Chevrolet New Sail: Nový malý sedan pro Čínu
Testovací exempláře najely zhruba 2 miliony kilometrů v extrémních povětrnostních podmínkách.
Na vývoji spolupracovaly firmy Shanghai GM a Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC). Obě jsou společnými podniky General Motors a čínské SAIC.
Pro nový Sail jsou k dispozici dva motory. Prvním je zážehový agregát S-TEC II objemu 1,2 litru se 64 kW, druhý 1,4 litrový poskytuje 76 kW. Oba disponují variabilní geometrií sání (VGIS) a splňují čínské emisní normy Phase IV, které jsou prakticky totožné se standardem Euro 4.
Průměrná spotřeba paliva u slabšího motoru činí 5,7 l/100 km, výkonnější pohonná jednotka je o dvě deci žíznivější. Převodovka je pětistupňová. Automobilka udává také hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h, ty činí u motoru 1,2 l 12,9 s, u 1,4litrového 11,9 s.
Sail je malý sedan, výrobce sice nezveřejnil žádné údaje o rozměrech, ale vůz by měl svou velikostí zhruba odpovídat čtyřdveřové verzi evropského modelu Aveo. Design exteriéru reprezentuje současný trend Chevroletu s přední maskou, rozdělenou podélným pruhem a velkým zlatým emblémem uprostřed. K dispozici je šest barev karoserie. Interiér poskytuje prostor pětici cestujících
Nezůstala zanedbána ani otázka bezpečnosti, byť v očích Evropanů jsou pouhé dva airbagy dnes již poněkud málo. Standardem je ale ABS s elektronickým distributorem brzdné síly, dětské pojistky v zadních dveřích a také zádržný systém pro nejmenší pasažéry. Cílem konstruktérů tohoto vozu je zisk čtyř hvězdiček v nárazových testech C-NCAP (China New Car Assessment Program).
V prodeji bude celkem pět variant v cenách od 8.400 do 10.100 dolarů (zhruba 151-182 tisíc Kč). Objednávky přijímají takřka čtyři stovky dealerů Shanghai-GM od 11. ledna 2010, jejich operátoři zákazníkům poskytují také nepřetržitou čtyřiadvacetihodinovou pomoc v nouzi.
Název Sail je u modelů čínské větve GM již tradicí. Jako první jej nesla místní varianta Corsy B, prodávaná v devadesátých letech pod značkou Buick. Nový Sail je určen zejména pro domácí trh, bude se vyvážet ale i do dalších zatím blíže nespecifikovaných zemí.