Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar 2014: 11. etapa – Coma vládcem motorkářů, čtyři Mini na čele

Vitek Vitek 17. 1. 2014
37
Zobrazit náhledy (37)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Pro závodníky bylo v 11. etapě připraveno 605 kilometrů rychlostní zkoušky. Kromě vzdálenosti museli závodníci zvládnout ale i náročný test v poušti Atacama.

Po jízdě místními cestami k dolům a překonávání mnoha řek se rozřadili v srdci písečných dun v Copiapu. Motorkáři mohli počítat s tím, že za řidítky stráví sedm hodin. Toto byla totiž klíčová etapa Dakaru 2014.

Výsledky etapy

Průběžnou první příčku v kategorii motocyklů si stále drží Marc Coma. Na začátku etapy sice upadl, ale i přesto dokázal dohnat Desprese a dojet dvě minuty a 51 vteřin před ním. Třetí nejlepší čas měl Olivier Pain, který svádí divoké boje o celkové třetí místo s Jordim Viladomsem, který dnes na Francouze ztratil pouhých zhruba 30 sekund a průběžně si stále drží bronz. Pabiška přejel cílovou čáru jako 21. a stále si drží 17. průběžnou příčku.

Odstoupil pilot čtyřkolky Sergio Lafuente! Po 272 kilometrech se porouchal motor jeho Yamahy a závodník etapu nedokončil. Ignacio Casale má tak téměř zajištěné vítězství, pokud se nebude potýkat s technickými problémy.

Peterhansel prozradil strategii

Ještě před jedenáctou etapou už se vědělo, že Stéphane Peterhansel v ní nebude útočit na lídra Naniho Romu. Stejné instrukce měl i Al-Attiyah. Nesmělo se totiž nic riskovat. „Hra je u konce. Velmi jsme si to užili. Ale včera večer nás tým požádal, abychom už nepodstupovali žádné další riziko,“ prohlásil Peterhansel po dokončení 11. etapy. „Je to trošku frustrující, protože jsme udělali spoustu tvrdé práce, ale pokud chce mít Mini tři vozy na stupních vítězů. V rychlosti, jakou jsme jeli doposud, je snadné rozbít auto nebo i dvě v jeden den. Víme, že se to může stát.“ První etapu dokončil Orlando Terranova, celkově je třetí.

Své čtvrté vítězství v roce 2014 si připsal Andrey Karginov z Kamazu. Za ním do cíle dorazil jeho týmový kolega Eduard Nikolaev. Ale co je nejdůležitější, třetí byl Gerard De Rooy – o 15 minut a 51 vteřin, což je dostačující ztráta k tomu, aby ho Karginov sesadil z pozice lídra závodu. A tak se také stalo! Den po etapovém vítězství se Aleš Loprais opět vrátil ke své neoblíbené „bramboře“. Čtvrtý je i celkově. Na třetího Nikolaeva ztrácí přes půl hodiny. Velmi slušné umístění patřilo také Vlastimilu Vildmanovi, etapu dokončil 17. v pořadí. V celkové klasifikaci ale stoupá vzhůru, zatím je 13.

Macháček po odstoupení z Dakaru

Pětkrát dokázal Rallye Dakar vyhrát na čtyřkolce. V šestapadesáti letech ale přesedl do auta, přesněji řečeno do buginy a zkusil slavný pouštní závod poprvé s navigátorem. Řeč je o Josefu Macháčkovi, který kvůli technické závadě letošní 36. ročník nedojede. Ovšem už plánuje ten další.

„Závadu z 9. etapy vůbec nechci komentovat, protože používáme opravdu špičkové věci, a když to mám přirovnat, to je to jako kdyby vám najednou z ničeho nic prasknul kohoutek, kterým točíte doma, nebo vám najednou upadla ta páka sama od sebe. Prostě byste ráno přišli a páka by byla upadlá. Tím se zničila převodovka, takže z toho jsem opravdu takový nešťastný, protože to byli opravdu tři závady na letošním Dakaru, se kterými jsem ani v tom nejčernějším scénáři nepočítal.“

Macháček také poprvé na Rallye Dakar zažil jízdu s navigátorem, kterým byl Vlastimil Tošenovský. Nebýt technických problémů, závod by pro ně byla hračka. Jak vypadala jízda v kabině jejich buginy a jaká byla atmosféra a co posádka připravuje na rok 2015, naleznete na stránce Zelené vlny Radiožurnálu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku