Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler Group oslavuje 20 let moderních koncepčních automobilů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Společnost Chrysler patří k těm výrobcům automobilů, jejichž kořeny sahají do první poloviny dvacátého století, přesněji do roku 1924. Tehdy se představil první automobil této značky.

Za posledních dvacet let se designérům Chrysleru a značek, které patří pod jeho křídla, podařilo představit veřejnosti více než 100 koncepčních automobilů.

Prvním moderním koncepčním vozem značky Chrysler je podle samotných designéru společnosti automobil, který byl odhalen na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1987. Chrysler Portofino byl luxusně-sportovním čtyřmístným vozem s motorem z Lamborghini Jalpa a netradičním vyklápěním všech čtyř dveří vzhůru, jako u italských supersportů s býkem ve znaku. Osmiválcový motor o objemu 3,5 l poskytoval výkon 187 kW (254 k) a byl uložen za kabinou cestujících.

Nejnovější koncepční vozy Chrysler Group mají názorně předvést, že charakteristické rysy jednotlivých značek jsou pro společnost velmi důležité a její designéři se snaží navrhovat koncepty, které jsou inovativní, ale zároveň se svými tvary hlásí k historickému odkazu značky.

Koncepční automobily mají pro Chrysler Group dvě hlavní role. Představují možný budoucí směr designu automobilů společnosti a pomáhají přilákat nejlepší mladé návrháře do jeho návrhářských studií.

Program vývoje koncepčních vozů dovoluje designérům vyzkoušet nové barvy, tvary, díly a také rozměry. Často na nich předvádějí nové designérské nápady, které si mohou najít cestu do budoucích sériových automobilů, i když původní koncept se do výroby nedostane.

Samozřejmě jsou i koncepční automobily, které se do sériové výroby dostanou bez výraznějších změn. Jedním z posledních příkladů takového vozu je Dodge Challenger, který se poprvé představil jako koncept na autosalonu v Detroitu v roce 2006 a nyní se připravuje spuštění výroby a zahájení prodeje, naplánované na rok 2008.

Trevor Creed, Senior viceprezident produktové konstrukční kanceláře Chrysler Group, říká: „Vždy jsme v Chrysleru prohlašovali, že nevyrábíme koncepty jen tak pro zábavu a rok za rokem jsme dokazovali, že mají vliv na budoucí sériové vozy,“ a dodává, „Zatím nemůžu říct, jestli některý z našich konceptů pro rok 2007 bude nakonec možné spatřit v showroomu.“

Pro rok 2007 si Chrysler Group připravilo po jednom koncepčním voze od každé své značky.

Chrysler Nassau, který se představil na autosalonu v Detroitu je vizí čtyřmístného čtyřdveřového luxusního kupé.

Jeep Trailhawk se také poprvé představil na autosalonu v Detroitu a spojuje v sobě schopnosti otevřeného Wrangleru s luxusnějším modelem Grand Cherokee.

Dodge Demon se představil na autosalonu v Ženevě a spojuje v sobě linie klasického otevřeného vozu s vizí dostupného sportovního automobilu značky Dodge.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
30. 5. 2007 11:00
Zaujimave...
Zaujimave, mne su tie studie so starsim datom vzniku o kus sympatickejsie ako tie novsie. Tie tvary boli prirodenejsie, aerodynamicke, uhladene. Clovek ma chut to auto pohladit. Novsie studie ako keby za kazdu cenu hladali co najvyraznejsi look, automobilova krasa ustupuje agresivnejsim tvarom. Alebo je chyba vo mne a mam prilis starecke nazory...?