Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský vlastník Saabu buduje elektrické impérium, koupil držitele 160 důležitých patentů

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Čínská společnost NEVS, která vzešla ze zkrachovalé automobilky Saab, podnikl další krok k budoucí dominanci na trhu s elektromobilitou. 

Čínská společnost National electric Vehicle Sweden, známá spíše pod zkratkou NEVS, oznámila koupi britské společnosti Protean Electric, která se specializuje na technologie spojené s elektromotory zabudovanými v kolech.

Vývoji v této oblasti se společnost Protean Electric věnuje již od roku 2008 a od té doby má celosvětově registrováno přes 160 patentů, které se vztahují nejen k samotným elektromotorům, ale také k jejich výrobě, designu elektroniky a ovládání. V tiskové zprávě pak NEVS uvádí, že právě tato technologie by mohla znamenat ještě lepší efektivitu pohonného systému a větší flexibilitu v designu vozidel.

Nutno podotknout, že technologie elektromotorů zabudovaných v kolech je stará už téměř století, dodnes si však nenašla cestu do masově vyráběných silničních vozidel. A právě to by se mohlo pod čínským vedením změnit.

NEVS však nekoupil novou společnost jen kvůli technologiím pro své budoucí modely. Současně tím totiž plní i závazek svého většinového vlastníka, čínské realitní společnosti Evergrande Group, která v NEVS drží 51 procent. Hui Ka Yan, předseda představenstva Evergrande Group, totiž v dubnu oznámil, že novým cílem společnosti je stát se „celosvětově největší a nejsilnější skupinou výrobců elektromobilů“ a to v rozmezí tří až pěti let.

Evergrande Group přitom již v minulosti (prostřednictvím NEVS) investovala do výrobce spupersportů Koenigsegg a poměrně nedávno koupila 45% podíl v pomalu krachující značce Faraday Future, která přitom byla ještě donedávna označována za jednoho z nejvážnějších konkurentů Tesly.

Díky vlastnictví Protean Electric se tak z Evergrande Group skutečně začíná stávat poměrně vážný hráč na poli elektromobility, který by novými technologiemi mohl zásobovat hned několik značek. Není tak vyloučeno, že by se technologie této skupiny mohly časem objevit dokonce i u budoucích hybridních nebo čistě elektrických modelů Koenigsegg.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

7. 6. 2019 16:01
Patentů můžou mít kolik chcou ...
.. ale dokud budou elektromotory tak výrazně navyšovat hmotnost kol, bude tohle řešení dobré akorát pro popelářské auta