Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS3 Cabrio Racing: Limitovanou edici je už možno objednávat

Jan Mička Jan Mička 8. 1. 2014 • 12:14
16
Zobrazit náhledy (16)
Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3
Ostrou verzi extravagantní DS3 Cabrio už je možné objednávat.

Citroën DS3 Cabrio Racing šokoval na loňském festivalu rychlosti v Goodwoodu, později také na frankfurtském autosalonu. Vůz byl tehdy představen jako koncept, ještě před koncem roku 2013 však byl oznámen záměr o výrobě limitované edice.

Limitovaná edice čítá pouhých 400 kusů, každý z vozů ponese specifickou plaketu s pořadovým číslem. Lišta na přístrojové desce je vyvedena v novém matném odstínu Moondark, který najdeme i na karoserii vozu. Nechybí spousta karbonu, sportovní sedadla s nápisy Citroën Racing nebo kontrastní prvky v karmínově červeném provedení. Jedná se o stejný koncept jako u uzavřené verze, jejíž test jsme vám přinesli na začátku roku 2012. Zde však místo šedé vévodila pastelově oranžová.

Ani vnější vzhled nezůstal stranou. Automobilka vybavila DS3 Cabrio Racing již zmíněnými bitevními barvami v čele s matným lakem Moondark, osmnáctipalcová kola dostala lesklý odstín Nemesis a karmínově červené středy.

Karbon se nevyhnul ani exteriéru a automobilka s ním stejně jako u uzavřené verze DS3 Racing rozhodně nešetřila. Z materiálu je vyroben zadní difuzor, přední splitter, lemy blatníků či nástavce prahů. Toto řešení je obdivuhodné, každé poškození však přijde majitele pořádně draho.

Pod kapotou otevřeného Citroënu DS3 Racing najdeme nejsilnější variantu přeplňované čtyřválcové šestnáctistovky THP. Agregát disponuje výkonem 149 kW v 6000 min-1, točivý moment 275 N.m je dostupný již ve 2000 otáčkách. Cabrio akceleruje z klidu na 100 km/h za 6,5 sekundy, o bezpečné zastavení se přitom stará brzdový systém použitý již u uzavřené verze. Z té si vůz vypůjčil také podvozek, který, stejně jako charakteristiku řízení, ladilo závodní oddělení francouzské automobilky. Náležitosti spojené s instalací stahovací plátěné střechy se přitom na dynamických vlastnostech nikterak nepodepsaly, protože došlo k nárůstu hmotnosti o pouhých 25 kg (celková hmotnost je 1265 kg).

Český importér přijímá objednávky již od pondělí 6. ledna. Informace o základní ceně ani počtu vozů pro náš trh dosud nebyly zveřejněny.

Doporučujeme

Témata