Citroën C3: Nové informace a nové fotografie, český zákazník se dočká na jaře 2010
První Citroën C3 byl představen už v roce 2001, takže vydrží na trhu určitě déle než 8 let. Premiéra nové generace se odehraje na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, ale na prvních trzích se automobil objeví až v listopadu 2009. Čeští zákazníci se dočkají na jaře 2010.
Stylisticky jde o přímého pokračovatele stávající C3. Hierarchicky ale má být nový model výše. Už to nebude jednoduše zařízený vůz, který má nabízet především nízkou cenu.
Místo toho se chce chlubit na první pohled zřejmou odlišností od všeho ostatního, co je ve třídě malých vozů k dostání. Obrovské čelní sklo Zenith připomíná nejvíce vozy s karoserií MPV, kterých Citroën také pěknou řádku vyrábí. Díky novému 1350 mm dlouhému čelnímu sklu má být jízda s novým malým Citroënem mimořádným zážitkem kvůli světlem zalitému interiéru a výbornému výhledu z vozu. Praktické otázky spojené s velkou prosklenou plochou řeší unikátní konstrukce skla, které z čirého plynule přechází ve vyšších partiích do silně zabarveného, aby tak propouštělo jen minimum tepelného a světelného slunečního záření.
Velmi nóbl je nejen výhled, ale vlastně celý interiér. Jemně elegantní atmosféra vozu na fotografiích připomíná spíše dříve slíbený luxusněji pojatý model DS3. Přístrojový štít sériové C3 se vrací ke klasickým kruhovým ciferníkům pro rychloměr a otáčkoměr, digitalizace postihla jen třetinu plochy štítu, kde je sdruženo zobrazování stavu paliva, počítadlo kilometrů, palubní počítač a informace o aktuálně zařazené rychlosti. A-sloupky jsou podobně jako u C3 Picassa nebo C4 Picassa velmi tenké, nosnou roli od nich přebraly až B-sloupky.
Nový model má větší rozměry než předchůdce, ale narostl jen v mezích současné třídy malých vozů. Vyčnívá snad jen výškou 1,51 m, která se nemění a která umožňuje na malém půdorysu pohodlněji usadit cestující v objemném interiéru. Délka 3,94 m narostla z původních 3,86 m a šířka 1,71 m z původních 1,67 m. Rozvor náprav bude napříště měřit 2,54 m místo stávajících 2,46 m. Nová C3 bude obouvat pneumatiky na kola s průměrem 15 až 17 palců.
Motorová paleta bude zpočátku tvořena známými jednotkami. Zážehové portfolio začíná na objemu 1,1 l, pokračuje čtyřválci 1,4 l (55 a 70 kW) a prozatím končí větším motorem 1,6 l (88 kW). Turbodiesely jsou reprezentovány jednotkou 1,6 HDi (66 kW a 80 kW). V příštím roce má dojít na nové motory s nižší spotřebou, mj. zážehový tříválec, jednotky s druhou generací systému start-stop a turbodiesely s automatizovanými převodovkami.