Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Spring zaujme "zrychlením". V akceleraci ji předčí i Škoda 120

Jan Zajíc
Diskuze (194)

První elektrická Dacia nebude zrovna moc rychlým autem. Oficiální údaje ukazují, že ve zrychlení z nuly na sto ji předčí i víc než 40 let stará Škoda 120.

Dacia Spring Electric je malý crossover s délkou 3,73 metru, šířkou 1,62 m, výškou 1,51 m a rozvorem o délce 2,42 m, který slibuje dostatek prostoru pro čtyři dospělé cestující včetně jejich zavazadel.

O pohon se stará elektromotor o nejvyšším výkonu 33 kW s maximálním točivým momentem 125 N.m, který roztáčí přední kola a energii čerpá z lithium-iontové baterie s kapacitou 27,4 kWh. Ta by měla stačit na kombinovaný dojezd 230 km a ve městě až 305 km. Nejrychleji se Spring nabije u 30kW nabíječky se stejnosměrným proudem, u níž zvládne dobít energii z nuly na 80 % během necelé hodiny.

Nově však známe také dynamické hodnoty. A ty tedy opravdu neoslní. Akcelerace z klidu na 50 km/h za 5,8 sekundy je ještě fajn, ovšem zrychlení z nuly na sto za 19,1 sekundy vypadá podstatně hůř.

Jen 970 kg vážící Dacia Spring tak bude jedním z nejhůře akcelerujících vozů na trhu, možná dokonce tím vůbec nejhorším. V této disciplíně ji dokonce překoná i Škoda 120, nejznámější provedení řady Škoda 742, vyráběná v letech 1976 až 1990, která zvládala sprint na stovku za 18 sekund.

Nepříliš dobře pak vypadá také čas, který elektrická Dacia potřebuje k pružnému zrychlení z 80 na 120 km/h: 26,2 sekundy. To je opravdu hodně, představte, že se Springem budete potřebovat předjet třeba kamion...

Výrobce ještě prozrazuje, že kilometr s pevným startem vozu zabere 40,5 sekundy.

Jan Zajíc
Diskuze (194)

Doporučujeme

Avatar - MArk321123
12. 10. 2021 10:47
Re: Hlavně že je rychlejší než stopětka :)
Potenciální skupina zájemců by zřejmě byla velká ale sabotuje to samotná cena ona by zkrátka mohla být ještě tak o 150000 níž, když uvážíme dnešní cenu baterií si za auto samotné bez baterie účtují 360 tis a to je třeba ve srovnání se sanderem velký nepoměr.
Avatar - MArk321123
12. 10. 2021 10:44
Re: Hlavně že je rychlejší než stopětka :)
Zrychlení, to jste si našel nějakou mantru. Zrychlení je pro jízdní komfort druhořadý atribut. Ještě jsem snad neviděl jediného zákazníka Dacia který by se při nákupu nového auta libovolného typu ptal jaké má zrychlení. Pochopíte, že určité skupině prakticky zaměřených řidičů na tom zkrátka nesejde.
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2021 00:20
Re: Hlavně že je rychlejší než stopětka :)
No to nevím, u nějakého auta popisoval, že se baterie dostatečně nezahřívá, protože není zespoda izolovaná.

Je to -8.5 °C, podívej se na infotainment. Intenzivněji ohřívat a zkrátit už tak mizerný zimní dojezd? To určitě, jedině po zadání nabíjení do navi.

K videu jsem přišel tak, že mě zajímá fungování EV v praxi, ne nesmyslné teoretické údaje dojezdu a superrychlého nabíjení.
18. 3. 2021 08:49
Re: Hlavně že je rychlejší než stopětka :)
Ok

Samozrejme je mozny, ze kdyz bude baterka studena, tak vykon bude nizsi.
Ale to budou spis extremni pripady (jako treba ty, ze ti zamrzne nafta...).

Ale tohle je u EV resitelny termomanagementem.
A hlavne kdyz cestujes (rychle) nemas problem s chladnou baterkou.

PS Proc uvadis nabijeni zrovna pri - 25°C??? Vazne je to pro nas tak dulezity?
A ke vsemu je to resitelny OTA updatem, kdy termomanagement bude baterku intenzivneji ohrivat... ID.3 je novy neodladeny model. Verim tomu, ze pristi zimu bude nabijet skoro stejnou rychlosti jako normalne. Jak jsi k tomuhle videu proboha prisel?
Avatar - twistedTSD
18. 3. 2021 01:13
Re: Hlavně že je rychlejší než stopětka :)
Dezinformace šíříš ty, já psal o zimních podmínkách.
https://youtu.be/VBY1KxmqjP8?t=724
Ioniq na tom byl ještě hůř.