Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF představuje modelové řady CF a XF nové generace

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 30. 4. 2017 • 12:53
25
3
Zobrazit náhledy (25)
DAF CF DAF CF DAF CF DAF CF DAF CF DAF CF DAF CF DAF CF DAF CF DAF CF DAF CF DAF CF DAF XF DAF XF DAF XF DAF XF DAF XF DAF XF DAF XF DAF XF
Společnost DAF Trucks připravila nové generace modelových řad CF a XF s důkladně přepracovanými pohonnými jednotkami i podvozky, optimalizovanou aerodynamikou a novými interiéry.

Vozidla DAF CF a XF mají ve své nejnovější podobě podle svého výrobce nastavit nový standard pro efektivitu dopravy a pohodlí. Za tímto účelem došlo k významným inovacím, po nichž jsou vozidla těchto dvou modelových řad uváděna jako nová generace zástupců své značky.

Pro zdůraznění velkého množství novinek, s nimiž nové modely CF a XF přicházejí, se jejich exteriér dočkal řady nových prvků, jako je například identifikační štítek na schůdku kabiny u řady XF. Akcenty v nárazníku a sluneční cloně mají vozidlům dodávat nádech luxusu, stejně jako dekorativní pruhy v mřížce a nová struktura masky chladiče u modelu XF.

Za účelem dosažení nejnižší možné spotřeby paliva byla upravena aerodynamika vozidel, a to díky již zmiňované sluneční cloně pro modely CF a XF. Kromě toho je nový DAF XF vybaven nově tvarovanými blatníky a deflektory pro lepší proudění vzduchu. Za tímto účelem byla změněna i mřížka chladiče a zlepšilo se i obtékání vzduchu kolem motorového prostoru.

Vyšší výkon nižší spotřeba paliva

Ve snaze o maximální využití každé kapky paliva a tím i snížení celkových nákladů na provoz vozidla v souladu s filozofií programu DAF Transport Efficiency došlo na kompletní optimalizaci pohonné soustavy.

Sání vzduchu motorů PACCAR MX bylo upraveno díky využití nového a účinnějšího turbodmychadla, nového systému EGR a nového řízení ventilů. Došlo ke zlepšení tepelné účinnosti díky vývoji nového systému spalování, včetně nových pístů, vstřikovačů a časování vstřikování, přičemž se používá vyšší kompresní poměr.

Pro dosažení co nejnižší spotřeby paliva jsou použita nová čerpadla s proměnlivými otáčkami pro oběh chladicí kapaliny, oleje posilovače řízení a oleje mazání motoru.

Cílem při vývoji nových poháněcích soustav bylo snížení otáček motoru pro maximální úsporu paliva. Aby bylo možné snížit otáčky motoru, výrazně se zvýšil maximální točivý moment motorů PACCAR MX-11 a MX-13, který je k dispozici již od 900 min-1.

Motor PACCAR MX-13 je k dispozici s výkony 315, 355 nebo 390 kW, jimž odpovídají hodnoty nejvyššího točivého momentu 2300, 2500 a 2600 N.m, z nichž ten poslední uvedený je jako jediný dosahován až při 1000 min-1. Motor PACCAR MX-11 pak nabízí výkony od 220 do 330 kW a točivý moment 1350 až 2300 N.m, dostupný vždy při 900 min-1.

Nejnovější generace automatizovaných převodovek TraXon je u vozidel nové modelové řady CF a XF s 12stupňovými převody ve standardní výbavě, a v 16stupňových verzích je na přání zákazníka.

Kromě výkonu motoru byl vylepšen i výkon motorové brzdy MX Engine Brake. Maximální brzdný výkon motoru PACCAR MX-11 vzrostl z 320 kW na 340 kW. A ještě působivější je zvýšení brzdné síly mezi 1000 a 1500 min-1 o 20 %. Maximální brzdná síla motoru MX-13 je přes 360 kW a v důležitém rozsahu od 1200 do 1500 min-1 se brzdná síla zvýšila až o 30 %.

Zadní nápravy

Konstrukce zadní nápravy byla vylepšena a je možné volit stálý převod pouhých 2,05 : 1, který při 85 km/h cestovní rychlosti dovoluje otáčky motoru pouze 1000 až 1040 min-1, v závislosti na specifikacích poháněcí soustavy.

Diferenciály zadní nápravy mají nový design talířového kola a pastorku, jehož cílem je nejvyšší odolnost a efektivita, stejně jako co nejnižší hladina hluku. Použití olejů s nízkou viskozitou a menší objem olejové náplně zadních náprav mají rovněž přispívat k vyšší úspoře paliva, stejně jako ložiska kol s nízkým třením.

Pokročilý software

Nové modely CF a XF jsou vybaveny zcela novou architekturou elektrických a elektronických prvků. Uvádějí na trh novou řídicí jednotku vozidla pro speciální integraci poháněcí soustavy. Obsahuje vylepšené funkce EcoRoll a tempomatu, jako je například Dynamický tempomat. Tato nová funkce přizpůsobí charakter tempomatu různým okolnostem jízdy.

Díky pokročilejší integraci prediktivního tempomatu a funkce EcoRoll dokáže nyní funkce PCC při jízdě do kopce aktivovat funkci EcoRoll dříve, pokud obě technologie odhadnou, že setrvačnost vozidla postačuje k překonání vrcholu stoupání (je zařazen neutrál).

