Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co chystá Porsche pro roky 2003-2008

Tomáš Zajíček
Diskuze (9)
Co chystá Porsche pro roky 2003-2008? Na to vám odpoví tento článek...

Jedna z nejmenších automobilek, která prodá ročně pouhých 55.000 vozů, je zároveň nejziskovějším výrobcem automobilů na světě. Za letošní rok Porsche očekává zisk ve výši 800 milionů eur.

Tyto výrazné úspěchy lze připočíst pečlivé a konzervativní modelové politice, neustálým inovacím a hlavně dokonale promyšlené cenové politice. Základní ceny automobilů jsou totiž relativně výhodné, avšak Porsche nabízí velké množství hodně drahé příplatkové výbavy, na které jsou nejtučnější ziskové marže.

2003

Na trhy v Evropě i v České republice se konečně dostane ve větším množství dlouho očekávaný kontroverzní SUV model Cayenne. Levnější verze S bude mít ve standardní verzi šestistupňovou manuální převodovku, stabilizaci PSM, 18palcová litá kola, alarm, elektricky ovládaná sedadla, kožený interiér, automatickou klimatizaci a 6 airbagů. To vše za cca 2.150.000 Kč včetně cla (v Německu 60.204 Euro). Podstatně ostřejší verze Turbo bude v ČR stát zhruba 3.500.000 Kč (v Německu 99.876 Euro) a nabídne v základu mimo jiné šestistupňovou automatiku, elektronicky řízené tlumiče, audiosystém BOSE, navigační systém, vyhřívaný volant a sedadla, parkovací asistent a bixenonové světlomety. Vůz se bude nabízet jen se zážehovými motory, neboť bylo rozhodnuto, že Porsche z prestižních důvodů nebude do Cayenne instalovat diesel TDI od VW Group. Již nyní je vůz beznadějně vyprodán až do podzimu 2003.

Představena bude nová sportovní verze 911 GT3 s výkonem 277 kW (380 k). Na trh přijde též supersportovní model Carrera GT s motorem 5.5 V10 (407 kW, 558 k). který bude k dostání za přibližně 400.000 Euro.

2004

Úspěšná 911 se prodává tak dobře, že úplně nový model nevyjede dříve než v roce 2007. V roce 2004 ovšem přijde na řadu alespoň výrazné přepracování této klasiky.

911 dostane opět nový design světlometů a šestiválec s objemem zvětšeným na 3,8 litru. Výkon stoupne na 248 kW (340 k) a přibude též šestistupňová automatika a sekvenční poloautomat. Větší kotouče si vynutí zvětšení ráfků a rozšíří se rozchod kol. Výraznější změny budou provedeny v interiéru, neboť zde se již projevuje stárnutí vozu. Nový vnitřek vozu se bude podobat tomu v Cayenne.

Bombou roku 2004 bude uvedení modelu 911 Turbo Cabrio, který bude konkurovat špičkovým kabrioletům typu Mercedes SL 55 AMG, Ferrari 360 Spider či Maserati Spyder…

2005

V tomto roce se představí úplně nový Boxster s výkonnějšími pohonnými jednotkami.

2006

Přidána bude verze Boxster Coupé s pevnou střechou a nejmenší model tak vytvoří kompletní svébytnou modelovou řadu.

2007

Úplně nová 911 bude mít 2 odlišné verze: první bude pokračovat v tradici a bude poháněna šestiválcem uloženým za zadní nápravou, druhá verze nazvaná S dostane motor 4.5 V8 Biturbo z Porsche Cayenne.

2008

Proslýchá se, že v tomto roce by se na trhu mohlo objevit velké kupé s motorem V8 a automatickou převodovkou, které bude konkurovat luxusním vozům jako je Bentley Continental GT. V těchto letech by Porsche chtělo ročně vyrábět přes 90.000 vozů ročně.

Tomáš Zajíček
Diskuze (9)