Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF CF85 Duoliner: Další obojživelník

Ladislav Černý
Diskuze (0)
V AutoProfi 2/2011 jsme představili DAF XF 105 Duo i pro železnici, současnou novinku pro asfalt i koleje tvoří model CF85 Duoliner.

Na podvozcích DAF vznikají rozličné nástavby, ale ta vzniklá ve společnosti SaZ je velmi specifická. Jde o dvoucestné vozidlo vybavené železničními podvozky pro jízdu a práci na silnici nebo železnici. DAF CF85 Duoliner používá upravený podvozek DAF FAK CF85. Od sériového vozidla se liší tím, že na podvozku jsou ještě přední i zadní kolejové adaptéry a aretační zařízení náprav se zajištěním.

Nástavbu tvoří plošina s valníkem a hydraulický jeřáb. To vše je samozřejmě doplněno množstvím pneumatických a hydraulických vedení, čerpadel a elektrického příslušenství.

Podvozek DAF FAK CF85 se liší od standardního provedení velkým množstvím otvorů v rámu vozidla pro snadnou montáž kolejových adaptérů a nástavby, zadního nouzového odtahu, zadního nárazníku a dalších drobných komponentů.

Rám byl pro zvýšení tuhosti zesílen. U vozidla nastala úprava elektroinstalace, umožňující zejména nastavení režimu jízdy silnice nebo železnice. Dále došlo k instalaci výstupu tlakového vzduchu pro železniční brzdu.

Vozidlo je vybaveno drážní houkačkou, osvětlením podle železničních předpisů a výstražnými majáky na obou stranách střechy kabiny. V rámci úprav musely být přemístěny akumulátory, vzduchojemy, palivová nádrž a nádrž AdBlue.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor Paccar MX300 Euro 5
Převodovka manuální šestnáctistupňová
Celková hmotnost (kg) 35 000
D/š vozidla (mm) 11 330/2500
Výška (mm) 3860 (na silnici),4070 (na železnici)
Rozvor (mm) 3930 + 1370 + 1400
Znak náprav 8 x 2
Pohon uzávěrka diferenciálu
Palivová nádrž (l) 430
Jeřáb Palfinger PK 22002 EH
Zvedací moment (kN.m) 205
Zvedací hmotnost (kg) 6100
Největší hydraulický dosah (m) 17,1

Ladislav Černý
Diskuze (0)