Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar připraven na ostrý start

Dakar připraven na ostrý start

Dakar připraven na ostrý start Zdroj: acz

Diskuze (0)
Večerním prologem začal včera v Marseille oficiálně Telefonica Dakar 2003. Trať prologu je uměle vytvořená pomocí hlíny a bahna. Nechybí brod, spousta zatáček a několik nepříjemných skoků.

1.etapa Telefonica Dakar 2003

Středa 1. ledna 2003

Etapa 1 : MARSEILLE - NARBONNE

Země : Francie

Prolog : 1 km        

Celkem : 265 km

Večerním prologem začal včera v Marseille oficiálně Telefonica Dakar 2003. Trať prologu je uměle vytvořená pomocí hlíny a bahna. Nechybí brod, spousta zatáček a několik nepříjemných skoků. Celý prolog vyžaduje velmi opatrnou jízdu. Dráha je paralelní, tzn. že startují vždy dvě posádky najednou.

Technickými a administrativními přejímkami nakonec prošlo 490 vozidel, které pojedou letošní pouštní maratón. Jedná se o nejvyšší počet zúčastněných posádek za posledních 15 let a čtvrtý nejvyšší počet za celou historii této africké soutěže, po rekordních letech 1988 (603 vozidel), 1985 (550 vozidel) a 1987 (539 vozidel). Odpoledne po 17. hodině začaly vyjíždět na trať prologu první motocykly (celkem 162) a později také automobily (130) a kamióny (51). Harmonogram odjezdů se poněkud zdržel oproti plánu, díky rozhovorům se slavnými posádkami. Do cíle první etapy v Narbonne se vydalo také 147 doprovodných vozidel (73 automobilů a 74 kamiónů). Pro 53 (12%) ze 490 posádek není start na Dakaru nic neznámého, protože jej jeli v minulosti již aspoň jednou.

Mnoha desítkám tisíc Francouzů se při prologu představilo 162 motocyklů (z toho 15 čtyřkolek). 58% startovního pole jede na rakouských strojích KTM (celkem 95 motocyklů), následováno Hondami (32+1 čtyřkolka), Yamahami (6+8 čtyřkolek), BMW (7), Bombardiery (6 čtyřkolek), Kawasaki (1), Toufarech (1) a Alter (1).

Výsledné časy na kilometrovém prologu se nebudou započítávat do celkového pořadí, ale slouží jen pro určení pořadí, ve kterém jezdci vyjedou na trať druhé etapy z Narbonne do Castellonu.

Mezi automobily kralují japonské značky, když 92 ze 130 automobilů nese visačku Made in Japan (39 x Toyota, 25 x Nissan, 24 x Mitsubishi, 2 x Honda a 2 x Suzuki). Německé značky jsou zastoupeny následovně : 8 x Mercedes, 5 x BMW a 5 x Volkswagen. Dále jsou na trati 3 Chevrolety, 2 Hyundai, 2 Schlesser-Ford, 2 Peugeoty, 1 Volvo, 1 Land-Rover, 1 Jeep, 1 Comarth a 7 speciálů.

Mezi kamióny má nejširší zastoupení Mercedes-Benz (21), dále MAN (11), Renault (7), DAF (3), Kamaz a naše Tatra (2), Ginas, Hino, Iveco, Liaz Scania (1).

Skutečné závodění však čeká posádky teprve dnes ve druhé etapě z Narbonne do Castellonu, na 43 km dlouhé speciální rychlostní zkoušce.

Pořadí po 1. etapě:

Automobily: čas ztráta [s]

1. SHINOZUKA NISSAN PICK UP 0:01:43

2. PETERHANSEL MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION 0:01:44 0:00:01

3. MASUOKA MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION 0:01:44 0:00:01

4. BIASION MITSUBISHI PAJERO/MONTERO EVOLUTION 0:01:46 0:00:03

5. HENRARD VOLKSWAGEN TAREK 0:01:49 0:00:06

6. FONTENAY MITSUBISHI PAJERO /MONTERO EVOLUTION 0:01:50 0:00:07

7. MAGNALDI HONDA CIVIC 0:01:51 0:00:08

8. SCHLESSER SCHLESSER FORD Raid 0:01:51 0:00:08

9. SERVIA SCHLESSER FORD Raid 0:01:52 0:00:09

10. VATANEN NISSAN PICK UP 0:01:53 0:00:10

Motocykly: čas ztráta [s]

1. DESPRES KTM 00:01:39

2. ROMA KTM 00:01:40 00:00:01

3. RAYNAL KTM 00:01:41 00:00:02

4. ULLEVALSETER KTM 00:01:42 00:00:03

5. SALA KTM 00:01:42 00:00:03

52. Macháček Yamaha 00:02:06 00:00:27

63. Bražina Honda 00:02:07 00:00:28

Kamióny : čas ztráta [s]

1. DE AZEVEDO / TOMECEK Tatra 0:02:33

2. DE ROOY / GEUSENS DAF CF85 4x4 0:02:34 0:00:01

3. PATTONO / SANTORO Mercedes Unimog 0:02:36 0:00:03

4. BAUERLE / KAZBERUK Mercedes Unimog 0:02:37 0:00:04

5. VISMARA / PANSERI Mercedes Unimog 0:02:39 0:00:06

6. LOPRAIS / KALINA Tatra 0:02:40 0:00:07

38. Macik/Zak Liaz 0:03:15 0:00:42

Začít diskuzi