Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další automobilka, která kašle na SUV. Rimac se chce věnovat výhradně sporťákům

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Chorvatská značka Rimac se proslavila výkonnými elektromobily a nechce, aby tomu v příštích letech bylo jinak.

Soustředit se jen na výrobu sportovních elektromobilů možná není to nejideálnější marketingové řešení, chorvatský Rimac chce ale zůstat věrný hodnotám, se kterými na automobilový trh vstupoval. To kromě jiného znamená, že stejně jako McLaren nepovolí a nezačne stavět populárnější a žádanější SUV a crossovery.

Zakladatel a generální ředitel společnosti Mate Rimac uvedl, že už nějaké představy o budoucnosti má, rozhodně ale nezahrnují stavbu výkonného SUV. „Abychom to udělali my sami? To určitě ne,“ nechal se slyšet pro Top Gear.

Rozhodně to ale neznamená, že by Rimac nechápal, proč se ostatní automobilky do segmentu sportovně-užitkových vozů a crossoverů tak ženou. „Chápu to, je to jejich obchodní rozhodnutí. Když máte na výběr, jestli chcete potěšit nadšence, nebo mít firmu, která přežije, co si vyberete? Samozřejmě, že chcete přežít,“ vysvětluje Rimac.

Příliš už ale nerozumí tomu, proč lidé požadují velkou porci výkonu a sportovní jízdní vlastnosti právě po SUV. „Výkonná auta tu stále jsou. Můžete jít a koupit si Lotus Exige. Ale kolik lidí si dnes takové auto pořídí? Vložte peníze přesně do toho, co požadujete, ta možnost tu stále je,“ nabádá Rimac potenciální zákazníky, aby nesahali ke zbytečným kompromisům.

Rimac je mezi velkými automobilkami oblíbenou mladou značkou, vždyť svůj podíl už tu drží i Porsche či Hyundai. Díky této spolupráci můžou Chorvaté v budoucnu i nadále stavět „opravdu vzrušující elektromobily“ a zůstat exotickým výrobcem. „Pokud jde o naše další modely, určitě to budou dvoumístné supersportovní vozy. Samozřejmě chystáme nějaké inovace. Máme nápady, jak se posunout vpřed, především v oblasti aerodynamiky,“ nastínil dále lídr společnosti.

„Chceme vyrábět lehčí auta, to ano. Ale rozhodně nechceme stavět SUV ani žádné podobné věci,“ dodal razantně závěrem rozhovoru. Rozhodnutí je to sympatické, jen doufejme, že také Rimac jednou nebude stát před rozhodnutím, jestli těšit nadšence, nebo přežít.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Avatar - JFK
29. 11. 2019 10:46
Re: Další?
Jistě, pígluju tu Marylin Monroe a Jackie a sleduju dění, ale to není moc podstatné, jako že ty už jsi mrtvej dva tisíce let.
Mne zajímá, co tím autor myslel, protože ty pohádky o skromném klukovi s elektrickým BMW e30 jsou sice hezké, ale starý Rimac, souzený defraudant, má naprosto zásadní podíl na úspěchu této firmy. Pokud tím autor myslel zálibu v EV místo děvek, koksu a chlastu na jachtě nebo v Chamonix za fotrovy peníze, tak pak budiž.
Avatar - JFK
28. 11. 2019 13:36
Re: Další?
A z jakých podmínek? Můžete to nějak rozvést?
28. 11. 2019 10:21
Re: Další?
Ja si myslím, že Mate Rimac dostal takú otázku od Top Gearu (ak je info v článku správne), tak na ňu reagoval.

Ale aj tak si nemyslím, že vyjadrenia značky, ktorá vyrába sporťáky je nadbytočná či hlúpa. Jednak také automobilky tu sú, napr. Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, tak trochu aj Bentley, dokonca dávnejšie aj taká menšia automobilka ako Spyker (aj keď tuším len ako koncept a v dobe, keď sa boom SUV ešte len rozbiehal).
A keďže podiel v Rimac má v súčasnosti Porsche (už cca 15%?) a zrejme aj Hyundai, ktoré obe vyrábajú SUV, teoretické návrhy či tlaky na zvažovanie elektrického SUV by tam mohli byť.
Za mňa som rád, že to Mate Rimac zatiaľ takto odmietol a Rimac ostáva tým, prečo ich mám rád :-)
Už len veriť, že Rimac časom nebude stáť pred tou dilemou o prežití značky a zvažovaní zvýšiť predaje a tržby pomocou SUV modelu. To radšej superfast kombi za mňa, tam sú tie kompromisy trochu menšie pri športovej jazde :-)
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2019 09:56
Re: Další?
Zbytečný článek o zbytečném vyjádření k SUV.
Pokud někdo vyrábí sporťáky a není to gigant jako Porsche, určitě SUV vyrábět nebude a případná vyjádření k SUV jsou nadbytečná a hloupá.