Dacia Spring zaujme "zrychlením". V akceleraci ji předčí i Škoda 120
První elektrická Dacia nebude zrovna moc rychlým autem. Oficiální údaje ukazují, že ve zrychlení z nuly na sto ji předčí i víc než 40 let stará Škoda 120.
Dacia Spring Electric je malý crossover s délkou 3,73 metru, šířkou 1,62 m, výškou 1,51 m a rozvorem o délce 2,42 m, který slibuje dostatek prostoru pro čtyři dospělé cestující včetně jejich zavazadel.
O pohon se stará elektromotor o nejvyšším výkonu 33 kW s maximálním točivým momentem 125 N.m, který roztáčí přední kola a energii čerpá z lithium-iontové baterie s kapacitou 27,4 kWh. Ta by měla stačit na kombinovaný dojezd 230 km a ve městě až 305 km. Nejrychleji se Spring nabije u 30kW nabíječky se stejnosměrným proudem, u níž zvládne dobít energii z nuly na 80 % během necelé hodiny.
Nově však známe také dynamické hodnoty. A ty tedy opravdu neoslní. Akcelerace z klidu na 50 km/h za 5,8 sekundy je ještě fajn, ovšem zrychlení z nuly na sto za 19,1 sekundy vypadá podstatně hůř.
Jen 970 kg vážící Dacia Spring tak bude jedním z nejhůře akcelerujících vozů na trhu, možná dokonce tím vůbec nejhorším. V této disciplíně ji dokonce překoná i Škoda 120, nejznámější provedení řady Škoda 742, vyráběná v letech 1976 až 1990, která zvládala sprint na stovku za 18 sekund.
Nepříliš dobře pak vypadá také čas, který elektrická Dacia potřebuje k pružnému zrychlení z 80 na 120 km/h: 26,2 sekundy. To je opravdu hodně, představte, že se Springem budete potřebovat předjet třeba kamion...
Výrobce ještě prozrazuje, že kilometr s pevným startem vozu zabere 40,5 sekundy.