Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën SpaceTourer má po faceliftu. Pořád jezdí jen na elektřinu

Citroën SpaceTourer
Citroën SpaceTourer
Citroën SpaceTourer
Citroën SpaceTourer
25 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (14)

Po sourozenci od Peugeotu se omlazení dočkal také Citroën SpaceTourer. V obou případech si musejí nechat zajít chuť zájemci o spalovací motory. Francouzi totiž tvrdohlavě trvají na elektrickém pohonu.

Koncern Stellantis v posledních týdnech omladil prakticky všechny užitkové modely včetně jejich osobních variant. Teď se dostalo také na Citroën SpaceTourer, kterému i po faceliftu bohužel zůstávají zapovězeny spalovací motory.

Úpravy se příliš neliší od sesterského Peugeotu e-Traveller, o kterém si můžete přečíst v následujícím odkazu. Citroën tudíž také dostal přepracovanou příď s novou maskou, jiným nárazníkem a hlavními světlomety s novou grafikou. Novinkou jsou také dva metalické laky a sedmnáctipalcové lité ráfky s novým designem.

Uvnitř si všimnete nového centrálního displeje s desetipalcovou úhlopříčkou a multimediálního systému My Citroën Play, který se prý inspiroval ergonomií mobilních telefonů. Vyšší provedení palubního systému My Citroën Drive Plus v sobě integruje navigaci s dopravními informacemi v reálném čase. Standardem pro všechny verze se stává 10“ obrazovka v kapličce přístrojů, kterou si řidič může částečně přizpůsobit vlastním potřebám.

Video placeholder
Citroën SpaceTourer The Citroënist Concept nabízí svobodu na kolech • Zdroj: Citroën

Část odkládacích schránek má proti minulosti větší objem, dostalo se také na jiný volant s pádly ovládajícími sílu rekuperace. Těšit se můžeme také na čtyři porty USB-C (dva na palubní desce a dva v druhé řadě) a dvojici 12V zásuvek. Dvě délky karoserie (4,98 a 5,33 metru) zůstávají, stejně jako schopnost odvézt až devět pasažérů. Na výběr zůstávají též pěti-, sedmi- a osmimístná provedení.

Boční posuvné dveře mohou na přání ovládat elektromotory, přičemž Citroën nabízí i jejich bezdotykové ovládání. Stačí nohou švihnout pod rohem zadního nárazníku a samy se vám otevřou. Proti minulosti se prý zvýšila pozice za volantem a zlepšila akustická izolace a cestovní komfort.

V Evropě si citroën pořídíme pouze ve verzi ë-SpaceTourer s elektromotorem roztáčejícím přední kola. Jednotka má totožný špičkový výkon 100 kilowattů jako dosud, přičemž překvapením nejsou ani dva typy akumulátorů. Menší s celkovou kapacitou 50 kWh na jedno nabití zvládne až 224 kilometrů, větší se 75 kilowatthodinami dovoluje až 350 kilometrů, o dvacet více než dosud.

Standardem je 7,4kW palubní nabíječka, kterou můžete za příplatek nahradit 11kilowattovou s třífázovým nabíjením. Maximem zůstává dobíjecí výkon 100 kW.

Vstoupit do diskuze (14)