Výrazné snížení hmotnosti

Pro nové modely CF a XF vyvinula společnost DAF nový a kompaktní systém dodatečné úpravy emisí výfukových plynů (EAS). Výsledkem je více prostoru na podvozku, například pro palivové nádrže o větším objemu, čerpadla, kompresory, skříně na nářadí nebo opěrné nohy jeřábu.

Pokročilá technologie umožňuje až 40% snížení celkového objemu jednotky EAS, a to i bez snížení zpětného tlaku nebo zkrácení intervalů regenerace filtru pevných částic nebo snížení účinnosti katalyzátoru DeNOx při odstraňování oxidů dusíku. Kompaktní skříň se ve skutečnosti rychleji zahřívá, což motoru umožňuje pracovat více v rozsahu nejvyšší úspory paliva.

Další výhodou nové, kompaktní jednotky EAS je nižší hmotnost, která činí přibližně 50 kilogramů. Díky dalším opatřením, jako je optimalizace hmotnosti motoru a podvozku, se hmotnost vozidel nové modelové řady CF a XF celkově snížila o 100 kilogramů, což znamená přímé zvýšení užitného zatížení o 100 kilogramů nebo nižší spotřebu paliva.

Komfortní pracoviště

Podobně jako dosavadní zástupci modelových řad CF a XF mají i jejích nejnovější provedení vynikat prostornými a pohodlnými kabinami. DAF uvádí, že kabina XF Super Space Cab je nejprostornější kabinou na trhu, s celkovým objemem více než 12,6 m3.

Posádky vozidel nové generace se mohou těšit na nové řešení obložení interiéru, modernizované přístrojové desky i rozvržení palubní desky, spínače podle preferencí řidiče s funkcí Plug and play či nové ovládání topení a klimatizace (HVAC).

Čtyřnápravové podvozky DAF: FAQ a FAK

Vrcholem luxusu a pohodlí u nové generace vozidel značky DAF je pak nová řada Exclusive Line, která je dostupná jak pro modely CF, tak XF. Tato novinka se vyznačuje palubní deskou v koňakovém odstínu a stejně jsou zbarveny i výplně dveří u řady XF a kožená sedadla i ventilační otvory. Standardem pro tyto luxusní verze modelů CF a XF bude volant s koženým potahem.

Servisní intervaly nových vozidel DAF CF a XF lze prodloužit o 50.000 na 200.000 km. Jednotka EAS se i přes své kompaktní rozměry pyšní nadprůměrnými funkčními charakteristikami a například intervaly čištění filtru pevných částic jsou až 500.000 km.

Systém pro správu vozového parku

Pro novou generaci vozidel řad CF a XF je k dispozici služba DAF Connect, představující moderní systém pro správu vozového parku, který provozovateli nabízí informace o využití vozidel a řidičů v reálném čase.

Informace o pozici vozidla, spotřebě paliva, ujetých kilometrech, úrovni využití vozového parku a době volnoběhu jsou přehledně prezentovány na on-line portálu, který je možné nakonfigurovat podle požadavků a přání zákazníka.

Funkce Live Fleet View poskytuje potřebné informace o poloze vozidel celého vozového parku, takže je možné optimálně plánovat například ujeté vzdálenosti, trasy a dobu jízdy pro jednotlivá vozidla a řidiče.

Začátek výroby

Výroba nových modelů CF a XF začne letos v létě, v konfiguracích 4 × 2, jako tahače 6 ×2 FTG s vodicí řízenou nápravou a novým, lehkým odpružením (–29 kg) a ve verzi FTP s vodicí nápravou s 18” koly. Dále jako podvozky pro montáž nástaveb 6 × 2 s jednoduchou vlečenou nápravou (FAR). Další verze budou následovat na podzim.

Témata
30. 4. 2017 12:07
Re: Jsem toho názoru,
Ono je úplně jedno jak kdo a co nazývá. Co chcete pořád vymýšlet nového a jiného, jenom aby se mohlo říct. Když už, tak nejlogičtější pojem je modernizace.
30. 4. 2017 10:05
Čištění DPF po 500 000km
Informace o čištění DPF po 500 000 km je zcela nereálná a neztotožňuje se ve větším měřítku u všech značek s praxí servisu DPF (filtru pevných částic E6). Čištění/výměnu DPF je potřeba dělat v zásadě dle cyklu jízdy (vnitrostátní, dálková doprava). Každé auto jezdí jinak a podle toho se filtr také ucpává (samočinně zadržuje nečistotu) od toho tam je. Již při 300ti. km jsou dopravci (vnitrostátní) meziročně na zvýšeném stavu spotřeby paliva 3-5 litrů. Jedna věc je předpoklad ve vývoji vozidla a druhá je praxe přímo provozu. Čištění filtrů v těchto parametrech provádíme z důvodu ovlivňování spotřeby a snížení výkonu vozu takto : město provoz 200tis.km, meziměsto 300tis.km, dálka 400tis.km. www.dpf-ftg.cz
Avatar - Bubáq
30. 4. 2017 09:33
Jsem toho názoru,
že podobně jako u osobních vozů jsou provedené úpravy DAFů faceliftem, nikoliv novou generací, bez ohledu na to, jak sám výrobce tyto úpravy nazývá.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku