Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další kritika dálničních poplatků v Německu. Přinese něco?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Dálniční poplatky schválené německou vládou jsou diskriminační a Evropská komise by neměla Berlínu v této otázce ustupovat. Při debatě se na tom shodli evropští poslanci z většiny stran zastoupených v Evropském parlamentu.

Komise, která v prosinci změnila dřívější stanovisko a na německé poplatky postihující de facto pouze zahraniční řidiče přistoupila, podle nich změnu názoru nevysvětlila dostatečně. Eurokomisařka Violeta Bulcová prohlásila, že EK ještě celou záležitost s Německem nedořešila.

Návrh schválený v lednu německou vládou počítá s tím, že dálniční známky si sice budou muset koupit všichni majitelé aut, kteří budou chtít použít německé dálnice, avšak německým řidičům se poplatky vrátí formou slevy na dani. "Co se změnilo od doby, kdy byla komise proti? Já řídím stejné auto, ale mám platit více," hněvala se rakouská lidovecká poslankyně Claudia Schmidtová. Právě vláda její země hodlá kvůli německému zákonu podat žalobu u Soudního dvora Evropské unie. O tom, že se k žalobě připojí po důkladné analýze zákona, uvažuje i Česko.

Kritické názory dnes zazněly i z úst českých europoslanců Pavla Teličky, Olgy Sehnalové, Pavla Svobody a Kateřiny Konečné, kteří se shodli na tom, že zákon je diskriminační vůči zahraničním řidičům.

"Diskriminace vydávaná za rovný přístup je stále diskriminací," shrnul postoj řady poslanců polský konzervativec Marek Jurek. Stejně jako mnoho jiných poslanců se domnívá, že Berlín se tím, že bude vybírat mýtné v závislosti na množství emisí vypouštěných vozidlem, pouze snaží maskovat zvýhodňování německých řidičů.

Přístup své země naopak hájila německá lidovecká poslankyně Angelika Nieblerová, podle níž jsou daňové úlevy pro německé řidiče standardní slevou, kterou mají například v Británii tamní řidiči kamionů. "Děláme to samé jako jiné státy. A když porovnám navrhované ceny mýtného v Německu a to, co se platí třeba v Itálii, vychází Německo docela levně," prohlásila.

Komisařka Bulcová vysvětlovala změnu přístupu komise tím, že Berlín učinil některé kroky k odstranění diskriminace a stanovil například rozumné ceny krátkodobých známek, které budou zahraniční řidiči využívat nejvíce. Ceny za desetidenní mýtné se mají pohybovat v závislosti na množství emisí v rozmezí od 2,5 eur do 25 eur (zhruba 68 až 675 korun). Komise navíc podle ní proces takzvaného infringementu, vedený proti členské zemi v případě porušení unijních pravidel, v německém případě neukončila, ale pouze pozastavila. Jeho definitivní osud bude jasný až poté, co evropští právní experti vyhodnotí, zda norma schválená německou vládou neobsahuje žádné prvky diskriminace, dodala komisařka.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
17. 2. 2017 18:48
Re: me to nevadi
Němci? Další kravinu, zvlášť, když pustí k veslu "Zelený" :no:
17. 2. 2017 16:44
Re: me to nevadi
Mě nevadí, že chtějí zavést poplatky ani to, že by je měli platit jenom cizinci, ale opravdu mi velmi vadí způsob výpočtu, kdo má kolik platit. Proč má mít dvouválec žeroucí na dálnici 15/100 menší poplatek(protože je prý ekologičtější) než normální motor, žeroucí při stejné rychlosti 7/100 :-! A úplně nejvíc na hlavu je, že pokud máte o týden starší auto než soused tak i při stejně výkoném motru zaplatí každý jinou částku... co vymyslí příště, když jim tohle dovolíme? 8-s
17. 2. 2017 14:15
Re: me to nevadi
Jo, jen Německá "vysoká" politika jak odvrátit pozornost od imigrantů >:D
Avatar - WinDiesel
17. 2. 2017 13:41
Re: me to nevadi
na imigraci dají Němci 21 mld € ... tady vyberou 0,5 mld ... vždyť je to k smíchu je to jen předvolební vábnička ... Němci nepotřebují 21 mld € tak nepotřebují ani ubohých 0,5 mld €
17. 2. 2017 12:54
Re: me to nevadi
Podle mě nikomu nijak zvlášť nevadí zadvedení poplatku, to je všude okolo, ale výpočet jeho výše podle CO2 (blbost) a hlavně zvýhodnění Německých řidičů oproti ostatním. Ať stojí pro všechny stejně, jako je to ve všech zemích Evropy.

Krok č.2 zavedení EU dálniční známky, tedy spíš registrace, by pak mělo smysl.