Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg odhaluje detaily superauta připravovaného s bývalým Saabem. Bude to hybrid!

David Bureš
Diskuze (1)

Švédský výrobce superaut na novince spolupracuje s firmou NEVS, která vlastní zbytky původního Saabu. Chystaný vůz použije elektrifikovaný osmiválec.

Koenigsegg je dnes už považován za zavedeného výrobce supersportovních automobilů. Odjakživa se však pohybuje pouze v segmentu těch nejdražších a nejrychlejších hyperaut, ať už mluvíme o někdejším CC8S, Ageře, Regeře nebo nejnovějším Jesku. Nyní ale firma připravuje nový model, který bude výrazně dostupnější než dosud nabízená díla.

Firma tím vstoupí do nových a zatím neprozkoumaných segmentů, připravovaná novinka bude dosud nejlevnějším modelem v historii značky. Nečekejte ale nějaké výprodejové zboží, to, že připravovaný vůz bude stát asi polovinu toho co Regera, stále znamená, že přijde na 700.000 až 800.000 eur (cca 18 až 21 milionů korun).

Taková cenovka znamená, že Koenigsegg sice dramaticky navýší svoji výrobu, stále se ale nestane nějakým velkovýrobcem. Jestliže za loňský rok postavil pouhých 18 automobilů, do budoucna jich má díky novince vyrábět asi 100 ročně.

Automobil bude prezentován v první polovině roku 2020, bližší informace o něm však zatím stále nemáme. Koenigsegg prozradil pouze to, že bude nějakým způsobem elektrifikovaný. Srdcem pak bude pětilitrový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním, jehož specialitou bude fakt, že se obejde bez vačkových hřídelů.

Sací a výfukové ventily jsou v takovém případě ovládány elektrohydraulicky a pneumaticky, přičemž technika umožňuje nezávislou kontrolu nad jejich přesným otevíráním a zavíráním a správné načasování v průběhu celého spalovacího cyklu. Výsledkem tohoto řešení má být jednak skvělý výkon, tak nízká spotřeba paliva.

Vznik nového superauta umožnila dohoda s firmou NEVS, která vlastní zbytky někdejší automobilky Saab a vyrábí elektromobily na bázi někdejšího Saabu 9-3. NEVS do Koenigseggu investoval na 150 milionů eur, díky čemuž získal pětinový podíl ve firmě Christana von Koenigsegga. Umožnilo to navíc přijmout nové zaměstnance nutné pro vývoj. Postupně pak mají následovat i další modely, které by mohly postupně navýšit produkci Koenigseggu. Pro jejich výrobu by přitom mohly být využity prostory bývalého závodu Saabu v Trollhättanu.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme