Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia v Paříži 2006

Ondřej Láník Ondřej Láník 10. 3. 2007 • 02:40
23
17
Zobrazit náhledy (23)
Logan MCV Logan Logan MCV Logan MCV Logan Logan Logan MCV Logan MCV Logan Logan MCV Logan Logan Logan MCV Logan Logan Logan MCV Logan Logan MCV
Neuvěřitelně úspěšný Logan předčil svými prodeji všechna očekávání; od září 2004 do června 2006 se jich na celém světě prodalo více než 291 tisíc a úspěchu se dočkal i na trzích, pro něž původně nebyl určen.

Logan Prestige - cesta za lepším standardem

Proto se od roku 2005 nevyrábí pouze v rumunském Pitesti, ale také v Rusku, Kolumbii a Maroku, kde se Dacia v březnu 2006 stala nejprodávanější značkou. Zájem však stále převyšuje nabídku, proto se od příštího roku spustí výroba i v Íránu, Indii a Brazílii a stávající závody budou zvyšovat výrobní kapacitu.

Pod dojmem těchto příjemných zpráv se vedení Renaultu rozhodlo k novému modelovému roku k mírné modernizaci. Po ní dostane Logan od verze Ambiance nahoru nové koncové svítilny s diamantovým efektem, Lauréate se pak odliší novým spoilerem na víku kufru a celobarevnou maskou. Všechny verze pak dostanou jedno významné praktické plus - víko kufru, otevírané zvenčí tlačítkem, nikoliv klíčkem. Nechybí nabídka nových barev - modrá Mineral, šedá Platinum, šedá Comet a béžová Tundra - a nové vzory 15" litých kol.

Uvnitř čekají pozměněné čalounící materiály, nové rohože a změněný tvar řadící hlavice řadicí páky ve stylu Renaultu. Lauréate dostane novou odkládací plochu, která je součástí středové konzole a všechny verze ozvučí nová řada rádií Blaupunkt mj. s možností přehrávání formátu MP3. Novinkou je čtvrtá, vrcholná úroveň výbavy, nazvaná Prestige. Zahrnuje lakované všechny vnější detaily, specifická zpětná zrcátka a ozdobnou lištu v masce. Uvnitř čekají kliky, lemy výdechů ventilace a středová konzola v matném hliníkovém dekoru, kůží potažený volant (!) a hlavice řadicí páky a přístroje se stříbrným podkladem a červeným displejem palubního počítače. Pouze pro Prestige jsou určena volitelná kola "Bolshoi", volit lze ze čtyř metalických (šedé Platinum a Comet, modrá Mineral a červená Toreador) a jedné nemetalické barvy (modrá Marine).

Největší novinkou je ale nový - již čtvrtý - motor, volitelný výhradně pro nejvyšší Prestige. Šestnáctiventilová zážehová šestnáctistovka Renault vyvíjí 77 kW a 148 Nm a relativně lehký Logan rozjede na 183 km/h a na stovku za 10,2 s, což ji řadí na vrchol motorové palety. Je ekonomičtější než dosavadní nejsilnější osmiventilová šestnáctistovka nejen kvůli nižší spotřebě (7,1 l/100 km), ale i kvůli prodlouženým intervalům výměny oleje na 30.000 km. Spojena je s novou pětistupňovou převodovkou JH s lepší synchronizací a především lanovody místo pák, zajišťující tišší a exaktnější řazení.

Logan MCV - druhá rumunská revoluce

Již v dubnu tohoto roku bylo potvrzeno, že se v Paříži světu představí Dacia Logan ve verzi kombi nebo jako MCV (Multi Convivial Vehicle, tj. všemožně pohostinný automobil), jak ho označuje samotná rumunská automobilka. Vůz se začne v Rumunsku prodávat hned v říjnu letošního roku, na evropské trhy se ale dostane až počátkem roku 2007.

Oproti sedanu má MCV delší rozvor o 27 cm (celkově 2 905 mm !) a nabízí více prostoru a také různé varianty uspořádání interiéru. Obsahuje i třetí řadu sedadel pro dva pasažéry. Podle Dacie by se do třetí řady sedadel měli bez problémů vměstnat osoby měřící i 190 cm. Naše zkušenost velký prostor na všech třech řadách sedadel potvrzuje. Pětimístný Logan MCV nabízí Logan zavazadlový prostor o velikosti 700 litrů, který je při sklopení druhé řady sedadel rozšířen až na 2 350 litrů. Celková délka vozu je 4 450 mm, šířka (včetně vnějších zrcátek) činí 1 993 mm a na výšku vůz měří 1 640 mm. Zpracování interiérů vystavených vozů nebylo příliš přesvědčivé, zvědaví jsme na jízdní vlastnosti vozu s extrémně dlouhým rozvorem a velkou výškou.

V nabídce pohonných jednotek najdeme tři benzínové agregáty a jeden diesel. Základním agregátem je benzínová čtrnáctistovka s výkonem 55 kW a maximálním točivým momentem 112 Nm. Větší šestnáctistovka má výkon 64 kW a kroutící moment 128 Nm. Oba motory jsou spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou známou i z Renaultu Mégane II. Nejvýkonnějším benzínovým agregátem je šestnáctiventilová šestnáctistovka podávající výkon 77 kW a maximální točivý moment 148 Nm. S tímto motorem by měl Logan kombi zrychlit z 0 na 100 km/h za 11,8 s. Spotřeba paliva je přitom u tohoto motoru stejná jako u čtrnáctistovky, a to zhruba 7,5 l/100 km v kombinovaném režimu. Dieselový agregát zastupuje motor 1.5 dCi s druhou generací přímého vstřikování common rail od Renaultu. S tímto motorem dosahuje průměrná spotřeba vozu 5,3 l/100km. Motor podává výkon 50 kW a maximální točivý moment 160 Nm je dostupný od 1 700 ot./min.

Do standardní základní výbavy patří např. systémy ABS a EBD, přední airbagy pro řidiče a spolujezdce nebo 15palcová ocelová kola. Standardem nejvyššího stupně výbavy pak není např. ani autorádio, ale najdeme tam dálkové ovládání dveří, palubní počítač nebo podélné střešní nosníky.

V přípravě jsou také další modely, nejbližší odvozenou variantou Loganu bude užitkový automobil, v roce 2009 má výrobní program obsahovat 6 různých modelů.


Témata
10. 10. 2006 07:28
GOOOOOOL
Kombi LOGAN, to je gol. Dnesne dacie su robustne a spolahlive. A o to ide. Dizajn a luxus, to nie je prvorade, urcenie auta je uplne inde. Ak ma pohodlne odvezie po meste po tych deravych a znicenych cestach, nalozim do neho rodinu s kopou batoziny, a nebudem kazdu chvilu stat na benzinke, potom je Logan jasna volba. Som si isty, ze Logan nebude najrychlejsi, ani najistejsi v zakrutach, ale ja nezavodim. Hlavne je, ze aj ked sa trochu pohojdam, jamy na ceste budem citit menej nez v Passate a tlmice mi vydrzia o dost dlhsie, pretoze Logan je stavany prave na take podmienky. Myslim, ze podobne auto zacnu robit aj ini. Podaktori to skusaju. VW s vacsim autom na podvozku Fox, Peugeot spravil sedan z modelu 206, Honda hodila sondu menom City...Jednoduche, robustne a lacne auta maju, zda sa, na mnohych trhoch zelenu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku