Další problém elektromobilů: Velká ztráta zůstatkové hodnoty
Elektromobily jsou drahé, těžké, náchylné na klimatické podmínky, mají špatnou infrastrukturu, malý dojezd a potřebují dlouhou dobu k plnému dobití. Není tedy divu, že si je pořizují zatím jen opravdu velcí fandové nezvyklé techniky. A i ti teď možná budou zvažovat další takové rozhodnutí ještě opatrněji. Jako by nebylo dost na tom, že třeba v takovém hi-tech Japonsku by si elektromobil koupila znova jen třetina jeho současných majitelů, nyní se objevuje další problém.
Průzkumy ve Velké Británii (CAP Automotive) a USA (KBB) ukazují, že elektromobily ztrácejí svou hodnotu mnohem rychleji, než konvenční automobily s motory s vnitřním spalováním. V Británii ztratí během 3 let až 80 % své hodnoty, zatímco běžné vozy se pohybují kolem 60-70 %.
V USA je situace velmi podobná. Tam Kelley Blue Book bere v úvahu pětiletý cyklus obměny auta a předpokládá, že zatímco takový Chevrolet Spark EV bude mít po pěti letech cenu na úrovní 28 % té původní, která činila 28 tisíc dolarů, benzinový Spark se pohybuje na 40 % své původní ceny. Podobně se vyvíjí situace i u Fordu Focus Electric, jenž lze nyní pořídit za 35 tisíc dolarů a za pět let bude mít hodnotu dokonce pouze 20 % z této částky, zatímco klasický Focus ve verzi Titanium se bude pohybovat kolem 36 procent.
KBB navíc předpovídá, že trojici aut s největším poklesem ceny budou tvořit elektromobily Nissan Leaf, Fiat 500e a Smart Fortwo Electric Drive. Na rychlém pádu hodnoty se podepisuje zejména skutečnost, že ten, kdo chce elektromobil, má dnes zájem o nový, nikoli o ojetý a vozy, tak dohromady není komu prodávat. Hodnotě aut také škodí v USA vysoké federální a v řadě případů i lokální programy dotací, srážející kupní cenu nového vozu minimálně o 7500 dolarů. Tento faktor pochopitelně plně nepociťují sami majitelé nových aut, protože je to suma, o kterou zaplatili při pořízení nového vozu méně.