Citroën Berlingo Electric a Peugeot Partner Electric v sériovém provedení
Citroën a Peugeot rozšiřují svou nabídku lehkých užitkových modelu stejně jako konkurenční Renault s modelem Kangoo Z.E. o elektřinou poháněné verze modelů Berlingo a Partner. Jejich předsériové verze byly poprvé vystaveny na loňském IAA v Hannoveru a v produkční podobě se představily na letošním lednovém autosalonu v Bruselu. Prodej se má na vybraných trzích rozběhnout ve druhém čtvrtletí letošního roku.
K pohonu užitkových elektromobilů koncernu PSA slouží elektromotor od Mitsubishi Motors Corporation s výkonem 49 kW (67 k) a točivým momentem 200 Nm. Ten roztáčí kola přední nápravy prostřednictvím jednostupňové redukční převodovky. Potřebnou energii poskytují elektromotoru lithium-iontové baterie s kapacitou 22,5 kWh, které jsou ve formě dvou bloků umístěny pod podlahou ložné plochy před i za zadní nápravou.
K dobíjení může být využita rychlonabíječka napájená třífázovým 380 V proudem, které stačí zhruba 20 minut k dosažení 50 % kapacity akumulátoru nebo přibližně 30 minut pro dosažení 80 %. Druhou možností je normální nabíjení za pomoci klasické jednofázové 230 V zásuvky a k nabití na 100 % dojde přibližně za sedm a půl hodiny.
Maximální rychlost elektrického Berlinga i Partneru je omezena na 110 km/h. Z 0 na 50 km/h akcelerují při obsazení řidičem za 5,0 s a z 0 na 100 km/h zrychlí za 18,7 s. Na jedno nabití ujedou elektrické dodávky koncernu PSA až 170 km.
Elektrické Berlingo i Partner nabízejí stejnou variabilitu a přepravní kapacitu jako jejich sourozenci pohánění konvenčními motory. K dispozici budou ve dvou verzích dlouhých 4,38 nebo 4,63 metru. V prvním případě je užitečná délka ložné plochy 1,80 m a v tom druhém 2,05 m. Nákladový prostor nabídne objem od 3300 do 4100 litrů a užitečná hmotnost se pohybuje od 675 do 685 kg.
Součástí standardní výbavy obou vozů bude mimo jiné ESP, asistent rozjezdu do kopce, rekuperace kinetické energie, vznikající při brzdění a systém elektrického vyhřívání s eco režimem, snižujícím odběr energie.
Podle materiálů koncernu PSA mají mít elektrické verze Berlinga a Partneru oproti vozům se spalovacími motory nižší provozní náklady, protože nepotřebují výměnu oleje, je v nich méně dílů vyžadujících údržbu a díky rekuperaci energie při zpomalení není nutné tolik sešlapávat brzdný pedál, což přispívá ke snížení opotřebení brzd.