Čínská značka Geely chce být jako Volkswagen. A nejspíš i bude
Automobilka Geely má jeden velký vzor - koncern Volkswagen. Stejně jako VW, i čínská automobilka chce pokrýt co nejširší spektrum trhu řadou různě cílených značek. Jádrem byznysu bude samozřejmě samotné Geely, ale pokud jste čekali, že se zanedlouho začnou objevovat u vašich sousedů v ulici, nebude tomu tak.
Geely se zaměří na domácí čínský trh a tam také zůstane, pokud bude expandovat, tak spíše na další asijské trhy. Mainstreamovým hráčem pro zavedené automobilové trhy, tedy takovým Volkswagenem, se stane Lynk & Co, zatímco Volvo zaujme pozici Audi. Geely je také uprostřed jednání o převzetí britské značky Lotus, takže bude postaráno i o Porsche a lokálně působící malajsijský Proton může být něčím na způsob Seatu nebo Škody. Nesmíme zapomínat ani na perličku v podobě vlastnictví značky London Taxi, s níž by také šly vymýšlet psí kusy...
Svou pevnou pozici dostane i sportovní divize Volva Polestar. Ta se stane čínským "quattro" nebo možná v tomto případě bude lépe sedět příměr k AMG. Její úlohou bude nejen vyrábět sportovní verze modelů Volvo, ale také vlastní, sportovně laděné modely, přičemž první z nich by měl být představen už letos. Ba co víc - bude v souladu se současnými trendy (a velkým boomem na čínském trhu) elektrický. Jestli se bude Polestar zaměřovat stejně i na ostřejší volva, není zatím známo, ale patrně ano, Geely není velkým fandou motorů s vnitřním spalováním...