Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF je první na evropském trhu s těžkými tahači

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
V loňském roce se společnost DAF Trucks stala jedničkou v segmentu těžkých tahačů a zároveň i druhým největším výrobcem nákladních vozidel v Evropě.

Společnost DAF Trucks hlásí tržní podíl 19,1 % na evropském trhu těžkých tahačů, což z ní dělá největšího producenta těchto vozidel v Evropě.

Na trhu těžkých nákladních vozidel (16 tun a více) má DAF Trucks tržní podíl 16,0 % za rok 2012, zatímco v roce 2011 měla tato firma 15,5 %.

V současnosti je DAF druhým největším výrobcem nákladních vozidel v Evropě a zároveň je největším dovozcem v Německu. Na trzích v Nizozemí, Belgii, Velké Británii, Polsku, České republice a Maďarsku zaujímá přední pozice.

V celé Evropské unii se za rok 2012 prodalo zhruba 222.000 těžkých komerčních vozidel, což představuje přibližně 9% pokles vůči roku 2011, kdy bylo v tomto segmentu registrováno 242.500 strojů. DAF očekává, že letos trh pro těžká nákladní vozidla v Evropě dosáhne 210.000 až 250.000 prodaných vozů.

V segmentu lehkých vozidel došlo na evropském trhu v roce 2012 k poklesu na 55.300 prodaných vozidel. Pro rok 2013 se očekává nepatrný nárůst, protože mnozí zákazníci pravděpodobně zakoupí vozidla splňující emisní normu Euro 5 ještě před uvedením nové emisní normy Euro 6 v roce 2014. Tržní podíl společnosti DAF ve třídě vozidel 6 až 16 tun se zvýšil z 9,0 % v roce 2011 na 11,5 % v roce 2012.

Na mimoevropských trzích zvýšil DAF své prodeje z 5.600 vozidel za rok 2011 na 6.100 strojů za rok 2012.

V Rusku prodal DAF v loňském roce celkem 2.750 vozidel, což je téměř osmkrát vyšší číslo než v roce 2010 a podíl na zdejším trhu v segmentu těžkých vozidel tak dosáhl 13,3 % ze západoevropských značek.

DAF hodlá v budoucnosti dále zvyšovat svou výrobu a prodej na trzích mimo Evropu. V Maroku již probíhá montáž řady CF a na Tchaj-wanu, kde má DAF 30% podíl na trhu, se montuje modelová řada LF. V průběhu letošního roku se má rozběhnout výroba v novém podniku v brazilském Ponta Grossa.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Hotwire
15. 2. 2013 23:33
Re: .
aha uz som to pochopil :*) kazdopadne moja druha veta tym padom stale plati >:D 8-s
Avatar - T613
15. 2. 2013 23:20
Re: .
asi jsem to špatně napsal. Oni ji chtějí ovládnot :-)
Avatar - Hotwire
15. 2. 2013 21:14
Re: .
tatru vlastni J&T? to som ani nevedel...na slovensku uz asi nemaju co kupit pretoze vlastnia pol krajiny tak uz expanduju za hranice >:-[]
Avatar - T613
14. 2. 2013 17:08
Re: .
nikoliv.. je to jen nedobrovolný odkup fabriky od současných majitelů finanční společností J&T, která od zimy do Tatry lije peníze ;-)
Avatar - vabis
14. 2. 2013 14:25
.
Tatra ...to už je historie ...bohužel ;-\