Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2007: ocenění i pro Kopřivnici
Celkem se do soutěží přihlásilo 53 krásných historických automobilů, které svým datem výroby pokryly přes 60 let – nejstarším soutěžním vozidlem byl Hispano-Suiza H6 Tourer Duvivier s rokem výroby 1919 a nejmladším v soutěži byl vůz s rokem výroby 1971. Dále probíhala i soutěž o nejlepší koncept či prototyp; Concorso d’Eleganza Design Award for Concept Cars & Prototypes. Té se zúčastnilo 13 moderních vozů, jejichž seznam můžete najít v našem předešlém článku o soutěži Concorso d'Eleganza Villa d'Este.
Celkem bylo uděleno 27 cen. Bylo to 8 čestných uznání poroty, 7 speciálních cen poroty, 8 třídních cen (automobily byly rozděleny do tříd podle svého stáří), 3 velmi ceněné divácké ceny a cena hlavní.
Tu, nazvanou „Trofeo BMW Group - Best of Show by the Jury“, si odvezl Mercedes-Benz SSK 2-seater, vyrobený anglickým karosářem Willi Whitem roku 1930. Automobil dnes patří do sbírek Ralpha Laurena.
Cenu Coppa d’Oro Villa d’Este, hlavní cenu udělovanou návštěvníky, vyhrálo Bugatti 57 C Cabriolet Voll & Ruhrbeck z roku 1939. Automobil, který dnes vlastní James A. Patterson, patřil v minulosti například norské krasobruslařce Sonje Heine (trojnásobné olympijské vítězce z Garmisch-Partenkirchenu z roku 1936).
Cenu „Trofeo BMW Italia“ (cenu publika udílenou ve Villa Erba) obdržela Alfa Romeo 6C 1750 GS Flying Star vyrobená roku 1931. Toto dílo milánské karosárny Touring se nesmazatelně zapsalo do historie jako známá "Flying Star". Právě s tímto modelem vyhrála paní Josette Pozzo cenu Coppa d'Oro di Villa d'Este na této soutěži v roce 1931. A tak po 76 letech slaví triumfální návrat na místo dávného úspěchu vylepšený o jednu z hlavních cen. Dnes automobil patří do sbírky Artura Kellera.
Pošesté udělovanou trofej „Concorso d’Eleganza Design Award for Concept Cars & Prototypes“ si odvezlo Ferrari P4/5 Pininfarina z roku 2006. Jedná se o jedno z celkem 400 vyrobených kusů modelu Ferrari Enzo. Vlastnictví takového vozu je samo o sobě velmi prestižní záležitost, jenže majiteli Jamesovi M. Glickenhausovi to nestačilo. Pověřil Pininfarinu, aby pro jeho automobil vytvořil zcela originální podobu karoserie. Konečná podoba nového vozu, nazvaného P4/5, navazuje na prvky automobilu Ferrari 330 P4 z roku 1967, který vyhrál závod v Daytoně.
Pro české automobilové fanoušky je velmi příjemné zjištění, že jedno z čestných uznání poroty získal automobil Tatra 80 Sport Cabriolet Závody Tatra z roku 1932. Bylo to v kategorii „Výkon a krása – velké evropské vozy třicátých let“ a vůz přihlásil Holanďan Frans van Haren.