Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3: Nové informace a nové fotografie, český zákazník se dočká na jaře 2010

Ondřej Láník
Diskuze (46)
V době, kdy se zdaleka nejvíce prodávají malá auta, přichází Citroën se svým konkurentem 207, Pola a Fiesty. Novodobá kachna bude více chic a bude mít největší přední sklo ve třídě. Na méně než 4 m je pro cestující více místa a 300 l pro zavazadla.

První Citroën C3 byl představen už v roce 2001, takže vydrží na trhu určitě déle než 8 let. Premiéra nové generace se odehraje na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, ale na prvních trzích se automobil objeví až v listopadu 2009. Čeští zákazníci se dočkají na jaře 2010.

Stylisticky jde o přímého pokračovatele stávající C3. Hierarchicky ale má být nový model výše. Už to nebude jednoduše zařízený vůz, který má nabízet především nízkou cenu.

Místo toho se chce chlubit na první pohled zřejmou odlišností od všeho ostatního, co je ve třídě malých vozů k dostání. Obrovské čelní sklo Zenith připomíná nejvíce vozy s karoserií MPV, kterých Citroën také pěknou řádku vyrábí. Díky novému 1350 mm dlouhému čelnímu sklu má být jízda s novým malým Citroënem mimořádným zážitkem kvůli světlem zalitému interiéru a výbornému výhledu z vozu. Praktické otázky spojené s velkou prosklenou plochou řeší unikátní konstrukce skla, které z čirého plynule přechází ve vyšších partiích do silně zabarveného, aby tak propouštělo jen minimum tepelného a světelného slunečního záření.

Velmi nóbl je nejen výhled, ale vlastně celý interiér. Jemně elegantní atmosféra vozu na fotografiích připomíná spíše dříve slíbený luxusněji pojatý model DS3. Přístrojový štít sériové C3 se vrací ke klasickým kruhovým ciferníkům pro rychloměr a otáčkoměr, digitalizace postihla jen třetinu plochy štítu, kde je sdruženo zobrazování stavu paliva, počítadlo kilometrů, palubní počítač a informace o aktuálně zařazené rychlosti. A-sloupky jsou podobně jako u C3 Picassa nebo C4 Picassa velmi tenké, nosnou roli od nich přebraly až B-sloupky.

Nový model má větší rozměry než předchůdce, ale narostl jen v mezích současné třídy malých vozů. Vyčnívá snad jen výškou 1,51 m, která se nemění a která umožňuje na malém půdorysu pohodlněji usadit cestující v objemném interiéru. Délka 3,94 m narostla z původních 3,86 m a šířka 1,71 m z původních 1,67 m. Rozvor náprav bude napříště měřit 2,54 m místo stávajících 2,46 m. Nová C3 bude obouvat pneumatiky na kola s průměrem 15 až 17 palců.

Motorová paleta bude zpočátku tvořena známými jednotkami. Zážehové portfolio začíná na objemu 1,1 l, pokračuje čtyřválci 1,4 l (55 a 70 kW) a prozatím končí větším motorem 1,6 l (88 kW). Turbodiesely jsou reprezentovány jednotkou 1,6 HDi (66 kW a 80 kW). V příštím roce má dojít na nové motory s nižší spotřebou, mj. zážehový tříválec, jednotky s druhou generací systému start-stop a turbodiesely s automatizovanými převodovkami.

