Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën SpaceTourer má po faceliftu. Pořád jezdí jen na elektřinu

Ondřej Šámal
Diskuze (14)

Po sourozenci od Peugeotu se omlazení dočkal také Citroën SpaceTourer. V obou případech si musejí nechat zajít chuť zájemci o spalovací motory. Francouzi totiž tvrdohlavě trvají na elektrickém pohonu.

Koncern Stellantis v posledních týdnech omladil prakticky všechny užitkové modely včetně jejich osobních variant. Teď se dostalo také na Citroën SpaceTourer, kterému i po faceliftu bohužel zůstávají zapovězeny spalovací motory.

Úpravy se příliš neliší od sesterského Peugeotu e-Traveller, o kterém si můžete přečíst v následujícím odkazu. Citroën tudíž také dostal přepracovanou příď s novou maskou, jiným nárazníkem a hlavními světlomety s novou grafikou. Novinkou jsou také dva metalické laky a sedmnáctipalcové lité ráfky s novým designem.

Uvnitř si všimnete nového centrálního displeje s desetipalcovou úhlopříčkou a multimediálního systému My Citroën Play, který se prý inspiroval ergonomií mobilních telefonů. Vyšší provedení palubního systému My Citroën Drive Plus v sobě integruje navigaci s dopravními informacemi v reálném čase. Standardem pro všechny verze se stává 10“ obrazovka v kapličce přístrojů, kterou si řidič může částečně přizpůsobit vlastním potřebám.

Video se připravuje ...

Část odkládacích schránek má proti minulosti větší objem, dostalo se také na jiný volant s pádly ovládajícími sílu rekuperace. Těšit se můžeme také na čtyři porty USB-C (dva na palubní desce a dva v druhé řadě) a dvojici 12V zásuvek. Dvě délky karoserie (4,98 a 5,33 metru) zůstávají, stejně jako schopnost odvézt až devět pasažérů. Na výběr zůstávají též pěti-, sedmi- a osmimístná provedení.

Boční posuvné dveře mohou na přání ovládat elektromotory, přičemž Citroën nabízí i jejich bezdotykové ovládání. Stačí nohou švihnout pod rohem zadního nárazníku a samy se vám otevřou. Proti minulosti se prý zvýšila pozice za volantem a zlepšila akustická izolace a cestovní komfort.

V Evropě si citroën pořídíme pouze ve verzi ë-SpaceTourer s elektromotorem roztáčejícím přední kola. Jednotka má totožný špičkový výkon 100 kilowattů jako dosud, přičemž překvapením nejsou ani dva typy akumulátorů. Menší s celkovou kapacitou 50 kWh na jedno nabití zvládne až 224 kilometrů, větší se 75 kilowatthodinami dovoluje až 350 kilometrů, o dvacet více než dosud.

Standardem je 7,4kW palubní nabíječka, kterou můžete za příplatek nahradit 11kilowattovou s třífázovým nabíjením. Maximem zůstává dobíjecí výkon 100 kW.

Ondřej Šámal
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Markus1
22. 12. 2023 08:55
Re: Absolutne
A na gecko pasuje?
Avatar - speedfred
21. 12. 2023 15:14
Re: Hlavne negatívne o elektromobilite
....a na strane druhej v tom Švédsku počuješ po nociach burácať rôzne poladené káry a ráno vidíš samé podpisy na asfalte.
Oni nás k tomu elektru nejako dotlačia aj cez developerov.
21. 12. 2023 14:40
Re: Hlavne negatívne o elektromobilite
Uz len ta tvoja otazka, ze naco je remeselnikovi v meste dodavka s dojazdom 800km 😂. Co ta je po tom? Preco mate potrebu do vsetkeho pchat nos? Hned vies, kolko remeselnik najazdi, kam chodi na dovolenku a ako ma minut svoje peniaze. Staraj sa o seba
21. 12. 2023 14:09
Re: Hlavne negatívne o elektromobilite
Tak nevim, ve Švédsku jsem byl naposledy v listopadu, v Goteburgu, a že by tam jezdilo nějak moc elektromobilů, jsem si nevšiml ;-) Dokonce i Hertz měl plnou garáž normálních aut a nikdo se mě nesnažil zlomit na elektro. Dokonce i tam kde jsem bydlel, měl pan domácí Passata TDI 7G. Prý se to ještě smí :-[]
Avatar - KANKUNEN
21. 12. 2023 13:00
Re: Hlavne negatívne o elektromobilite
Len pre zaujímavosť, vo Švédsku je bežné, že si developer dá ako podmienku, že servisné autá stolárov a profesistov (rozumej dodáky) musia byť elektrické. Bez toho nemajú šancu uspieť v tendri. Tohle obhajovat znamená mít hlavu vymytou.