Dacia Spring zaujme "zrychlením". V akceleraci ji předčí i Škoda 120

Dacia Spring Electric
Dacia Spring Electric
Dacia Spring Electric
Dacia Spring Electric
59 Fotogalerie
Diskuze (194)

První elektrická Dacia nebude zrovna moc rychlým autem. Oficiální údaje ukazují, že ve zrychlení z nuly na sto ji předčí i víc než 40 let stará Škoda 120.

Dacia Spring Electric je malý crossover s délkou 3,73 metru, šířkou 1,62 m, výškou 1,51 m a rozvorem o délce 2,42 m, který slibuje dostatek prostoru pro čtyři dospělé cestující včetně jejich zavazadel.

O pohon se stará elektromotor o nejvyšším výkonu 33 kW s maximálním točivým momentem 125 N.m, který roztáčí přední kola a energii čerpá z lithium-iontové baterie s kapacitou 27,4 kWh. Ta by měla stačit na kombinovaný dojezd 230 km a ve městě až 305 km. Nejrychleji se Spring nabije u 30kW nabíječky se stejnosměrným proudem, u níž zvládne dobít energii z nuly na 80 % během necelé hodiny.

Nově však známe také dynamické hodnoty. A ty tedy opravdu neoslní. Akcelerace z klidu na 50 km/h za 5,8 sekundy je ještě fajn, ovšem zrychlení z nuly na sto za 19,1 sekundy vypadá podstatně hůř.

Jen 970 kg vážící Dacia Spring tak bude jedním z nejhůře akcelerujících vozů na trhu, možná dokonce tím vůbec nejhorším. V této disciplíně ji dokonce překoná i Škoda 120, nejznámější provedení řady Škoda 742, vyráběná v letech 1976 až 1990, která zvládala sprint na stovku za 18 sekund.

Nepříliš dobře pak vypadá také čas, který elektrická Dacia potřebuje k pružnému zrychlení z 80 na 120 km/h: 26,2 sekundy. To je opravdu hodně, představte, že se Springem budete potřebovat předjet třeba kamion...

Výrobce ještě prozrazuje, že kilometr s pevným startem vozu zabere 40,5 sekundy.

Vstoupit do diskuze (194)