Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský Lifan X60 bude v Rusku konkurovat Dusteru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Čínská automobilka Lifan Motors hodlá rozšířit svou nabídku na ruském trhu o své kompaktní SUV X60.

Lifan Motors představilo model X60 nejprve jako koncept autosalonu v Šanghaji v roce 2010 a rok později již byl na stejném místě představen sériový model. Na letošním autosalonu v Moskvě se představilo provedení pro ruský trh.

Lifan X60 působí na první pohled trochu jako kříženec druhých generací Hyundai Santa Fe a Toyoty RAV4. Karoserie pětidveřového a pětimístného SUV je dlouhá 4325 mm, široká 1790 mm, vysoká 1690 mm a má rozvor náprav 2600 mm.

K pohonu vozu s pohotovostní hmotností 1330 kg slouží zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru s variabilním časováním ventilů. Tento motor disponuje výkonem 98 kW (133 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 168 Nm při 4200 min-1. Prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky jsou poháněna přední kola.

Lifan X60 má dosahovat maximální rychlosti okolo 170 km/h a jeho spotřeba paliva se má pohybovat okolo 8,2 litru benzinu na 100 km.

Standardní výbava obsahuje ABS, EBD, čelní airbagy, mlhová světla, manuální klimatizaci, elektrické ovládání oken i vnějších zpětných zrcátek, rádio s CD i MP3 přehrávačem, USB port, litá kola a dálkové ovládané centrální zamykání.

Na ruském trhu má být Lifan X60 nabízen za ceny od 499.000 ruských rublů (okolo 305.000 Kč), zatímco ceny Dacie Duster zde začínají na částce 449.000 rublů (zhruba 275.000 Kč), ale s výrazně chudší výbavou.

Lifan Motors nebude model X60 na ruský trh pouze dovážet, ale bude jej zde i montovat v automobilce Derways v jihoruském Čerkesu. Zde jsou v současnosti pro ruský trh montovány vozy Lifan 320 a 620.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
4. 9. 2012 16:07
Re: Jak pravil klasik:
ja myslim slusna nabidka pro automobilisticky rozvojove trhy.
nema to par blbosti a par homologaci, ktere pro rusko nejsou potreba a to je cele. Otazkou je akorat uroven zpracovani a zivotnost dilu. Osobne se obavam, ze prvni kupujici budou zaroven i testovaci jezdci, ale na to jsou v rusku celkem zvykli..
Avatar - Bubáq
4. 9. 2012 16:00
Jak pravil klasik:
Chce se mi zvracet!!!!!!!!
4. 9. 2012 15:29
Re: 1330 kg?
nema to 4x4 a motor je jen ctyrvalec benzin, zadny turbodieselovy ingot.
To ti hodi hned nejakych 150-200 kg uspor.
Taky to asi nebude mit 8 airbagu, dvouzonovou klimu, DPF, 4 katalyzatory ... ja myslim, ze ta hmotnost se pomalu ale jiste nascita.
O ten crashtest bych zas az tak strach nemel, je to docela vysoke a motor je vepredu, proti Citigo, Panda, Twingo a Kolincatum myslim porad docela good.
Evropa je paranoidni.

4. 9. 2012 12:44
1330 kg?
To je z papíru, ne? Předpokládám, že při srážce rychlostí 60 km/h se zmačká jak harmonika...