Clémentine s motory Scania je loď, která je téměř jako letadlo
Scania patří k tradičním výrobcům lodních motorů a v současnosti nabízí výrobcům plavidel řadové pětiválce, šestiválce a vidlicové osmiválce, které z objemu od 9,3 l do 16,4 l produkují výkony 162 až 846 kW.
Společnost A2V pro svůj revoluční katamaran zvolila dvojici šestiválcových motorů Scania DI13, z nichž každý disponuje nejvyšším výkonem 441 kW (600 k) a točivým momentem 2300 N.m.Vedle těchto hodnot byla důležitá i ověřená spolehlivost motorů a rovněž nízká hmotnost. Motory údajně stojí za úsporou 300 kg hmotnosti.
Clémentine, při jejímž vývoj hrála vedle hydrodynamických vlastností jejích dvou lodních trupů velkou roli i aerodynamika, vyniká právě díky svému neobvyklému tvaru, vysokou rychlostí, stabilitou, komfortem na palubě a zároveň i nízkou spotřebou paliva.
Ve srovnání s konvenčními plavidly se může Clémentine pochlubit svou cestovní rychlostí kolem 40 uzlů a především spotřebou paliva na jednoho cestující v podobě 9 litrů nafty na 100 km. Scania uvádí, že tradičně řešené plavidlo s podobnou kapacitou cestujících má při rychlosti 40 uzlů spotřebu 30 litrů paliva na 100 km na jednoho pasažéra.
Plavidlo, které svým tvarem připomíná profil křídla letadla má celkovou délku 15,3 m a šířku 12,1 m. Ve svých útrobách pojme celkem 25 cestujících a společnost Peschaud je v africkém Gabonu využije k dopravě pracovník z Port Gentil k ropným polím ležícím zhruba 300 kilometrů ve vnitrozemí.