Ondřej Láník
Diskuze (46)
Avatar - R32
7. 9. 2009 14:51
Re: DS inside?
Čo máš proti digi budíkom? Otec má aktuálnu C3 a je spokojný. Je to už starší človek a tie veľké čísla sa mu dobre čítajú. Nechápem prečo by mali mať všetky autá podvozok ako Porsche, motory ako BMW a sterilný interiér ako Audi...
7. 9. 2009 09:09
Re: ..
Samozrejme, že sú tam "megaclony", všetko to presklenie navyše sa dá zatieniť. Ale aj tak považujem tieto dohora sa naťahujúce sklá za nezmysel, využiť to môžeš, len ak je pod mrakom, páliace slnko nie je v tomto prípade nič príjemné. Navyše to napriek clonám prispieva k väčšiemu zohrievaniu interiéru, takže klíma dostane viac zabrať - a viac si aj potiahne z nádrže. Takže sklo natiahnuté až na strechu mi príde hodne nelgické - skôr by mali uvažovať, ako znížiť jeho spodnú hranu - je dosť vysoko a ďaleko od vodiča, tesne pred auto nevidíš nič, čo je menšie ako meter a štvrť a bližšie ako jeden-dva metre. Pri výjazde z parkoviska hravo prehliadneš aj veľkého psa, alebo dokonca dieťa - ale nad tým sa nikto nezamýšľa, hlavne že máme sklenú strechu, aby sme mohli počítať vrany...
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2009 19:50
Re: Když ptáčka chytají,...
Máte PRAVDU (bohužel ;-\ )
Já jsme "naučena" hledat pro ten danný vůz "optimální" MOTORizaci (nemusí to být zrovna ta nejsilnější nebo ta s nejnižsí spotřebou) a TATO cesta umožní si ten/onen vůz "užít" (a domnívám se že ROZDÍLy z jízd s takovým vozem/motorem jsou MNOHEM větší než si kdo připouští..)
PS: K tomu "špatný" - máte PRAVDU, že asi JAKÝKOLIV nový motor/vůz vás "no problem" převeze z A do B, nicméně JAK vás poveze a JAK se vy budete cítit, to je VELKÝ (možná i OBROVSKÝ) rozdíl.
PPS: A dobře jste zmínil HTP, to prostě NENí dobrý motor (asi do ŽÁDNÉHO auta - a NENí to o tom že má na dálnici spotřebu jak třílitr a MNOHEM raději "z kopce" než "do kopce" ;-)
NEní to OBJEMem, myslím že MNOHEM lepší je třeba také 3válec "jen" litrového objemu Toyota (o jeho "větším" bráškovi 1.3 raději NEmluvě, ten už je "z jiné galaxie"). Prostě JÁ si myslím že motory i dnes JSOU povedené a NEpovedené a navíc "do toho" či "onoho" vozu "vhodné/pasující"..
(a je příjde mi ŠKODA/je mi líto, že asi až VĚTŠINA lidí tohle "nebere v potaz" a dívá se jen na "číslíčka" - která toho NEřeknou tolik, kolik by člověk myslel = zůstanu-li u toho dnes již opravdu "slabého" 1.1 v C3, tak je "chodem/chováním" lepší/příjemnější společník než to zde TOLIK prodávané HTP)
Ano - i "jen" to "na co" člověk vůz chce by leckdy stačilo/pomohlo (od případných budoucích zklamání/překvapení) ;-)
5. 9. 2009 19:12
Re: Když ptáčka chytají,...
Tak povedenější nepovedenější...Tohle málokdo při koupi vozu řeší, spíš se kouká na cenu motorizace a to jakou má spotřebu a jak je silný.

A jinak-
Myslím si že se v dnešní době nedá říct o nějakém motoru že je špatný, každý má své pro a proti.Jestli si někdo koupí htp a pak nadává že mu to nechce moc jet s naloženou fabií combi, tak to je chyba pouze toho kupujícího ne motoru.Musí si ujasnit na co to auto vlastně chce.
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2009 19:00
Re: Když ptáčka chytají,...
Já mám ("obecně") také RADĚJi BENZíNové motory a "přepočítávání" zda se diesel vyplatí/NEvyplatí sice CHÁPU, ale NADřazuji tomu zda je motor POVEDENÝ (k/do vozu se "hodí") ... a zde se do/pro C3 tento motor HODí (a že to je zrovna diesel ...)
... myslím že cenový rozdíl mezi 1.4 benzín/diesel NEní/NEbýval zas tak "dramatický"
PS: Pro tento nový model jsou asi "rozumnou" volbou i oba nové(-ější) benzíny 1.4/1.6
PPS: Čistě TEORETICKY, pro "charakter" C3 mi "charakter" toho HDi příjde "to pravé" (do C2, resp. DS3 mi naopak "pasuje" vysokootáčkový 1.6 - dnes 1.6 turbo)
Osobní ZKUŠENOSTi s diesly mám zatím jen s 2.2 HDi (na "silný" V6 3.0 HDi Biturbo se teprve "chystám/připravuji" :-) ) a i při ... řekněme občas DŮRAZNÉM využívání možností motoru (i v 200 km/h byl naprosto "pohodový" VELMi příjemný společník a spotřeba nijak "dramatická" NEbyla..
.. a záběr "v dlouhém táhlém" byl "jedna radost" :yes: :-)