Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit 2007: Lexus IS-F s motorem 5,0 V8

Ondřej Láník
Diskuze (187)
Dopředu avizovaná premiéra nového sportovního sedanu IS-F splnila očekávání. Pod kapotou nejmenšího Lexusu se usadil nový vidlicový osmiválec o objemu 5,0 l, který bude mít výkon přes 300 kW.

Písmeno F stálo u zrodu značky Lexus. Před dvaceti lety bylo synonymem slova "flagship" (vlajková loď) a později přešlo do flagship one (nebo-li F1). Tehdy se vše týkalo velkého Lexusu LS, ale teprve nyní spojuje Lexus písmeno F s programem speciálních úprav směřujících k přivedení vysokovýkonných japonských vozů na běžné silnice.

Značná část vývojových prací na novém Lexusu IS-F probíhala na okruhu Fuji Speedway a ve vývojovém centru Higashi-Fuji Technical Center. Model IS-F, vycházející z malého sedanu IS, byl osazen motorem V8 o objemu 5,0 l, který bude mít výkon přes 300 kW a momentové maximum až 475 Nm. Ke sportovnímu charakteru agregátu budou patřit speciálně vyvinuté hlavy válců, dvoustupňové sací potrubí, oddělené mazání nebo přítomnost chladičů motorového i převodového oleje.

Osmiválec je spojen s upravenou osmistupňovou automatickou převodovkou, kterou Lexus před časem uvedl v modelové řadě LS. Akcelerace z 0 na 96 km/h prý nebude trvat déle než 4,9 s, zpomalení bude neméně vzrušujícím procesem obstarávaným zařízeními firmy Brembo (šestipístkové třmeny + kotouče o průměru 360 mm vpředu, dvoupístkové třmeny + kotouče o průměru 345 mm vzadu). Kovaná kola z lehkých slitin mají průměr 19 palců a vyrobena byla na objednávku u německé firmy BBS. Automobil má o více než půl palce sníženou světlou výšku. Standardní inteligentní stabilizační systém VDIM může pracovat ve třech režimech: standard, sport a vypnuto.

Design nového IS-F se ani trochu nesnaží být nenápadný. Naopak používá rafinované a neobvyklé detaily (provedení celé přídě včetně předních blatníků, nový nárazník vzadu, rozšíření vozu), které jsou příslibem neobyčejných jízdních zážitků.

U obchodníků se nový Lexus IS-F objeví v roce 2008.

Ondřej Láník
Diskuze (187)
Avatar - Charger
9. 1. 2007 21:26
Re: Ještě jeden diesel
to nejsou jen moje závěry a jezdím na benzín ;-)
Avatar - Charger
9. 1. 2007 20:50
Re: Hybrid je dal nez diesel.
nenech se vysmát..BMW 535d má za všech okolností nižší spotřebu než Lex GS450h..a to nemluvím o tom že Lex je velmi oslaben tím zavazadelníkem který je menší než u Clia a zvýšenou hmotností...a u takové Toyoty Prius všichni nadávali že nikdy nedosáhnou na tu spotřebu co je uvedena v techničáku
Avatar - Charger
9. 1. 2007 20:46
Re: FANTOMIS
tys už víš jaké bude příští BMW7? Ty si jasnovidec? Hezky :no: No a Lexus LS460 vůbec není nejlepší auto třídy..je v něm takové ticho že místo aby řidič poslouchal krásný zvuk osmiválce jakoby někde v dáli tak ho projistotu skoro neslyší a nejvíc obtěžuje hluk okolní silnice..interiér Lexu nemá v této třídě co dělat a ovladatelnost není na takové úrovni jak u BMW 7 nebo MB S...současný vládce této třídy je MB S a to říiám přestože nejsem fanoušek Mercu...on má totiž všechno - prostor, rychlost, pohodlí, vynikající techniku, snadnou až sportovní ovladatelnost a skvělé motory
Avatar - Charger
9. 1. 2007 20:39
Re: Ještě jeden diesel
a neříkám že není pěkné vyšší výkon a přitom nižší emise a relativně nízká spotřeba, ale zatím je to technologie plná kompromisů a diesely jsou lepší ;-)
Avatar - Charger
9. 1. 2007 20:36
Re: Ještě jeden diesel
má..test BMW 535d vs. GS450h a všude bylo BMW úspornější..nejen na dálnici....a jízdnímy výkony a zaměřením to jsou srovnatelná auta