DAF CF85 Duoliner: Další obojživelník
Na podvozcích DAF vznikají rozličné nástavby, ale ta vzniklá ve společnosti SaZ je velmi specifická. Jde o dvoucestné vozidlo vybavené železničními podvozky pro jízdu a práci na silnici nebo železnici. DAF CF85 Duoliner používá upravený podvozek DAF FAK CF85. Od sériového vozidla se liší tím, že na podvozku jsou ještě přední i zadní kolejové adaptéry a aretační zařízení náprav se zajištěním.
Nástavbu tvoří plošina s valníkem a hydraulický jeřáb. To vše je samozřejmě doplněno množstvím pneumatických a hydraulických vedení, čerpadel a elektrického příslušenství.
Podvozek DAF FAK CF85 se liší od standardního provedení velkým množstvím otvorů v rámu vozidla pro snadnou montáž kolejových adaptérů a nástavby, zadního nouzového odtahu, zadního nárazníku a dalších drobných komponentů.
Rám byl pro zvýšení tuhosti zesílen. U vozidla nastala úprava elektroinstalace, umožňující zejména nastavení režimu jízdy silnice nebo železnice. Dále došlo k instalaci výstupu tlakového vzduchu pro železniční brzdu.
Vozidlo je vybaveno drážní houkačkou, osvětlením podle železničních předpisů a výstražnými majáky na obou stranách střechy kabiny. V rámci úprav musely být přemístěny akumulátory, vzduchojemy, palivová nádrž a nádrž AdBlue.
TECHNICKÉ PARAMETRY | |
Motor | Paccar MX300 Euro 5 |
Převodovka | manuální šestnáctistupňová |
Celková hmotnost (kg) | 35 000 |
D/š vozidla (mm) | 11 330/2500 |
Výška (mm) | 3860 (na silnici),4070 (na železnici) |
Rozvor (mm) | 3930 + 1370 + 1400 |
Znak náprav | 8 x 2 |
Pohon | uzávěrka diferenciálu |
Palivová nádrž (l) | 430 |
Jeřáb | Palfinger PK 22002 EH |
Zvedací moment (kN.m) | 205 |
Zvedací hmotnost (kg) | 6100 |
Největší hydraulický dosah (m) | 17,1 |