Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet: Volt bude ztrátový

Aleš Jungmann
Diskuze (4)
Vývoj Li-Ion baterií je nákladný a zdlouhavý, průkopníci to zkrátka nikdy neměli lehké. Chevrolet se smířil s tím, že nový hybrid Volt mu do kasičky žádné peníze (zatím) nepřinese.

Vývoj tak přelomového modelu, jakým plug-in hybrid Chevrolet Volt dozajista je, s sebou přináší nemalé finanční náklady. Technologie se musí vyvíjet, postupy vymýšlet a materiály objevovat, což je velmi, velmi drahé.

Cena Voltu se má pohybovat na americké poměry (nejedná se přeci jen o ohromný truck) poměrně vysoko, pozorovatelé odhadují cenu na 30 až 35 tisíc dolarů (531 až 620 tisíc Kč). Cena je to poměrně vysoká, srovnáme-li jí se zatím nejúspěšnějším hybridním vozem, Toyotou Prius, jehož cena začíná na částce 21.100 USD (373.500,- Kč). Oproti Priusu má Volt ale jednu ohromnou výhodu. Je to tzv. plug-in hybrid, což znamená, že jeho elektrické baterie můžete dobíjet přímo z veřejné elektrické sítě a pokud vám stačí na cestu do práce či za zábavou dojezd 65 kilometrů, nemusíte nikdy více využít služeb čerpacích stanic. Pokud si náklady spočítáme je jasné, že oproti klasickému automobilu se spalovacím motorem rozhodně nic moc neušetříme, díky vysoké ceně se Volt jako investice do levnějšího způsobu dopravy zkrátka nevyplatí. Kupovat jej tedy budou hlavně lidé se silným ekologickým cítěním, často jako doplněk image, kterým vysoká cena nebude vadit.

I tak ale cenu vozu bude muset automobilka dotovat. Chevrolet očekává, že cena technologií, které se v podobných vozech v budoucnu uplatní, bude poměrně výrazně klesat a ziskovosti dosáhne Chevrolet až se druhou či spíše třetí generací.

Aleš Jungmann
Diskuze (4)
8. 2. 2008 13:15
Re: A co jste asi tak čekali?
ALe zabudli pripomenúť, že pokiaľ sa to celé ujme a budú podobné autá vyrábať trvale, tak sa im prostriedky vložené do prvovývoja vrátia, čiastočne aj predajom licencií technických riešení. Je to trochu riskantný podnik, ale risk je zisk.