 1. 2010 13:12
Re: Ako...
Nemyslim stejny xicht se vsim vsudy, ale stejny vyrazny prvek, coz je v tomto pripade delena maska, to bude podle me silny poznavaci prvek chevroletu, ostatne neni to zadna novinka, v americe jej pouziva uz pekne dlouho, ted jej jen rozvinul do jasne podoby, coz je urcite dobre.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud